Speaker kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Vandaag heb ik de volgende set besteld

Marantz SR3001 (je moet deze instellen zei de verkoper, lijkt me een leuk werkje alleen wat stel je eigenlijk in?)
Mardaunt Short Carnaval

Totaal 770 euro bij hobo winkel in Apeldoorn.
Over 2 weken haal ik hem op alleen moeten er nog kabels bij.

Mijn woonkamer is ongeveer 20m2 en volgens de verkoper kwam ik dan ongeveer op 200 euro uit voor de kabels. Hij ging dan uit van rond de 25meter aan kabel dus 5 boxen totaal. Is dit niet wat duur? Wat zijn bepaalde richtlijnen want kan er zelf niks over vinden. Verder had hij ook een kabel van de tv naar de ps3 mee gerekent, HDMI

Gebruikt het alleen voor Films/PS3.

Over 2 weken koop ik de Toshiba 46ZF355D, mooi setje dacht ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 27-08-2008 18:21 ]

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 17:10
Ik heb zelf deze kabel, ben er zeer tevreden over.

http://www.ornec.com/Von_..._5_Meter_Cable_QQC100509C

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Als je echt je speakers ver weg hebt, dus met grote afstanden loont het wel om dikke kabels te nemen. Áls je dan 8 euro per meter gaat uitgeven voor de kabels zou ik je VLS aanraden voor precies die prijs. 6mm² puur koper. Lekker dik. Alleen ik denk eerlijk gezegd dat 200 euro aan kabels een beetje nogal zonde is als je in totaal daar een kleine 800 euro hebt uitgegeven. Dat zou betekenen dat 20% van het totale geld in je kabels zit. Ik zou dat niet over de 10% willen laten lopen. Ikzelf zou met zo'n setje gewoon kijken voor simpel 2,5mm² koper of 4mm² als de afstanden erg lang worden.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Die meneer had het al over 6 euro per meter maar bedankt voor de info. Vond de verhoudingen ook een beetje raar. Maar wat vinden jullie van de combo, receiver/speaker set. Dit is mijn eerste audioset dus ben erg benieuwd naar de HD films/Games

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou gewoon netjes dik koper nemen (niet te dik) of idd goedkope 'merk'kabels, zoals die von masoch's hierboven (is trouwens chinese hifi).

Als je het al zou horen (wat ik (en anderen met mij) sterk betwijfelen) dan iig niet met zo' n relatief goedkope set :).

• Seers
  • Laatst online: 12-10-2025
Die meneer had het al over 6 euro per meter maar bedankt voor de info. Vond de verhoudingen ook een beetje raar. Maar wat vinden jullie van de combo, receiver/speaker set. Dit is mijn eerste audioset dus ben erg benieuwd naar de HD films/Games
Ehhhh je hebt het toch zelf beluisterd en ik zal het setje waarschijnlijk verder nooit horen dus om mij (of de rest van het forum) om mijn mening vragen nadat je het hebt gekocht klinkt een beetje raar, niet?

Ikzelf had meer tweedehands geneusd denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Seers op 27-08-2008 18:38 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk niet dat je 200 euro moet uitgeven een een paar meter koper. 8 euro/meter is echt wel erg veel , zeker gezien het instapsetje wat je hebt. Koop gewoon ergens goedkope 2.5 tot 4 mm^2 kabel, zonder merk en zonder fratsen. Is net zo goed, en veel goedkoper ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Boudewijn schreef :
Als je het al zou horen (wat ik (en anderen met mij) sterk betwijfelen) dan iig niet met zo' n relatief goedkope set :).
[/quote]

er zijn wel degelijk hoorbare verschillen tussen speaker kabels ....alleen is het de kunst om een kabel te vinden met een goede prijs kwaliteitsverhouding

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, ik denk dat we het hier maar even bij moeten laten... We gaan weer verzanden in een discussie die al lang een mooi topic heeft: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #3

Lees maar lekker en make up your mind :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.