Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Flash] symbols buiten movie zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik met Flash heb gewerkt en ben nu in Flash 8 tegen een probleem opgelopen dat ik nog niet eerder meegemaakt heb: Ik heb een paar symbols buiten de dimensies van de movie klaar staan om de movie binnen te lopen. Als ik de movie test zijn deze ook niet zichtbaar. Zet ik de movie echter online dan zie ik die symbols wel. Dit is dan wel als ik de swf-file direct open in mijn web browser, dus niet embedded, en dus de verhouding niet geheel meer klopt, maar dan nog vind ik dit vreemd want ik wil deze movie full screen gebruiken tijdens een presentatie.

Hoe kan ik er voor zorgen dat alles buiten het speelveld van de movie onzichtbaar is, ook al resize ik de movie?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

door een masker over je movie heen te zetten; maak een nieuwe laag boven je movie; teken een vierkant van de zichtbare ruimte en rechtsklik op de laag in de tijdlijk >> kies 'mask layer' en presto :)

Stoer; Marduq

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Daarbij zou ik er wel voor kiezen niet je web browser te pakken, maar de stand-alone flash player. Desnoods exporteer je het bestand naar .exe, dan weet je ook zeker dat de flash file afspeelt, ongeacht de set-up waar je mee te maken krijgt (natuurlijk minder van belang als je een eigen laptop meeneemt, maar toch aan te raden).

Sowieso XangadiX' suggestie opvolgen, ook de stand-alone flash player zal hetzelfde effect geven wanneer je deze in fullscreen draait.

Verwijderd

Wat ikzelf als oplossing hiervoor gebruik is simpelweg een leeg transparant png bestand van 1 op 1 pixel gebruiken. Wanneer de gebruikte afbeelding niet in gebruik is switch je hem gewoon door die png. Hoef je ze niet meer buiten beeld te schuiven en kan je hem gewoon laten staan ;)

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:15:
Wat ikzelf als oplossing hiervoor gebruik is simpelweg een leeg transparant png bestand van 1 op 1 pixel gebruiken. Wanneer de gebruikte afbeelding niet in gebruik is switch je hem gewoon door die png. Hoef je ze niet meer buiten beeld te schuiven en kan je hem gewoon laten staan ;)
Maar dan dient het volgende probleem zich aan: De objects die dan het scherm in moeten schuiven, 'spawnen' opeens in beeld. Dit is ook nauwelijks op een nette manier op te lossen.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad maar een nieuwe layer toegevoegd en de boel gemaskeerd en dat werkt perfect. Ook de tip voor het gebruiken van een standalone file is een erg goed idee. Ik gebruikte nu voor de presentatie gewoon flash player maar voor het gebruik op een nood-laptop is het inderdaad beter om een standalone file te gebruiken.
Pagina: 1