[2003] Delen met computer uit het domein

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11
Geachte tweakers,

Ik zit namelyk met een probleem en dat is: De computer van de directeur heeft XP-Home erop staan. Daardoor kan ik die pc ook niet verbinden met het domein.
Nu heb ik een shared folder op de server aangemaakt die alleen de gebruiker "Management" kan bereiken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de pc van de directeur ook bij allowed users/computers kan neerzetten zodat hij ook in de map kan ? Kan dit per ip oid ?

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
door een upgrade pakketje te kopen voor windows xp professional

• s3.
Geen enkel ander mogelijkheid ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee.

Tenzij je bereid bent om in de startup folder in het startmenu een batchfile met een netwerkmapping aan te maken waar je ook z'n domain username (en helaas dus ook password) in te zetten.

Ik laat het aan jou over of je dat verstandig lijkt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• s3.
Heb het al gefixt.. deze kan close ;).

Voor de mensen die zich dezelfde afvragen: http://vowe.net/archives/001639.html

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je bent nu wel in overtreding van de licentieovereenkomst. Is je directeur akkoord met het draaien van een illegale windowsversie op zijn laptop ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij werkt die fix niet meer bij SP3... Of heb je die onderste geprobeerd?

• s3.
sanfranjake schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:54:
Je bent nu wel in overtreding van de licentieovereenkomst. Is je directeur akkoord met het draaien van een illegale windowsversie op zijn laptop ;)
Yep.. het was nodig iig. Denk niet dat er veel kan gebeuren, achja ik heb de verantwoordelijkheid genomen :).

@ThaNetRunner, zou het niet weten aangezien er geen sp3 op zit :).

Verwijderd

Hmmmm, ik vind deze oplossing een beetje 'foei'.
Een directeur moet toch ook begrijpen dat hij conform standaarden wilt werken, dus het is toch veel handiger om XP professional te gebruiken.

Of gaat het hier om een machine die van de directeur zelf is en hij deze wel wilt gebruiken?
Als dat zo is, dan zou je daar niet achter moeten staan, ook niet voor een directeur...

Verwijderd

wat voor een flutbedrijf is dit?

directeur en xp home?

sorry hoor, maar als je een beetje professionele interne automatesering wil hebben dan zul je daarvoor moeten investeren.

heeft jou directeur nooit gehoord van ROI? dit is een mooi voorbeeld ervan, jij verspilt je tijd, de directeur werkt niet efficient.

dit probleem heeft nu al meer gekost dan de xp pro licentie...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

s3. schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:08:
Yep.. het was nodig iig. Denk niet dat er veel kan gebeuren, achja ik heb de verantwoordelijkheid genomen :).
Neem je het me kwalijk als ik je enorm naïef vind ?
Heb je de consequenties uitgelegd aan de directeur ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Installeer een ras server op je windows 2003 bak, en maak vanaf je xp home machine een interne vpn met domein aanmelding.

En voila je kunt doen en laten wat je wilt. Deze vpn kun je automatisch laten starten door in de startup folder te plaatsen van de client.

Deze oplossing gebruik ik wel eens bij klanten als workaround wanneer er geen xp pro aanwezig is. Werkt al jaren prima.

• s3.
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:24:
Installeer een ras server op je windows 2003 bak, en maak vanaf je xp home machine een interne vpn met domein aanmelding.

En voila je kunt doen en laten wat je wilt. Deze vpn kun je automatisch laten starten door in de startup folder te plaatsen van de client.

Deze oplossing gebruik ik wel eens bij klanten als workaround wanneer er geen xp pro aanwezig is. Werkt al jaren prima.
Heb het opgevolgd en het werkt inderdaad prima !

Enigste probleem die mij nog rest is dat ik een nieuwe HDD in de server heb geknalt. Herkent hem in de bios/hardware beheer maar ik zie niets in Deze computer.

[ Voor 12% gewijzigd door s3. op 28-08-2008 16:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

s3. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:42:

Enigste probleem die mij nog rest is dat ik een nieuwe HDD in de server heb geknalt. Herkent hem in de bios/hardware beheer maar ik zie niets in Deze computer.
* alt-92 mompelt iets over Disk Management enzo

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het aansluiten van een nieuwe hardeschijf heeft weinig nog met Windows Servers en Server-software te maken, en sowieso vind het ik niveau van deze hele vraag (maar zeker de oplossing :X ) echt niet kunnen.

Ik ga je topic dus sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.