Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Hide "startup" folder

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
Hey,

Is het mogelijk om de folder "startup" in je vista startmenu ... onzichtbaar te maken?

Ik heb al geprobeerd om hem gewoon hidden te maken, maar helaas denkt vista daar anders over.. en geld dit niet voor het startmenu. In de directory zelf is het mapje dan wel hidden... maar in je startmenu niet.

Ook $ ervoor gezet.... helaas er komt netjes $startup in het startmenu te staan. (jaja, kan allen bij shares... maar het is en blijft windows)

(motivatie: startmenu is om dingen te openen... niet om te kijken wat er opstart... dit hoort naar mijn mening in je configuratie scherm thuis. De hele map weggooien zorgt voor nog veel meer problemen... dus ik wil hem hidden maken)

(leuke feature van windows.... 8)7 maak een map "programs" aan in je startmenu... en kijk na een reboot wat erin staat :) :) ) (vista en startmenu is nog steeds zooo *kuch* waardeloos.)

FreeReef.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Decon Frost schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:35:
Hey,

Is het mogelijk om de folder "startup" in je vista startmenu ... onzichtbaar te maken?

Ik heb al geprobeerd om hem gewoon hidden te maken, maar helaas denkt vista daar anders over.. en geld dit niet voor het startmenu. In de directory zelf is het mapje dan wel hidden... maar in je startmenu niet.
Omdat dat dan ook een system folder is.
Ook $ ervoor gezet.... helaas er komt netjes $startup in het startmenu te staan. (jaja, kan allen bij shares... maar het is en blijft windows)
(motivatie: startmenu is om dingen te openen... niet om te kijken wat er opstart... dit hoort naar mijn mening in je configuratie scherm thuis. De hele map weggooien zorgt voor nog veel meer problemen... dus ik wil hem hidden maken)

(leuke feature van windows.... 8)7 maak een map "programs" aan in je startmenu... en kijk na een reboot wat erin staat :) :) ) (vista en startmenu is nog steeds zooo *kuch* waardeloos.)
Gebruik het dan niet als je niet weet waarom bepaalde functionaliteit werkt op een bepaalde manier?

Sowieso: hidden shares met een $ aanmaken werkt alleen maar voor filesharing, en dan moet je de $ er ook achter zetten, niet ervoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• World Citizen
alt-92 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:40:
[...]

Omdat dat dan ook een system folder is.

[...]

Gebruik het dan niet als je niet weet waarom bepaalde functionaliteit werkt op een bepaalde manier?

Sowieso: hidden shares met een $ aanmaken werkt alleen maar voor filesharing, en dan moet je de $ er ook achter zetten, niet ervoor.
En wat was je bijdrage aan dit topic... met je onderstaande reply?

FreeReef.nl

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mijn bijdrage dan maar...
Gooi de hele map weg en steek alles wat na inloggen opgestart moet worden in het register.

You don't need eyes to see, you need vision

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Decon Frost schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:21:
En wat was je bijdrage aan dit topic... met je onderstaande reply?
Die reply staat boven je quote dus zou het 'bovenstaande' moeten zijn ;)

Maar voor de duidelijkheid:
die (System)folder wordt normaal gesproken gevirtualiseerd, dus welk pad gebruik je eigenlijk om je acties te doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• World Citizen
alt-92 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:38:
[...]

Die reply staat boven je quote dus zou het 'bovenstaande' moeten zijn ;)

Maar voor de duidelijkheid:
die (System)folder wordt normaal gesproken gevirtualiseerd, dus welk pad gebruik je eigenlijk om je acties te doen?
Ik was niet ingelogd :P

Ehm... ik gebruik de

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ startup

Dit omdat ik de user folders zo veel mogelijk wil vermijden...

Het enigste wat erin staat... is mijn logitech drivers... Ik zou niet weten hoe ik deze vanuit het register moet opstarten... hebben we misschien een bron waar ik dit kan vinden. Google slikt mijn zoektermen niet...

FreeReef.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zoek je duidelijk met brakke searchtermen want [google=Startup locations registry] lijkt me voldoende hits op te leveren ;)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:37

Acid_Burn

uhuh

uit mijn blote hoofd
[HKLM]\software\microsoft\windows\currentversion\run

Of alleen voor de actieve gebruiker
[HKCU]\software\microsoft\windows\currentversion\run

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is het niet zo dat je de startupfolder van het gebruikersprofiel ook verborgen moet maken? Kan me van mijn thuis PC herinneren dat niet alleen de "algemene" startup verborgen moest, maar ook die van mijn gebruikersaccount om het ellendige ding uit je start te krijgen (inderdaad, wat moet dat daar! :P)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Komt-ie: Backwards compatibility.
Apps zat die niet in de registry willen of kunnen schrijven, maar wel userbased startup moeten kunnen doen.
Daar zit ie voor, anders hebben we weer de rant '$randombrakkesoftwareuithetjaarkruik werknie' en we weten allemaal wel wie dan weer de zwarte piet toegeschoven krijgt...

Pagina: 1