Toon posts:

8800gt v-sync probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb nou al een tijdje een 8800gt, maar na het vervangen van mijn moederbord (p5k) heb ik een beetje een vreemd probleem gekregen. Vsync schijnt niet helemaal meer te werken. In Guildwars blijft mijn fps ergens tussen 60-80 hangen (vsync uit geeft wel weer 150+ fps).
Opzich niet zo'n drama, maar het lijkt ook andere problemen te veroorzaken. Ik krijg namelijk ook ruis in mijn geluid bij het openen van menu's (bij sommige games ook gewoon tijdens gameplay) en bij pop-ups van vista accountbeheer. Als laatste krijg ik in guildwars ook last van een soort lag, m'n characters blijven zo om de 2-3 seconden naar voren teleporteren omdat ze schijnbaar te langzaam lopen. Al deze problemen hielden op toen ik laatst vsync weer aan de praat kreeg (god knows how), maar nu is ie gewoon weer stuk. :/

Ik heb al van alles geprobeerd, nieuwe drivers, oude drivers, registry cleanen en zelfs windows herinstalleren, maar niks werkt.

Hebben jullie misschien enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt iig.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

de allernieuwste beta release van gisteren (177.92) al geprobeerd?

Doet het probleem zich ook voor in linux (live-cd'tje)

[ Voor 30% gewijzigd door Wiethoofd op 27-08-2008 17:03 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal 'm meteen proberen.

Ik heb trouwens geprobeerd of ik hetzelfde probleem kreeg in ubuntu, maar aangezien ik voornamelijk last heb tijdens games kon ik er niet echt achter komen. (dat en ik had heel veel moeite met het programma zelf :o )

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 17:10 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dit keer zorgen dat je hem met 'Driver cleaner pro' verwijderd en nog eens proberen.

En even een tijdelijke install van XP of Ubuntu (laatste icm wine) is altijd handig om te bugreproducen :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Vista? Die ondersteund geen Vsync meer op Driverlevel. Dat is nu op gamelevel geimplementeerd.

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe driver heeft niet geholpen.
Zou het dan aan Vista moeten liggen Jism?

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
Vindt je het vreemd dat vsync niet verder komt dan 60-80 fps? Dat is heel normaal hoor (prestaieverlies door het synchroniseren van vertical en horizontale lijnen) en ook totaal niet storend lijkt mij, 60 fps is meer dan voldoende om lekker te kunnen gamen.

Wbt die ruis: dat lijkt mij een probleem van het mobo en niet van de graka! Even drivers proberen, of misschien een brakke chip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind 60 fps met vsync niet raar, maar wel als het er boven gaat. Toen het ik het weer aan de praat had gekregen bleef die dan ook gewoon op 60 en was m'n ruis verdwenen.

Het werkt nou weer goed, m'n windows was nog niet up-to-date en na net wat updates geinstalleerd te hebben werkt het weer normaal.

iig bedank allemaal
Pagina: 1