Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[office 2003 - Word] extra printknoppen (andere printer)

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

vandaag een nieuwe netwerkprinter gaan installeren bij een klant. Printer met 4 lades dus de printer 4 maal geïnstalleerd.
Nu kreeg ik de vraag om vanuit word 3 extra printknoppen te hebben met elk hun eigen printer.
De klant had dat ergens gezien en vond dat heel handig.

Ik kan zonder probleem 3 printknoppen toevoegen maar het probleem is dat dit telkens de standaardprinter is.

Zoeken op google levert niet sebiet iets op (misschien omdat de vraagstelling verkeerd is? :/)

Wat ik geprobeerd heb is via excel een makro opnemen, dan de printer te wijzigen en de code te kopiëren. Deze code dan gekoppeld aan een nieuwe knop via werkset besturingselementen maar dit lukt niet...
Dom dom dom, in plaats van dat direct in Word te doen 8)7
Enfin, vanuit word lukt dat nu, heb een makro maar hoe kan ik er in godsnaam voor zorgen dat deze makro gekoppeld wordt aan een knop in een werkbalk? :?

Iemand ervaring of een oplossing hiervoor?

Thx

Jezus,

edit 2: denk dat ik het toch gevonden heb... Nieuwe werkbalk maken, aanpassen naar het menuitem macro's gaan en de onderliggende makro's toevoegen aan de nieuwe werkbalk.

Post mag van mijn part weg, probleem opgelost. Was verkeerd gestart, vandaar dat het niet lukte...

[ Voor 24% gewijzigd door Simke op 27-08-2008 16:46 ]

Simke

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 13:37

talin

ES-MA

ik snap de vraag niet, wat is nu het probleem.

je zou 3 printers als standaard printer in willen stellen?
of 3 printers instaleren?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
talin schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:43:
ik snap de vraag niet, wat is nu het probleem.

je zou 3 printers als standaard printer in willen stellen?
of 3 printers instaleren?
Neenee, er zijn 4 printers bijgekomen (elk een lade) en elke printer zou zijn eigen icoon moeten hebben in Word.
Dus zoals je het icoon van de standaardprinter hebt voor de 3 andere printers ook zo'n icoon

Simke

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Dit is wel een beetje riskant. Je windows-omgeving heeft een x-aantal printers, waarvan er maar 1 de standaard-printer is. Deze heeft een vlaggetje.
Er zijn dus x-1 overige printers. Nu kan je natuurlijk een macro maken die een document afdrukt op printer y, maar hoe kies je (of je macro) die printer y dan? Op basis van de naam? En wat als je over 2 jaar de printer vervangt en dan een andere met een ander naampje neerzet? Weet jij dan nog welke macro's je zo hebt gemaakt?

Ow, wacht even er is 1 printer met 4 lades. Je kan toch in een word-document opgeven vanuit welke tray geprint moet worden? Dit zit onder bestand -> pagina-intelling.
Je kan dan in alle gevallen gewoon de standaard-printer gebuiken.

Wat ik doe bij een printer met bijv. 2 lades: ik installeer deze 3 keer. 1 keer met tray-autoselect (voor software die zelf lade-sturing heeft), en 2 keer vastgepind op de lade 1 en 2 (voor software die geen lade-sturing aankan).

[ Voor 36% gewijzigd door Witte op 29-08-2008 10:33 ]

Houdoe

Verwijderd

Bedankt voor de tip! Ik was hier naar op zoek voor het snel kunnen printen naar PDF vanuit Word.

Voor het maken van PDF's gebruik ik doPDF die zich installeert als printer. Met een extra printer-icoontje kan ik dus nu rechtstreeks een PDF maken.

Mijn probleem is echter dat als ik deze knop (macro) gebruik doPDF meteen ingesteld wordt als standaardprinter in Windows en dat wil ik niet. :(

Ik heb het nu 'opgelost' door de macro te editten en als laatste regel toe te voegen:
code:
1
    ActivePrinter = "Brother HL-5150D series"

aangezien dat wel mijn standaard printer is. Deze wordt dan weer teruggezet als standaard printer.

Het werkt wel, maar is dit wel de juiste manier? Of is het overschakelen naar een andere standaard printer een eigenschap van 'ActivePrinter'? Ik heb het vermoeden van wel als ik zoek met googel, maar zie het niet zwart op wit staan ergens.

Overigens: als je klaar bent met printer icoontjes maken (tip: verander de kleur van het lampje!) kun je deze van de nieuw gemaakte werkbalk ook verslepen naar je bestaande (originele) werkbalk. Je kunt dan de bijgemaakte werkbalk weer verwijderen voor de overzichtelijkheid. Kun je eerst spelen en daarna opruimen als je wilt.