Ik ben bezig om een backup strategie op te zetten. Hierbij wil ik alles via commandline uit kunnen voeren. Voordelen, makkelijk te automatiseren.
Mijn gedachte was als volgt:
Wat ik zelf zo nagekeken heb, is 7zip en peazip. Echter bieden die naast goede compressie en/of versleuteling, niet de mogelijkheid om het archive attribuut te zetten of te gebruiken.
Zoek ik scheel? Zoek ik mijn oplossing in de verkeerde hoek? Of zie ik iets over het hoofd?
Mijn gedachte was als volgt:
- Robocopy gebruiken om een backup klaar te zetten. Hierbij wordt bij iedere file het attribute "archive" gezet. Verder kan Robocopy shadowcopies maken, wat wel zo makkelijk is.
- Archiver gebruiken die enkel de files met attribute "archive" compressed en vervolgens het archive attribuut uit zet. Hiermee kun je dan incremental backups genereren.
Wat ik zelf zo nagekeken heb, is 7zip en peazip. Echter bieden die naast goede compressie en/of versleuteling, niet de mogelijkheid om het archive attribuut te zetten of te gebruiken.
Zoek ik scheel? Zoek ik mijn oplossing in de verkeerde hoek? Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door morpheus op 27-08-2008 23:06 ]