internet aansluiting splitsen ?

Pagina: 1
Acties:

• mr_arjen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04-2021
beste,

ik heb in mijn pc een internet poort op mijn mobo zitten maar ik heb ook een tweede pc op mijn bureau staan en nu vroeg ik mij af; kan ik mijn internet aansluiting splitsen in 2 zonder daar een internet hub voor te kopen.. nu heb ik nog een pci internet kaart gevonden, als ik die in de pc steek waar al ingebouwde op mobo staat kan ik dan niet het internet laten binnen komen op de mobo internetaansluiting en een internet uit maken op de pci internetpoort zodat die naar de tweede pc kan gaan ? of heeft iemand een betere idee en goedkoop want wil niet te veel gaan uitgeven..

alvast bedankt :d

• Vicarious
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koop gewoon een routertje van 3 a 4 tientjes en bespaar je de moeite. Nadeel van jouw oplossing is dat die ene pc dus wel aan moet staan om de ander van internet te voorzien.

Vicariously I live while the whole world dies

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan, maar koop gewoon een switchtje (of een router als je die nog niet hebt) van inderdaad een paar tientjes. Als je de andere PC van Internet wilt voorzien moet dus ook je andere PC aanstaan. Dat kost op den duur ook (te) veel energie.

• mr_arjen
Vicarious schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:50:
Koop gewoon een routertje van 3 a 4 tientjes en bespaar je de moeite. Nadeel van jouw oplossing is dat die ene pc dus wel aan moet staan om de ander van internet te voorzien.
hm ja :p nog niet aan gedacht .. maar dat is het probleem denk ik niet want die 2 de pc is maar bijkomend en als ik die gebruikt staat de "hoofd" pc toch aan

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Crosscable? Kost bijna niets :P

Maargoed, met hierboven. Swich (mocht je een multi-PC modem hebben) of een router en je bent klaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mr_arjen
SinergyX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:59:
Crosscable? Kost bijna niets :P

Maargoed, met hierboven. Swich (mocht je een multi-PC modem hebben) of een router en je bent klaar.
crosscable watte ? :p

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Wikipedia: Crossover cable

Succes. Ik gok dat hier een slotje op komt overigens.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Inderdaad; een crossover kabel tussen beide pc's leggen en vervolgens de tweede NIC met de eerste delen m.b.v ICS (ICS zit standaard in Windows) :)
sky- schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:46:
Succes. Ik gok dat hier een slotje op komt overigens.
Dat mag ook wel wat vriendelijker :|

[ Voor 32% gewijzigd door r0b op 27-08-2008 16:51 ]

• mr_arjen
r0b schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:50:
Inderdaad; een crossover kabel tussen beide pc's leggen en vervolgens de tweede NIC met de eerste delen m.b.v ICS (ICS zit standaard in Windows) :)

[...]

Dat mag ook wel wat vriendelijker :|
aah ja :p ok ik ken wel iets van pc's maar dit is chinees voor mij :p

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

mr_arjen schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:52:
[...]

aah ja :p ok ik ken wel iets van pc's maar dit is chinees voor mij :p
Vandaar dat ik de volledige benaming erbij gezet heb ;) (Hover maar eens over de afkortingen)

Zie ook: http://www.homenethelp.com/ics/ics-install-netxp.asp

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als er tussen je modem en pc een router hangt, of wanneer je modem een router ingebouwd heeft1 kun je voor een tientje een switch bij je lokale pc-boer kopen en bespaar je je een hoop gedoe.

Wanneer je enkel een modem hebt waarop alleen jouw PC zit aangesloten, kun je inderdaad met de extra netwerkkaart, een crosskabel en ICS een router nabootsen met je PC, en dus internet delen met de andere computer. Dit kan echter alleen wanneer je modem IP-adressen uitdeelt die niet in de 192.168.0.x-range zitten2.

Maar goed, dit had je allemaal kunnen vinden met de search, want je bent lang niet de enige die zich dit afvroeg.

1: dit kun je, wanneer je er zelf niet uitkomt, ons vertellen door het merk en type van je modem op te zoeken en hier te posten. Sterker nog, je kunt het zelf uitzoeken door merk en type bij Google in te typen en de handleiding van het ding door te lezen.
2: dit kun je opzoeken door ipconfig uit te voeren.
Eigen inzet wordt hier verwacht. Wij gaan niet voor jou googlen.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 27-08-2008 16:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1