Toon posts:

lexmark op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een lexmark x6170 op een xp pc staan die met mijn vista pc genetwerkt is
deze werkt prima op de xp pc, maar al ik hem probeer te installeren op de vista pc (printer hangt nog steeds aan xp pc, wil kunnen afdrukken vanaf vista pc én xp pc), moet ik de naam van de externe computer opgeven, als ik dit doe krijg ik de boodschap:

Lexmark X6100 Series Instalatie

Kan geen verbinding maken met de externe computer. controleer of u
de naam van de computer correct hebt ingevoerd en of de computer is
ingeschakeld.

natuurlijk zijn beide ingeschakeld...

heb printer geshared, kan hem zien op netwerk.

edit: schuine tekst toegevoegd voor duidelijkheid

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 17:59 ]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:54:
ik heb een lexmark x6170 op een xp pc staan die met mijn vista pc genetwerkt is
deze werkt prima op de xp pc, maar al ik hem probeer te installeren op de vista pc, moet ik de naam van de externe computer opgeven, als ik dit doe krijg ik de boodschap:

Lexmark X6100 Series Instalatie

Kan geen verbinding maken met de externe computer. controleer of u
de naam van de computer correct hebt ingevoerd en of de computer is
ingeschakeld.

natuurlijk zijn beide ingeschakeld...

heb printer geshared, kan hem zien op netwerk.
Even de verkenner of Internet Explorer openen en \\computernaam invullen. En verder vanaf daar de printer toevoegen? :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Wat vul je exact in? Probeer eens om het IP-adres in plaats van de hostname in te vullen? Klopt de sharename wel? Wat zijn de rechten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dutchy007 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:18:
[...]

Even de verkenner of Internet Explorer openen en \\computernaam invullen. En verder vanaf daar de printer toevoegen? :)
als ik \\computernaam typ kom ik gewoon op dezelfde plek als wanneer ik via "netwerk" op "computernaam" klik

ik krijg dan 3 opties
- sharedDocs
- printers
- Lexmark

al ik lexmark activeer, komt er:

verbinding maken met printer

het juiste stuurprogramma is niet op de server voor printer 'lexmark X6100 Series' geinstaleerd.
klik op ok als u naar het juiste stuurprogramma wilt zoeken. klik anders op annuleren en neem contact op met de netwerkbeheerder (ben ik zelf...) of de fabrikant voor het juiste stuurprogramma (dat ik heb maar niet geinstaleerd krijg (zie originele post)
r0b schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:29:
Wat vul je exact in? Probeer eens om het IP-adres in plaats van de hostname in te vullen? Klopt de sharename wel? Wat zijn de rechten? :)
ik vul hetzelfde in als wat ik in de browser typ als ik naar die andere pc wil (\\computernaam, met of zonder \\, caps, spaces, alle al geprobeert)

ip adres doet ook niets

dat van die sharename en rechten zal je even moeten verklaren :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:54:

al ik lexmark activeer, komt er:

verbinding maken met printer

het juiste stuurprogramma is niet op de server voor printer 'lexmark X6100 Series' geinstaleerd.
Die zul je eerst op de Vista PC moeten installeren (wel de Vista driver nemen dus).
Dat kun je het makkelijkst doen via 'bestand' > 'Server eigenschappen'.
dat van die sharename en rechten zal je even moeten verklaren :)
Niet nodig, want dan zou je niet de melding krijgen dat je niet de juiste driver hebt maar dat je geen toegang hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
wel, dit stuurprogramma probeer ik net te installeren, maar om dat te installeren moet het instalatie programma de printer detecteren, wat dus niet lukt

beetje een vicieuze cirkel dus...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwah..

Doe dan eens een
net use lpt2: \\pc\printer
en maak dan handmatig een printer aan die je aan die printerpoort koppelt?

En uiteraard moet je dan niet enkel een setup.exe hebben voor de driver, maar de uitgepakte .inf files :)

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 28-08-2008 00:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
miss een belangrijk detail, het is een usb printer, en geen idee waar je het over hebt :s

• Dutchy007
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:52:
miss een belangrijk detail, het is een usb printer, en geen idee waar je het over hebt :s
Ja wij missen ook dat belangrijk detail in de startpost...
Anyway, als het écht niet lukt, sluit de printer dan lokaal aan op de andere PC, installeer met de JUISTE (Vista, eventueel downloaden?) drivers. Dat zou voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
well, om het nog interesanter te maken blijkt de vista installer niet te werken op vista...

vrees dat het gewoon via netwerk files overzetten zal worden, en dan via andere pc afdrukken...

• Dutchy007
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:26:
well, om het nog interesanter te maken blijkt de vista installer niet te werken op vista...

vrees dat het gewoon via netwerk files overzetten zal worden, en dan via andere pc afdrukken...
Anders even de driver executable openen in de Windows XP (SP2) compabiliteits modus.

Verwijderd

Topicstarter
ook geprobeerd, gaat niet

begin het vermoeden te krijgen dat het probleem bij lexmark ligt
Pagina: 1