Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

• Marvinorz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09-2022
beste mede Tweakers,

Ik zit nu met het probleem dat XP sinds vandaag heel vreemd doet.
Hiervoor had ik ook al het probleem dat Windows na het inloggen van XP gelijk weer vanzelf uitlogden maar dit heb ik verholpen door in de system recovery een regel in System32 te veranderen en door naar de veilige modus te gaan en daar AVG anti virus en Ad-Aware allebei te verwijderen. Daarna kon ik XP weer inkomen.
daarna leek alles normaal maar toen in de pc de volgende keer opstarten was alles veranderd.

- Na het inloggen duurt het heel lang voordat XP eindelijk is geladen.
- De hele taakbalk + Start doet het niet meer.
- Systeem herstel doet het niet meer. (ook niet in veilige modus)
- Ik kan niks verslepen of kopiëren dus ik kan ook niet van al mijn bestanden een back-up maken.
- Ik kan geen plaatjes meer bekijken.
- De XP vormgeving is weg, nu heb ik die van Windows 98.
- CD's van het moederbord drivers en games wilt hij niet starten zonder fouten.

Ik heb de FAQ gelezen maar ik kom er niet uit.
Het is heel wat dat niet werkt maar heeft iemand enig idee hoe ik deze problemen zou kunnen oplossen? :?
Of moet ik de hoop opgeven en XP formatteren?

Marvin

Speed is everything

Verwijderd

Ik heb de FAQ gelezen maar ik kom er niet uit.
Waar kom je niet uit in de FAQ? Hangen en opstartproblemen troubleshooter ook bekeken?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk ook eens in Beveiliging & Virussen, al zou ik zeggen: backup maken van bestanden met een Knoppix CD en gewoon opnieuw installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit gaat 'm niet helemaal worden op deze manier :)
Marvinorz schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:44:
Hiervoor had ik ook al het probleem dat Windows na het inloggen van XP gelijk weer vanzelf uitlogden maar dit heb ik verholpen door in de system recovery een regel in System32 te veranderen en door naar de veilige modus te gaan en daar AVG anti virus en Ad-Aware allebei te verwijderen. Daarna kon ik XP weer inkomen.
Als je niet meer weet wat die regel was en ook niet wat de oorzaak van die logoff is, dan wordt het voor ons nogal lastig om een goed antwoord te kunnen geven.
Daarbij: Wat heb je dan in de FAQ lopen bekijken?

Het enige wat er nu uit je post is te halen is 'help, het werkt niet' (kort gezegd)..

Probeer het even opnieuw met een betere uitleg van je voorgeschiedenis (datgene wat ik hierboven gequote heb schreeuwt om nadere toelichting)?

Dan mag je gelijk een betere topictitel verzinnen dan 'probleem' want dat is wel érg vaag - en totaal onbruikbaar als je dit ooit met de search wil terugvinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.