Toon posts:

Vraag over WHOIS eigenaren

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de post van gisteren heb ik SIDN een mail gezonden en die bevestigde dat ik nooit met het domein te maken heb gehad. Maar de persoon in kwestie beweerd nu dat ze via Ultimate Domain Cecker toch mijn naam tegen komt.

"Het programma bekijkt alle oud registranten van een domein. En daar duikt zijn naam op. Hij heeft het verkocht of doorgegeven aan een ander. en nog een ander."

Dit is wat die persoon zegt.
Maar dit kan toch helemaal niet bij een .nl domein en hoe kan het dat er verder geen enkel programa te vinden is die dat kan? Word ik hier nou in de zeik genomen of niet?

Verwijderd

Waar maak je druk om? Wat is het ergste wat volgens jou kan gebeuren? Rechtszaak? Denk je dat de tegenpartij sterk zal staan na je contact met SIDN die bevestigd dat je er niks mee te maken hebt?

Of ben je bang dat er iemand bij je op de stoep zal komen te staan?

Ik zou er gewoon geen aandacht meer aan besteden.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Hey
Rechtzaak niet maar meer dat iemand bij op de stoep staat enz.
Ik wil eerder weten en aan kunnen tonen of een programma bestaat zoals die persoon het zegt en dus de geschiedenis kan bekijken

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:23:
ik SIDN een mail gezonden en die bevestigde dat ik nooit met het domein te maken heb gehad.
Ok, daar komt de opmerking.

Dus waar maak je je nu nog uberhaubt druk om?

SIDN is bepalend, klaar. Geen vage flut programma's, niets. Het bestaat niet, het is puur gebakken lucht 'dreigen', laat het lekker. En gaat persoon in kwestie met dreigen beginnen, stap naar de politie of dien aanklacht in.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2008 00:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ken het programma op zich niet, maar ken wel websites die de huidige en vroegere registranten bijhouden. Dit kan en gebeurt door gewoon periodiek even bij sidn.nl de gegevens op te vragen.

Dus het kan wel. Maar wat dan? De website is nu fout en jij hebt ooit die domein naam gehad en dan?

Simpele vraag : Ben jij ooit in de huidige vorm of in het verleden betrokken geweest bij deze domeinnaam?
Zonee, dan is het aan hem om te bewijzen dat jij het wel bent geweest en een vaag progje is niet echt overtuigend bewijs.
Zoja, maar in het verleden. Dan kan zijn progje gelijk hebben en wat dan? Dan is het alsnog aan hem om te bewijzen dat jij betrokken bent geweest bij de huidige content, hij geeft zelf al toe dat je er nu volgens SIDN niet meer bij betrokken bent.
Zoja, maar gisteren veranderd door SIDN. Kan je fout zijn, maar de bewijslast ligt nog steeds bij hem en afaik geeft de officiele instantie (SIDN) geen oude info vrij.

Oftewel, je wordt zwart gemaakt met een vaag progje wat niet-verifieerbare gegevens produceert. Lekker boeiend. Laat hem eerst maar eens komen met verifieerbare gegevens, dan kan je je zorgen gaan maken. Voor die tijd zou ik hem gewoon negeren...
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:37:
Ik wil eerder weten en aan kunnen tonen of een programma bestaat zoals die persoon het zegt en dus de geschiedenis kan bekijken
Dit valt niet aan te tonen, als ik dagelijks een whois op jouw domein uitvoer en de gegevens opsla kan ik de geschiedenis bekijken, maar omdat het een homemade programma is moet ik bij een officiele instantie wel overtuigend kunnen aantonen dat ik de gegevens niet vervalst heb.

Het enige wat ik raar vind in dit hele verhaal is dat jij het blijkbaar niet zo raar vind dat iemand jouw naam zomaar even linkt aan een willekeurige domeinnaam. Als jij er echt 100% niets mee te maken zou hebben zou je je imho niet bezighouden met of iemand de historie van een domein kan inzien, maar meer met hoe iemand jouw naam aan een willekeurige domeinnaam kan linken... But that's all imho...

[ Voor 28% gewijzigd door Gomez12 op 28-08-2008 00:50 ]

Verwijderd

Net als in het vorige topic probeert iedereen hem juridisch te helpen maar hij is dus bang dat er iemand bij hem op de stoep zal komen om verhaal te halen (dat een dergelijk programma geen juridisch middel is moet de TS zo langzamerhand wel duidelijk zijn lijkt mij). Wat doe je überhaupt met websites dat jezelf zo in de vizier zet of is het een gelukstreffer dat jij als slachtoffer bent gekozen van iets?

Naar de politie gaan en ze minimaal een aantekening laten maken dat er iets speelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:37:
Hey Hey
Rechtzaak niet maar meer dat iemand bij op de stoep staat enz.
Weet jij of hij jouw adres kent, en zo ja, hoe kan hij hier dan zijn achtergekomen (ervan uitgaande dat het domein nooit op jouw naam heeft gestaan)?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Om welk domein gaat het uberhaubt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar gaat dit topic überhaupt over?

Verwijderd

Topicstarter
Domein noem ik liever niet.
Dank voor de reacties tot heden.

@Gomez heb jij een naam van een progje of site voor me waarop ik dit zou kunnen zien?

Ik maak me gewoon druk om het feit dat iemand mijn naam straks een iets hangt door iets te vervalsen of wat ook. Ik weet van mezelf dat ik nooit wat met het domein te maken heb gehad.
Het gaat om een domein vanaf waar grootschalige oplichting is gepleegd, persoon in kwestie die mij linkt is een kwade ex vriendin die me een streek wil leveren. Aan het einde van de rit is altijd aan te tonen dat het onzin is maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat het uberhaupt de wereld in word geholpen

Verwijderd

Topicstarter
Of is er een tool dat je de allereerste registratiedatum kan zien van een domein

Dank voor alle reactie en sorry als sommige het onzinnig vinden ik wist gewoon even niet waar anders heen te gaan met deze vraag

Verwijderd

Goed dan, zo'n tool (kan) bestaat(n).

En nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 01:56 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:56:
Goed dan, zo'n tool (kan) bestaat(n).

En nu?
Inderdaad. Ik zie geen probleem.
Iemand beweert dat jij ooit eigenaar was van een foute site..
Ja, en dan? waarom is dat schadelijk voor jou?
Waarom zou iemand die ander geloven?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:27:
@Gomez heb jij een naam van een progje of site voor me waarop ik dit zou kunnen zien?
Bijvoorbeeld Domaintools. Al geven die deze info niet vrij zonder dat je er geld voor neerlegt.

Als het programma bestaat, dan hangt er ergens een database achter met miljoenen WHOIS/DNS records. Bij SIDN zelf geven ze namelijk geen info over de geschedenis van een domein (zoals al gezegd).

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels gebruik!
Dank voor de reacties!!!

Slotje mag

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dubbelpost:
Als je topic op slot gaat, lees dan de afsluitreden.

Het is absoluut niet de bedoeling om dan gewoon vrolijk een nieuw topic te openen over hetzelfde.

Dit topic gaat op slot, maar vanwege de inhoud, niet vanwege je verzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.