Toon posts:

[Lightscribe] Data branden met normale CD/DVD brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag probeer ik met een normale brander, data te branden op een lightscribe CD. Maar ik krijg er geen data op. Klopt het dat je geen data kan branden op een lightscribe CD met een normale brander?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat zou prima moeten werken. Heb je de CD niet perongelijk er op de kop in gehad? Dus met de lightscribe zijdenaar onderen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
nope, gewoon met de normale zijde, ik vind het ook heel vreemd

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen problemen mee gehad, al diverse malen gedaan. De data-kant zou niet anders moeten zijn dan een willekeurige andere beschrijfbare CD.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
heb je hem niet per ongeluk al (foutief) gebrand, dat hij niet meer beschrijfbaar is? Data kant moet inderdaad hetzelfde zijn als iedere andere cd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu 3 keer geprobeerd, ene keer met een originele cd via roxia mediahome, ene keer met dezelfde cd via nero en een keer een download via een cue file, iedere keer zegt mijn PC burning completed succesfully, maar is de schijf leeg

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Weet je zeker dat je niet alleen een simulatie draait van het brandproces?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Je kunt ook de cd aan de onderkant bekijken of er al gebrand is. Vergelijk maar eens met een cd waarvan je zeker weet dat die leeg is. Dan zou je het verschil moeten kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt gewoon gebrand, geen simulatie. Ik zal de CD is vergelijken met een andere zoals RiCkY82 zegt. Ik heb wel een label kunnen branden (op andere PC, van werk). Misschien moet ik wel eerst de data en dan pas het logo branden. Zal anders is een nieuwe Lightscribe CD proberen vanavond. Normale CDs brand mijn brander nog wel, dus daar ligt het niet aan.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:33:
Misschien moet ik wel eerst de data en dan pas het logo branden.
Ik weet uit ervaring dat dit ook niet uitmaakt. Met of zonder lightscribe logo brandt beide keren prima.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus de CDs vergeleken. Ik zie geen enkel verschil. Dus de CD is nog echt leeg. Ik heb geprobeerd om een andere originele CD te kopieeren met een niet gelabelde CD. Ook nu is de CD na het 'branden' leeg. Ik weet echt niet hoe dit komt. Zal morgen is op mijn werk proberen, denk dat het daar wel lukt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien zit er wel een firmwarefout in je brander. Heb je de firmware dus al eens proberen te updaten? En heb je ook nog eens een gewone CD-R proberen te branden? Lukt dat nog wel?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de firmware geprobeerd te upgraden, maar die is up to date. Normale CD en DVD brand hij zonder problemen. Ik snap er geen hol meer van??

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee? Ik heb zojuist de data proberen te branden op de brander waarmee ik ook het label heb gebrand, en ook hier komt de CD er leeg uit :s

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:56
Kan de brander nog wel gebrande disks lezen?

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat doet hij prima. Ik heb ook op een andere PC gekeken of er data op stond. Maar hij is gewoon leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is denk boven water. Het zijn gewoon slechte CD's. Ik had een pak philips lightscribe CD's gekocht (Philips: Inventor of CD and DVD technologies, jaja) en wat blijkt. De 3e CD die ik probeer komt wel data op. Nu speel ik hem af op mijn radio, en wat blijkt. Hetzelfde geval als met de EMTEC cd's. Op ongeveer de helft van de CD begint de muziek te ruisen, stotteren en is niet meer aanhoorbaar. Weet iemand een goed merk CD-R's? Ik had eerst de Benq Studiomasters, maar die kan ik nergens meer vinden. Dit is al het 2e setje CD's wat ik koop van slechte kwaliteit, iets wat je niet van philips verwacht.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Enige verschil tussen Lightscire en Labelflash cd's, en normale, is de voorkant.

Je zult het probleem dus echt elders moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt dus echt wel aan de CD hoor. Want mijn brander brand nog wel DVD's en mijn andere CD's (Benq). Ook als ik de CD met data in mijn PC stop en kijk met Nero DiscInfo wat erop staat, staat er empty disc. Terwijl hij muziek afspeelt in mijn radio. Als ik nog een keer lightscribe neem zal ik eens Verbatim proberen. Die zijn misschien wel beter.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Goede dvd's cd's, zie www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar vind je veel testen, en kun je dus zien welke goed zijn.
Pagina: 1