Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook slaat op hol, blijft controleren op mail

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Sinds vanmiddag heb ik een vervelend probleem met mijn Outlook 2007. Als ik een mail met bijlage ga versturen dan wordt de mail niet verzonden, maar blijft Outlook eindeloos taken uitvoeren. Bij het detailsvenster van Verzenden/Ontvangen zijn er soms zo'n 300 taken die uitgevoerd worden, terwijl ik slechts een viertal e-mailaccounts heb ingesteld. Ook knippert rechtsonder in mijn scherm constant het symbool van Outlook en het verzenden/ontvangen icoon.

Als ik Outlook opnieuw start kan ik één mail met bijlage verzenden en daarna lijkt het of de boel weer blijft hangen en kan ik dus niets versturen. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals pc enkele keren rebooten en outlook opnieuw starten en explorer.exe opnieuw starten. Ik kom er echter niet uit. Wie kan mij helpen?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mogelijk dat outlook wat ruzie heeft met een virusscanner? En dat outlook meent dat er ergens iets fout gaat en hij de mail nog een keer gaat versturen? Kun je (doorgaans) simpel even testen door de virusscanner uit te zetten.

Misschien ook handig om te vermelden wat outlook aan het uitvoeren is :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• jwkempeneers
Nog even aanvulling. Ik heb net weer geprobeerd en Outlook voert dan meer dan 500 taken uit, zoals in onderstaande afbeelding. Ik kan geen screenshot maken als deze daadwerkelijk op zo'n groot aantal staat omdat het venster dan constant staat te knipperen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kempeneersfotografie.nl/tweakers/screenmail.jpg

Ik heb trouwens wel de laatste tijd een paar keer een melding gehad als ik Outlook opstart. Outlook gaat dan het gegevensbestand controleren omdat het de vorige keer niet goed afgesloten zou zijn. Toch sluit ik het programma net als anders op de normale manier af.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Probeer anders eens je Office installatie te repairen? Zoiets heb ik ook wel eens gehad met Outlook, blijkt er gewoon weer eens iets corrupt.

Het is hier nu wel beter, nu ik per jaar een PST bestand heb aangemaakt. Blijkbaar wordt het 'm anders allemaal teveel ofzo. Als ik mijn mail een keer goed ge-exporteerd krijg pak ik een ander e-mail pakket...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• jwkempeneers
Dus het kan er mee te maken hebben dat er teveel mail in staat? Ik heb alleen al in Postvak In zo'n 2200 items en verzonden items ook zoiets.

Verwijderd

Heeft iemand al een goede oplossing hiervoor?

Zit nu met hetzelfde probleem. Voort ontzettend veel taken uit en wordt uiteindelijk niets verstuurt.
Virusscanner is uitgezet en het probleem blijft.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
jwkempeneers schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:41:
Dus het kan er mee te maken hebben dat er teveel mail in staat? Ik heb alleen al in Postvak In zo'n 2200 items en verzonden items ook zoiets.
Er zit een limiet aan de postvakken van iets van 2GB. Als je verzonden items meer dan 2GB is dan kan outlook de e-mail niet van je postvak uit naar de verzonden items verplaatsen en blijft deze dus in je postvak uit staan en daardoor eindeloos herhalen, hetzelfde geldt ook voor je postvak in. Archiveer eventueel je oude e-mail en probeer het daarna nog eens.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

BastiaanN schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:27:
[...]

Er zit een limiet aan de postvakken van iets van 2GB. Als je verzonden items meer dan 2GB is dan kan outlook de e-mail niet van je postvak uit naar de verzonden items verplaatsen en blijft deze dus in je postvak uit staan en daardoor eindeloos herhalen, hetzelfde geldt ook voor je postvak in. Archiveer eventueel je oude e-mail en probeer het daarna nog eens.
Alle verzonden items gearchiveerd en nog steeds dezelfde shit.
Wederom constant het verzenden en ontvangen van mail, maar er wordt niets verzonden.
Er staat wel een mail om te verzenden alleen wordt deze niet verzonden.

HELP!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

Reptile209

- gers -

Haal die mail eens uit je Postvak Uit door 'm naar de Concepten/Drafts te slepen. Stuur jezelf daarna eens een testberichtje. Misschien dat die ene mail een probleem heeft.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 07:48:
Haal die mail eens uit je Postvak Uit door 'm naar de Concepten/Drafts te slepen. Stuur jezelf daarna eens een testberichtje. Misschien dat die ene mail een probleem heeft.
Ongeloofelijk hoe sommige dingen zo eenvoudig klinken en daadwerkelijk ook nog werken ook!!!

Many Thnx _/-\o_ Reptile209 _/-\o_ !!!! Ik wens je in het bijzonder een goed uiteinde toe!

YDKMAA
Pagina: 1