Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Geen geluid [microsoft kernel dls synthesizer]*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg geen geluid, als ik kijk in apparaatbeheer zie ik dat er bij "microsoft kernel dls synthesizer" een uitroepteken staat met een gele achtergrond.

Ik heb gezocht maar er zijn geen drivers voor oid.

Hoe fix ik dit?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 22:25 ]

Verwijderd

Kom, vertel eens wat over jouw systeem.......specificaties ofzo.
Ik wil best meedenken maar ben niet helderziend.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:37:
Kom, vertel eens wat over jouw systeem.......specificaties ofzo.
Ik wil best meedenken maar ben niet helderziend.
Windows XP SP3
CPU: AMD Athlon 64 3000+
mobo: MSI Radeon XPRESS 200 Series

ik heb even bij hardware ID's gekeken en ik zag 8c07DD50-7A8D, ik had dat gegoogled en kwam op deze site, alleen word ik daar niet echt wijzer van me al dat engels :X

http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=6435

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 22:44 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat de geluidskaart onboard is?
Hier:
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
de laatste drivers.
Probeer eens....

Verwijderd

Topicstarter
kan deze drivers niet downloaden, hij zegt telkens object moved to here.

Verwijderd

ftp://61.56.86.122/pc/audio/WDM_A405.exe
excuses, doet deze het wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, geïnstalleerd maar het heeft niks geholpen. ik denk ook dat het niet gaat helpen want het is een WIndows Kernel probleem...

bedankt nogmaals

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 23:17 ]

Verwijderd

Ga eens naar apparaatbeheer, klik het betreffende onderdeel aan met de rechtermuisknop, selecteer: stuurprogramma's bijwerken, laat hem niet online zoeken, kies locatie en geef de windows xp cd aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:18:
Ga eens naar apparaatbeheer, klik het betreffende onderdeel aan met de rechtermuisknop, selecteer: stuurprogramma's bijwerken, laat hem niet online zoeken, kies locatie en geef de windows xp cd aan.
allemaal al gedaan...

Verwijderd

Ging er een bepaalde actie vooraf aan het wegvallen van het geluid, software geinstalleerd of hardware of iets dergelijks?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gooi het apparaat eens uit apparaatbeheer.

Trouwens, iets meer inzet mag wel hoor, helpen willen we graag, maar het ziet er niet echt naar uit dat je echt je inzet op dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zet mij wel in maar het klopt dat dat niet echt te zien valt in dit topic.

Ik heb namelijk al van alles geprobeerd, ik heb ook het stuurprogramma laten bijwerken en dan zoeken op de Windows CD, maar dat gaf ook geen resultaat. Als ik dat apparaat uitschakel is er ook geen geluid.

Verwijderd

ja klik in apparaat beheer op microsoft kernel dls synthesizer en druk dan op delete en reboot en installeer de laatste chipset en mobo drivers van de site van de fabrikant

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:14:
ja klik in apparaat beheer op microsoft kernel dls synthesizer en druk dan op delete en reboot en installeer de laatste chipset en mobo drivers van de site van de fabrikant
Dat ga ik bij thuiskomst doen! Hoop dat dat werkt. ondertussen zijn andere tips welkom, het blijkt een lastig probleem te zijn waar meerdere mensen last van hebben.

zie namelijk ook hier
http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=6435
http://forums.majorgeeks.com/archive/index.php?t-156547.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo, wat -Willie- heeft gezegd werkte niet, helaas. Ik kan niks anders meer verzinnen, mijn ICT kenis houdt hier op... is er iemand die nog een tip oid heeft?

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, inmiddels heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd en de drivers van de CD van het moederbord geïnstalleerd, ik miste alleen de audio drivers. Maar in apparaat beheer was alles in orde, toch had ik weer geen geluid en heb toen de drivers voor de geluidskaart toch geïnstalleerd. Echter nog steeds geen geluid.

Het betreft een MSI RS480M moederbord.

Via Google kwam ik op deze site uit, en heb die drivers dus gedownload.

Na het rebooten verwachte ik het welkomsgeluid van XP te horen, maar dit viel tegen. Ook muziek wordt niet afgespeeld, WMP zegt dat er problemen zijn met de geluidskaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/309781phpLXRZ3i.JPG

Zoals je hier kan zien lijkt alles in orde, op die videokaart driver na, dat komt nog.
Maar qua geluid moet alles werken zou je denken. Apparaatbeheer zag er precies zo uit voordat ik die driver installeerde btw.

Zoals je in het eerste post kon lezen was het eerst een kernelfout, ik kon dit niet fixen en Windows opnieuw installeren leek de beste oplossing: Nu valt er niets meer te zien over en kernalfout, maar toch is er GEEN geluid. Hoe kan dit?

Wie O wie kan mij helpen, want ik kom hier niet uit!

Heel erg bedankt alvast, en sorry voor dubbelpost maar een nieuw topic lijkt mij ook niet nodig: Wel even een titelfix!

Verwijderd

Probeer eens ubuntu of suse linux te installeren, de ALC665 van realtek is standaard ondersteund.
Kijk of linux wel geluid maakt.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

In het apparaatbeheerlijstje zie ik niet je audio-driver. lijkt erop of dat windows je audio hardware niet (h)erkent.

[ Voor 68% gewijzigd door nIghtorius op 29-08-2008 07:43 . Reden: kortere quote ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1