USB stick in Alu keyboard onvoldoende stroom

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb hier een heel raar probleem en dat is het volgende:

Voor het overzicht de hardware:

Huidige MacMini 1,83Ghz
LaCie FW USB Hub / Drive 500Gb aangesloten via USB op MacMini
Alu keyboard wired aangesloten op MacMini
Mighty mouse wired aangesloten op Alu keyboard

Zodra ik mijn Sandisk Cruzer Micro 2Gb aansluit op de overgebleven USB poort van het Alu keyboard krijg ik de melding: Waarschuwing onvoldoende stroom voor USB

Terwijl het hier om een USB stickje gaat (zie dit linkje).

Mijn LaCie 160Gb Mobile Drive (wederom linkje) welke ook USB 2.0 is werkt wel gewoon.

Stop ik de USB stick in de LaCie FW USB Hub / Drive dan werkt hij wel gewoon.

Rara, hoe kan dit?

Overigens, op mijn werk heb ik de meest recente iMac staan daar doet mijn stickje het wel in de overgebleven usb poort van het Aluminium keyboard.

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik geloof dat ik wel eens iets gelezen heb over dat de USB-poorten op het aluminium toetsenbord alleen icm de nieuwe iMacs genoeg stroom leveren..

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik had eenzelfde probleem toen ik nog een mighty mouse met een draadje gebruikte, aangesloten op een alu Apple keyboard (aangesloten op een macbook pro).
Sommige combinaties van USB-apparaten lijken gewoon niet zo goed te werken.
Ik kreeg zelfs de indruk dat het nog uitmaakte welk (of geen) apparaat ik aan de andere USB-poort van mijn macbook had hangen.

(Ik gebruik nu een blauwtand muis en een USB-hub: if you can't beat them, join them)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 11:19
Rijk Lemming schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:59:
Ik geloof dat ik wel eens iets gelezen heb over dat de USB-poorten op het aluminium toetsenbord alleen icm de nieuwe iMacs genoeg stroom leveren..
Dat is het enige correcte antwoord :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Euh, dus niet, dit is gewoon een combinatie van USB apparaten die niet lekker werken samen.. Heb zelf nog nooit problemen gehad met mn alu keyboard icm een 2 GB USB stick. Een losse 2,5" USB harde schijf kan ik idd niet aansluiten op het alu keyboard. Op een gewone losse USB poort werkt die wel gewoon. (grappig genoeg, als die harde schijf aansluit op het alu keyboard en ook de extra USB aansluit voor extra stroom op de andere USB poort van dat keyboard, doet ie het wel) :P .

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

MaximusTG schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:10:
Euh, dus niet, dit is gewoon een combinatie van USB apparaten die niet lekker werken samen.. Heb zelf nog nooit problemen gehad met mn alu keyboard icm een 2 GB USB stick. Een losse 2,5" USB harde schijf kan ik idd niet aansluiten op het alu keyboard. Op een gewone losse USB poort werkt die wel gewoon. (grappig genoeg, als die harde schijf aansluit op het alu keyboard en ook de extra USB aansluit voor extra stroom op de andere USB poort van dat keyboard, doet ie het wel) :P .
dat is toch precies wat hij zegt? niet voldoende stroom :P
zo'n usb stick is al heel blij met de standaard 100 milliamps.

pas als een device meer stroom wil (zoals een harde schijf) ontstaat er een probleem. dat is een algemeen probleem: er gaat maximaal 500 miliampère door de hoofd usb-poort, dus hij kan nooit 500 doorgeven.

behalve bij de nieuwere imacs: daar hebben ze een custom oplossing waarmee het weer wel wil.

de vrienden van apple hebben dat trouwens gewoon op hun website staan:
*Apparaten die veel stroom trekken via de USB-aansluiting, zoals een iPod, externe harde schijf en bepaalde flash-eenheden, kunnen alleen op het nieuwe toetsenbord worden aangesloten wanneer dit is gekoppeld aan de aluminium iMac.
http://www.apple.com/nl/keyboard/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 23:31 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Met mijn 'dus niet' doelde ik meer op de reply van Ballebek. Die doet alsof het feit dat het keyboard niet genoeg stroom kan leveren voor bepaalde zware USB apparaten de reden is dat de USB stick van de TS niet werkt. En dat is dus niet zo.

@TS, heb je de firmware van het alu keyboard al eens geupdate?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1