Toon posts:

DVD-writer wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb sinds 2 week een nieuwe pc gekocht/gebouwd.
alles verliep super tot ik gister mijn nero wou instaleren op windows vista home basic 64 bit.
nadat nero het niet deed en er een foutmelding kwam heb ik nero ge-deinstaleerd.
maar nu heb ik dus het probleem dat mijn hele drive niet meer herkent word.

hardware, apparaat beheer zegt dat er een probleem was met de driver en de SIM-bus driver.
ik heb de simbusdriver gefixed door ene update maar de driver van de dvd-writer krijg ik niet gefixed.

het is mijn enige drive dus ik kan nu geen cd-roms meer afspelen of dvd's kunnen jullie mij helpen?

alvast bedankt.

edit - vergeten de drive er bij te posten
mijn dvd-drive is trouwens een (writemaster) samsung SH-202J

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 17:18 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Heb je toevallig een virtuele CD-rom drive zoals Daemon Tools of Alcohol 120% geïnstalleerd? Verwijder die eens en kijkt of dat iets uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een nieuwe pc gebouwd voor kantoor gebruik *voor me ouders*
dus er zit alleen windows op en andere standaard dingen zoals office.
er is verder helemaal niets aan getweaked of geavanceerde programma's

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56

BCC

Stom idee, maar misschien is hij gewoon kapot? Hardware gaat meestal binnen twee weken of na 2 jaar kapot. Boot eens van een Linux boot CD om de DVD los van het huidige OS te testen.

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 27-08-2008 17:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Kan iets te maken hebben met de Upper- en LowerFilters in het register
Enige hulp van Microsoft (punt 2 hiervoor)

-Je bent wel verplicht te herstarten ;) -

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
mjah zou ik kunnen proberen maar als dat zo is baal ik wel *internet order*
maar ik zal het even proberen

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56

BCC

Tja, alles kan kapot helaas.

[ Voor 255% gewijzigd door BCC op 27-08-2008 17:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
@ BBC: ik heb net geboot met linux, werkt allemaal prima het si echt puur software matig.
zelf denk ik aan driver problemen maar ik zoek al 3 uur mar kan geen driver vinden :")

@ bootrec: ik zal even kijken of ik het kan verhelpen met die link

Verwijderd

Topicstarter
@ bootrec: Heel erg bedankt! hij schijnt weer te werken hopelijk voor lang ^^

Verwijderd

Haha alsjeblieft hoor ;) , nu weet je tenminste wat je moet doen wanneer het weer gebeurt :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe precies,

maar voor ik he evrgeet aangezien dit is gekomen door de nero versie die ik bij mijn writer kreeg.
hebben jullie nog een tip hoe ik dan wel een brandprogramma *het liefst een versie van nero aangezien ouders zich slecht aanpassen aan "nieuwe"programma's* kan krijgen voro windows vista home basic 64bit?

Verwijderd

Ik ben zelf nogal fan vanCDburnerXP (ja dit werkt ook onder Vista ;) ) welke ik een goede vervanging vindt voor puur het branden, en het niet hebt over de foefjes als Nero Recode en zo.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat vooral om het gemakkelijk samenstellen van een cd via een gebruiksvriendelijke interface *slepen, overzichtelijk, etc* dat is het belangrijkste. en gedownloade muziek branden doen ze ook nog wel eens.

Verwijderd

ik zou er eens naar kijken ;)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Even ter aanvulling van bootrec: Nero heeft er wel vaker een handje van om de Lower- en Higherfilters te slopen zodat Windows je writer niet meer herkend. Waarschijnlijk gebeurt dit omdat Nero ook nog het een en ander wil installeren (virtuele brander e.d.). Overigens heb dit in het verleden wel vaker meegemaakt.

Dit is "eenvoudig" te fixen door de Lower- en Higherfilters in het register te herstellen zoals bootrec eerder al aangaf. Her en der op internet staat wat meer uitleg hierover.

Overigens zijn er tegenwoordig veel mooie stukjes software geschreven zodat je Nero (tegenwoordig bloatware tot en met) niet meer nodig hebt, en die zover ik weet ook niet met de Lower en Higherfilters staan te knoeien. Een tweetal tools die je ter vervanging van Nero zeker eens uit moet proberen zijn:

ImgBurn (freeware) - Erg kleine en fijne tool om images te branden. Bevat ook een optie om te masteren, alhoewel de interface op dat punt niet echt gebruiksvriendelijk te noemen is. Hiervoor gebruik ik zelf:

CD Burner XP (freeware) - Heeft een erg fijne interface voor het masteren van CD's en DVD's. Ook geschikt voor het maken van Audio CD's via ondermeer MP3 bestanden. Qua featureset erg vergelijkbaar met wat vroeger (of nu nog steeds?) Nero Burning ROM heette.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

[ Voor 15% gewijzigd door mindcrash op 27-08-2008 18:06 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1