Toon posts:

advies voor luidsprekers +/- 250 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Verwijderd

Topicstarter
hello iedereen,

ik heb onlangs mijn (budget maar degelijke) JBL Control 1 speakers kapopt gekregen op een feestje en zoek nu dus iets ter vervanging, rond de 250 euro.

ik heb een NAD 705 Stereo Receiver en een Wharfedale Modus Sub Bass. ik gebruik dit systeem vooral om films te bekijken en muziek af te spelen vanop mijn pc. de kamer waarin ze staan is ongeveer 4 x 4 meter (vrij klein dus) maar er is nog een kamer naast zonder deur tussen. overal tapijt op de vloer. spijtig genoeg is er alleen plaats voor bookshelf speakers, en zou ik ze graag aan de muur vastmaken of een floorstand gebruiken. ik luister naar ongeveer alle soorten muziek behalve klassiek & opera en er mag zeker veel bass aanwezig zijn. ik zou later graag uitbreiden naar een surround sound systeem + receiver, dus zoek iets dat hiermee evt future-compatible is.

om een of andere reden zou ik heel graag Klipsch speakers willen, bv de Synergy B3, RB61 of RB10. Kan er iemand deze, of andere speakers aanraden?

thanks!
stef

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 10:47
Ga luisteren, vergeet Wharfedale niet mee te nemen. Je hebt er al de sub van.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Hey Stef! Welkom hier op GoT :D

Rule number one bij dit soort topics is altijd: ga naar de juiste winkel met je favo CD's, en ga eens lekker een paar uurtjes luisteren naar wat er beschikbaar is.

Wij weten namelijk niet wat jij mooi vind klinken. Dat is gewoon zeer persoonlijk. Daarom zul je je ook eerst zelf een beeld moeten vormen van wat er beschikbaar is. Zomaar wild afgaan op wat "men" mooi vindt kan wel eens naar een grote teleurstelling leiden.

Lees daarom ook even ons "wat moet ik kopen" deel van de Audio en HiFi forum policy - Het regime door (klinkjes doen het niet, je moet effe scrollen).

Dus eerst even zelf wat meer info verzamelen en vooral gaan luisteren. Als je dan nog vragen hebt zien we die in een nieuw topic graag tegemoet :)

Lees ook even Het algemeen beleid #topicplaatsen door voor wat nuttige tips voor je volgende topic.

Succes!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.