Toon posts:

Dual band router of single?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik ben van plan om een router te kopen, de keuze is tussen de linksys wrt610N en wrt160N...
ofwel keuze tussen een dual band router of single

de setup is als volgt:
1x pc bedraad
1x pc wireless (alleen internetten)
1x htpc (video's streamen van bedraade pc)

Is het verstanding om met mijn apparaten een dual band router aan te schaffen? of voldoet een de WRT160N ook al?

De prijzen van de routers verschillen nogal en k vraag me af of het wel waard is voor dat extra geld om een dual band router aan te schaffen...

bedankt!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:20

Predator

Suffers from split brain

Met de dualband router heb je het voordeel dat je de 802.11n clients kan laten connecteren op de 5Ghz band. Die is minder onderheving aan storing dan de 2.4Ghz band (minder gebruikt door signalen). Dit terwijl 802.11b&g clients nog steeds op de 2.4Ghz kunnen werken.

Jij bepaalt of dat de meerkost rechtvaardigd. Heb je nu al wireless ? Heb je nu last van storing ?
Als je nu geen last hebt, en de centen liever aan wat anders geeft, dan kan je beter de wrt160n kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 28-08-2008 12:11 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Predator schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:10:
Met de dualband router heb je het voordeel dat je de 802.11n clients kan laten connecteren op de 5Ghz band. Die is minder onderheving aan storing dan de 2.4Ghz band (minder gebruikt door signalen). Dit terwijl 802.11b&g clients nog steeds op de 2.4Ghz kunnen werken.
En je hebt meer spectrum beschikbaar (40Mhz i.p.v. 20Mhz) waardoor je bereik groter wordt (mimo) en doorvoersnelheid.
Houd er wel rekening mee dat dualband!=dualradio.. dus draait je N in 5Ghz dan heb je ook geen BG meer (alleen A) en viceversa.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 28-08-2008 12:14 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:20

Predator

Suffers from split brain

DukeBox schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:13:
[...]

En je hebt meer spectrum beschikbaar (40Mhz i.p.v. 20Mhz) waardoor je bereik groter wordt (mimo) en doorvoersnelheid.
Houd er wel rekening mee dat dualband!=dualradio.. dus draait je N in 5Ghz dan heb je ook geen BG meer (alleen A) en viceversa.
Toch wel.
nieuws: Linksys kondigt dualband 802.11n-router aan
Linksys heeft de dualband WRT610N-router uitgebracht. Het apparaat kan overweg met 802.11a-, b-, g- en n-wifi en is door zijn twee geïntegreerde zendmodules in staat om gelijktijdig de 2,4GHz- en 5Ghz-frequenties te benutten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Maar de voordelen van een dual band is dus dat ik een grotere doorvoersnelheid kan halen, omdat er minder drukte is op de 2,4ghz....

Ik heb op dit moment gewoon wireless met een speedtouch 716WL (802.11b/g), ik heb af en toe problemen dat ik geen verbinding kan maken of trage verbinding binnen m'n LAN netwerk...

Als ik de WRT160N neem dan heb ik maar een htpc op N draaien en de andere wireless pc waarmee alleen geïnternet wordt

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Tja, dan is het dus geen dualband maar een dualbradio :)
Pagina: 1