Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WinXP dvd maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag, m'n eerste topic! kweenie of ie in het goeie forum staat...

Ik heb hier een unattended WinXp dvd liggen, waar nogal veel third party troep bij zit, hoe kan ik een back up/kopie maken van deze dvd zonder al die troep erbij?

Alvast bedankt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

een orginele cd icm nLite kom je een heel eind

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:19:
een orginele cd icm nLite kom je een heel eind
Kan je iets meer in details reageren?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:22:
Kan je iets meer in details reageren?
Nlite heeft een goede manual en is heel gebruikersvriendelijk. Gewoon downloaden en gaan uitproberen, er staan ook zat tutorials op het web :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Een originele cd icm nLite, zodat je de installatie kan slipstreamen.
Zelf gebruik ik dit op het moment bijvoorbeeld om SATA drivers en SP3 bij mijn WinXP CD te slipstreamen. :)
Slipstreamen is niets anders dan een aantal modificaties / extra driver support / patches toevoegen aan een bestaand XP installatie-medium. Zodra dit eenmaal gedaan is brand je deze gewijzigde installatie op CD / DVD, en heb je dus out-of-the-box je eigen customized XP installatie. :)

Hier staat een voorbeeldje waar ze een servicepack bij een XP installatie cd slipstreamen.

[ Voor 46% gewijzigd door r0b op 27-08-2008 16:26 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je TS is ook niet erg duidelijk :+

Als je een originele windows XP cd weet te regelen kan je daarmee een nieuwe getweakte maken in combinatie met het programma 'nLite' (even googlen had je veel info gegeven)

je kan ook nLite gebruiken op je huidige XP-schijf, je moet die dan even naar je harde schijf kopieren en de map aanwijzen en inladen in nLite, je kan dan alles er ongeveer uit slopen wat je niet wilt.
Succes niet gegarandeerd omdat het geslipstreamed is en alles in de .cab files is gepakt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit gaat al meer de goeie kant op, ik zal eens gaan Nliten, iig bedankt voor de snelle reacties
Pagina: 1