Ik heb een formule, zeg =A2 die altijd naar A2 moet blijven verwijzen, wat ik ook doe met de inhoud van A2. Excel is zo 'aardig' om dat altijd aan te passen. Daarnaast wil ik deze formule wel kopiëren en in een hele kolom gebruiken. Dus hij moet de verwijzing dan wel aanpassen.
De referentie zelf moet ook wel relatief zijn, omdat ik de formule voor een hele kolom wil gebruiken.
Het klinkt vrij simpel en misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan echt de oplossing niet vinden.
edit:
Even voor de duidelijkheid, absolute referenties hebben te maken met het verplaatsen van de formule, niet met het verplaatsen van de inhoud van de referentiecell!
ik heb:
als ik nu cel A1 naar B1 sleep, dan maakt excel er
van, terwijl ik
wil hebben...
De referentie zelf moet ook wel relatief zijn, omdat ik de formule voor een hele kolom wil gebruiken.
Het klinkt vrij simpel en misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan echt de oplossing niet vinden.
edit:
Even voor de duidelijkheid, absolute referenties hebben te maken met het verplaatsen van de formule, niet met het verplaatsen van de inhoud van de referentiecell!
ik heb:
| A | B | |
| 1 | blaat | |
| 2 | =A1 |
| A | B | |
| 1 | blaat | |
| 2 | =B1 |
| A | B | |
| 1 | blaat | |
| 2 | =A1 |
[ Voor 56% gewijzigd door Quarin op 27-08-2008 21:21 ]