Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] USB Hardware Installeren zonder admin rights

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar poging 2 (als ik nu echt eerst alles moet gaan neertypen watk al gedaan/geprobeerd heb... vooruitdanmaar...)

Probleem:Ik zit namelijk met de volgende vraag: Is het mogelijk om een account met beperkte rechten in xp intestellen zodat deze usb hardware kan installeren zonder het administrator te hebben?

Ik ben zelf de administrator van de computer maar het gaat over de usb devices van zoon/vrouw etc...

Wat heb ik al geprobeerd:
Gezocht achter oplossingen. Zoals het vriendelijke modje suggereerde die men vorig topic sloot met de zelfde keywords als hij zei. Maar moest hije chter iets verder gekeken hebben zou hij gezien hebben dat het op google vaak problemen zijn met domeinen. er zat 1tje tussen van XP waar geen antwoord op gekomen is.

Verder zijn er hier een paar topics over op Got, maar allemaal zonder werkbaar antwoord
voorbeld:
[All] Usb devices (sticks , card readers)zonder admin*
[XP] Installatie USB disk - admin rechten nodig
[XP] standaard gebruiker hardware laten installeren
[XP] Toegang geweigerd wanneer ik drivers wil installeren
Handydrive, USB Stick - Admin rights nodig
enzoverder...

Oja, de drivers zelf zijn al geinstalleerd. Het is echter wanneer het appraat ingeplugd wordt dat hij vraagt voor de admin login gegevens.

Iemand nog een ideetje? Iemand suggereerde in bovenstaande topics "om stuurprogrammas laden en verwijderen" te wijzigen zodat anderen rechten hadden. Maar dat had echter niks te maken met plug en play apparaten...

Iemand nog ideetjes ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:23:
Dan maar poging 2 (als ik nu echt eerst alles moet gaan neertypen watk al gedaan/geprobeerd heb... vooruitdanmaar...)
Jup, liefst wel - dat scheelt namelijk weer met oplossingen leuren die je al bekeken hebt maar niet voldoen voor jouw situatie ;)
Maar moest hij echter iets verder gekeken hebben zou hij gezien hebben dat het op google vaak problemen zijn met domeinen.
Het idee erachter is wel hetzelfde, immers heeft een normale domain user ook geen admin rechten ;)
Oja, de drivers zelf zijn al geinstalleerd. Het is echter wanneer het appraat ingeplugd wordt dat hij vraagt voor de admin login gegevens.

Iemand nog een ideetje? Iemand suggereerde in bovenstaande topics "om stuurprogrammas laden en verwijderen" te wijzigen zodat anderen rechten hadden. Maar dat had echter niks te maken met plug en play apparaten...
Wel als het gaat om dynamisch laden van USB Storage devices.
Er is namelijk een aparte Security Policy aanwezig die het gebruik van dergelijke device al dan niet toestaat voor bepaalde groepen gebruikers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:23:

Iemand nog ideetjes ?
Heb je het wel geprobeerd? Dat is namelijk wel de manier om het werkend te krijgen.

Security groep: Load and unload device drivers

De juiste lokale users toevoegen en ze zouden de juiste rechten moeten hebben.

Vreemd genoeg heb ik nog nooit problemen gehad met usb devices die niet draaiden onder standaard gebruikers. Zelfs U3 sticks worden geaccepteerd.

Edit: alt-92 :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
zoon/vrouw ...

pfff maak gwn een image van je c schijf als er iets fout gaat image terug ...

gwn full acces geven

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

offtopic:
Serieus. Meen dat je nu? Ik vind het lovenswaardig dat de topic starter juist met normale gebruikersacconts werkt. Ideaal in verband met het voorkomen van een wildgroei aan programma's, virussen en malware.

Het scheelt een hoop gezeur op een gezins pc en een stuk minder onderhoud.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
ja .... lekker makkelijk, wil je is een telefoon of ipod aansluiten krijg je een melding dat je geen rechten hebt :/ op je GEZINS computer

Desnoods maak je em dualboot ...

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:34:
[...]
Heb je het wel geprobeerd? Dat is namelijk wel de manier om het werkend te krijgen.

Security groep: Load and unload device drivers

De juiste lokale users toevoegen en ze zouden de juiste rechten moeten hebben.

Vreemd genoeg heb ik nog nooit problemen gehad met usb devices die niet draaiden onder standaard gebruikers. Zelfs U3 sticks worden geaccepteerd.

Edit: alt-92 :(
Ja wel geprobeerd, (wel niet de pc herstart, was dat nodig? hmmm kzal nog es proberen maar dan met restart)

@ alt-92 mja, idd je hebt gelijk... in het vervolg zal ik beter men best doen om mijn oplossingen erbij te plaatsen :)...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 14:45 . Reden: typos ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MaChOmIdGeT:
Suggestie van een Dualboot lijkt me wat onzinnig, evenals je eerste reactie terwijl de startpost van TS duidelijk aangeeft dat hij het juist met een LUA (limited User account) wil oplossen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1