• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb weleens op een feest gezien dat er geprojecteerd werd op een masker (gezicht).
Af en toe werd een knipoog gegeven, dat was echt een heel gaaf effect.

Ik heb echt op heel veel termen gegoogled, maar ik kan geen informatie vinden over deze techniek. Ik zou 'm zelf ook graag willen gebruiken...

Hebben jullie wellicht ideeen hoe dit voorelkaar te krijgen of een internetsite met informatie?

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:03
P.B. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:08:
Ik heb weleens op een feest gezien dat er geprojecteerd werd op een masker (gezicht).

Ik heb echt op heel veel termen gegoogled, maar ik kan geen informatie vinden over deze techniek. Ik zou 'm zelf ook graag willen gebruiken...

Hebben jullie wellicht ideeen hoe dit voorelkaar te krijgen of een internetsite met informatie?
Volgens mij had ik er eens iets over gelezen m.b.t. Disney's Phantom Manor. In de attractie zitten ook een paar zingende gezichten.
Kan het helaas zo niet vinden.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27

Stoney3K

Flatsehats!

P.B. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:08:

Als het masker wit is moet dit zonder problemen kunnen. Je kan van de voorkant projecteren, als het geen probleem is dat je de beamer ziet hangen, of van achteren, wat wel het nadeel heeft dat de lichtopbrengst wat minder is.

Let wel op dat je geen leklicht buiten je masker laat vallen, dit kun je doen door bijvoorbeeld een kartonnen silhouet (mask ;)) in de lichtbundel van je beamer te plaatsen die alleen licht doorlaat wat op de vorm van het masker valt.

Op gaas projecteren geeft trouwens hier ook een mooi resultaat, als je dat goed doet ziet je publiek het scherm niet hangen totdat je de projectie inschakelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 28-08-2008 23:42 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud