Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64]Sommige programma's laden te langzaam

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Introductie
Sinds enige dagen heb ik het probleem dat sommige van mijn programma's ontzettend langzaam laden. Echter heb ik niets veranderd aan mijn hardware of software configuratie. Over het algemeen heb ik niet zo'n probleem met laadtijden, maar een 20 - 30 seconden op mijn systeem voor een leeg Word blad is echt te belachelijk.

Probleembeschrijving
Bij enkele programma's heb ik dus belachelijk lange laadtijden sinds een paar dagen. Even een paar voorbeelden; Word 2007 heeft een laadtijd (bij een nieuw werkblad) van zo'n 20 tot 30 secondes, Photoshop CS3 heeft hetzelfde bij het aanmaken van een nieuw document. Ook het openen van een nieuw document gaat zo traag. De programma's geven daarnaast ook de melding dat het programma niet reageert als ik het aanklik. Echter als ik even wacht wordt het programma toch weer beschikbaar.

Ook viel me op, ik weet niet of dit uberhaupt relevant is, dat soms stukken GUI zwart worden. Als ik hier dan overheen ga dat het dan wel weer leesbaar en dus 'normaal' wordt.

Specificaties
Even voor de duidelijkheid, dit zijn mijn specificaties:
Processor: Core 2 Quad Q6600 op 2.4GHz
Geheugen: 8GB DDR2-667MHz RAM
Harde schijven: 2x 320GB in RAID-0 (striped set, werkt goed volgens de interne Intel chip)
Besturingssysteem: Windows Home Premium x64 (geen SP1)

Wat heb ik zelf al gedaan?
Zelf heb ik al gekeken naar taakbeheer. Hier staan geen vreemde of exotische services of processen in. De services of processen die ik niet herkende heb ik opgezocht op Google en zouden gewoon 'goed' moeten zijn. Taakbeheer slaat ook niet uit, constante processor en geheugen load.

Toen heb ik gekeken in broncontrole, daar bemerkte ik wel dat de schijfsnelheid (lezen volgens mij) zo constant rond de 1MB/seconde maar blijft liggen, wat mij nogal laag lijkt. Wel slaat de actieve tijd uit.

Wat ik nu wil weten?
Eigenlijk zou ik graag willen weten of er meer mensen met dit soort ervaringen zijn en toevallig weten of er oplossingen voor bestaan of dat het toch maar het beste lijkt om mijn Windows opnieuw te installeren?

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 28-08-2008 00:06 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21
Zomaar een idee, zou het misschien kunnen dat die programma's een of andere netwerkshare proberen aan te spreken die offline is en dat daarom de laadtijd zo lang is?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Heb je al je drivers geupdate? en dus niet de versies van de cd, want die zijn de minuut dat ze gebrand worden al oud... Denk vooral aan Chipset & Videokaart drivers.
Draai ook eens wat all-round benchmarks zoals PC-Mark?

Even niets...

• alex3305
JasperE schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:31:
Zomaar een idee, zou het misschien kunnen dat die programma's een of andere netwerkshare proberen aan te spreken die offline is en dat daarom de laadtijd zo lang is?
.... fuck me...

Dus even internet uitgeschakeld (gewoon verbinding verbroken) en guess what, het werkt! Echter het vreemde is dus dat ik nooit netwerkshares gebruik om iets op te slaan of te laden :+. Toch even de cache's leegmaken...

EDIT: Hmm, even snel gekeken, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dit zou moeten oplossen in die specifieke programma's of uberhaupt O-) ?

[ Voor 11% gewijzigd door alex3305 op 27-08-2008 23:37 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
JasperE schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:31:
offtopic:
Sluit zich aan bij deze gedachte...

Even niets...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou ook eerste denken aan een netwerkschijf die niet bereikbaar is in je %PATH%

Dan zou ik rotte antivirus verwachten.

Of hardware die kapot aan het gaan is., Draai eens een kleine disk benchmark.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zo, even je topic ontschreeuwd.
Die H1 blokken zijn nuttig, maar ook weer niet geschikt voor elk topic - en hier is dat niet het geval.

Heb je wellicht een keer je document templates van een netwerk-share afgehaald of bewerkt op een andere PC?
Loze drivemapping of netwerk share gebruikt maar inmiddels vergeten?
Die 30 seconden klinkt aardig als een time-out, als je het zeker wil weten, laat dan eens een netwerk sniffer als WireShark meelopen en kijk of je iets vreemds ziet?

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 28-08-2008 00:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alex3305
alt-92 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:08:
Zo, even je topic ontschreeuwd.
Die H1 blokken zijn nuttig, maar ook weer niet geschikt voor elk topic - en hier is dat niet het geval.

Heb je wellicht een keer je document templates van een netwerk-share afgehaald of bewerkt op een andere PC?
Loze drivemapping of netwerk share gebruikt maar inmiddels vergeten?
Die 30 seconden klinkt aardig als een time-out, als je het zeker wil weten, laat dan eens een netwerk sniffer als WireShark meelopen en kijk of je iets vreemds ziet?
H1 = header 1 :P Dus IMHO het makkelijkste om te gebruiken. Alhoewel het misschien iets te schreeuwerig overkomt inderdaad. Overigens wel duidelijk!

Ik lag gister in bed and it struck me! Ik had mijn standaardprinter op een netwerkprinter gezet. Toen maar weer op Document writer gezet en nu is het weer goed. Heel erg bedankt allemaal :)
Pagina: 1