Wifi signaal doorgeven aan bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 12:31
Ik heb een klein probleempje en ik vroeg me af, of de door mij bedachte opstelling mogelijk is.

Sinds kort woon ik op een nieuwe locatie en moet ik gebruik van een Wifi met 64bit WEP. Dat is niet al te veilig, I know, maar ik moet het er mee doen.

Het signaal is maar beperkte te ontvangen in mijn huis. Graag zou ik dus op de plaats met ontvangst mijn Airport Extreme Base station gebruiken om het signaal over te nemen en het netwerk in feite uit te breiden.

Het Extreme Base station kan echter geen 64bit encryptie aan. Nu dacht ik er dus over om een router of ap te gebruiken om het WIFI signaal op te pikken en per kabel door te geven aan de WAN-poort van mijn Base station. Het Base station mag dan fijn zijn eigen netwerk bouwen.

Schematisch

AP(64bit) -wifi signaal -> AP/Router (64bit) - cat 5 kabel -> Extreme base station -Wifi signaal->

Nu vroeg ik me af wat ik nodog heb op de plaats van AP/Router (64Bit). Kan ik hier een AP voor gebruiken of een Router met Wifi. Het merk van de initineel verzendende router/ap is sitecom. Ik denk dat ik dus het beste aan "mijn kant" van de WIFI verbinding ook een Sitecom moet neerzetten.

Graag even jullie 2cents over de mogelijkheden van slagen van deze opzet en over de gebruiken hardware.

Ik ga dit weekend nog proberen toch de encryptie naar 128bit om te zetten vanuit de Sitecom, zodat de Apple Base station toch met dezelfde encryptie gaat communiceren. Echter heb ik gelezen over veelvuldige problemen bij Wifi koppelingen van niet Apple en Apple apparatuur, dus wil ik toch de bovengeschetste opstellen verkennen met jullie hulp.

flickr - WOT Profile - Game PC

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Simpleste:

Op de pc waar je het ontvang die wireless interface " internet delen" : zie (verouderde) faq hier.

"Internet delen" geeft voor de pc's achter die ene pc met toegang het voordeel dat ze niet van (het onveilige) buiten geconnect kunnen worden. (maar verkeer kan met wat moeite wel afgeluisterd worden)

Je kunt ook routing aanzetten, zodat je nooit met portforwaridng komt te zitten, maar dat zou ik niet in een simpele reply kunnen uitleggen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
WRT54GL i.c.m. DD-WRT werkt. Zoek maar eens op Wireless Bridge op de DD-WRT wiki.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat kunnen eigenlijk alle accesspoints wel, en sommige routers, hetzij met gemodificeerde firmware ook. Ik heb het AP van de buren als "AP Client" ingesteld en deze verbonden met mijn eigen netwerk, de PC die aan de LAN poort van dat ding hangt krijgt gewoon een DHCP lease van de DHCP server in mijn netwerk.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 12:31
BlackWhizz schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:11:
WRT54GL i.c.m. DD-WRT werkt. Zoek maar eens op Wireless Bridge op de DD-WRT wiki.
Die ga ik ook eens doorlezen, kan nooit kwaad om wat meer te leren. Heb namelijk nog niet van DD-WRT gehoord.
_JGC_ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:03:
Dat kunnen eigenlijk alle accesspoints wel, en sommige routers, hetzij met gemodificeerde firmware ook. Ik heb het AP van de buren als "AP Client" ingesteld en deze verbonden met mijn eigen netwerk, de PC die aan de LAN poort van dat ding hangt krijgt gewoon een DHCP lease van de DHCP server in mijn netwerk.
Mm ok, thanks. Dit was wel een beetje waar ik op hoopte. Dan kan ik dus gewoon een simpel AP kopen. De DHCP aan mijn Base station laten doorgeven en mijn Base station een andere range laten uitdelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gizzy op 28-08-2008 08:08 . Reden: extra quote ]

flickr - WOT Profile - Game PC