• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12-2025
Gisteren (26-8-08) te koop op Ibood voor € 139,-
Vandaag (27-8-08) bij priceX voor : € 99,-

Specificaties: (bron: Redcoon.nl)
Technische specificaties - Toshiba RD-XS 27 :
- DVD-Recorder met 160 GB harddisk
- Opnameformaten: DVD-Video, DVD-R, DVD-RW
- Weergaveformaten: DVD Video, Audio-CD, SVCD, VCD, JPEG, MP3, DivX
- Compatible media: DVD-RAM, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, CD-R, CD-RW
- Timeslip opname (HDD)
- Nu nieuw in het redcoon-assortiment!
- gelijktijdige opname en weergave (HDD)
- One Touch Recording (OTR)
- automatische hoofdstukkenindeling
- intern kopieren: DVD / HDD
- High Speed Copy (32x): HDD / DVD-RW (VR-Modus)
- VPS/PDC (alleen bij HDD-opname)
- Timer-Programmering
- Tuner: PAL BG/DK, Secam BG/DK
- Intelligent Tuning System (ITS)
- PAL Progressive Scan (over YUV)
- Dolby Digital, PCM / DTS
- JPEG Beeldviewer
- Upscaling 720p, 1080i, 1080p
- Repeat, Random, A/B Repeat
- meervoudige zoom, tijdloop
- PAL/NTSC Weergave
- Satellite Link (DVB-S/C/T Sturing over Scart)
- Beeldscherm Dialoog System (OSD)
- digitale ruisonderdrukking 3D (DNR)
- Comb filter (2D)
- Autoformat: 16:9/4:3
- Kinderslot
- comfort-afstandsbediening

Aansluitingen:
- 1x HDMI (met 1080p uitgang)
- 1x Scart (Out)
- 1x Composite In
- 1x Component Video Out (YUV)
- 1x S-Video In
- 1x S-Video Out
- 1x Audio In
- 1x Front AV
- 1x S-Video
- 1x Audio Out: digital coaxial und analoog

Gewicht :
- ca. 4,3 kg

Kleur :
- zwart

Heb op internet gezocht naar wat ervaringen, maar niet veel te vinden.
In de Topic "Plasma en LCD aanbiedingen heb ik en andere gasten ook al wat gepost, maar is een beetje Off-Topic, vandaar een nieuw draadje :) .
Ik heb 'm vandaag inmiddels besteld (voor EUR 99,- :*) ).

Maar heb ergens gelezen dat er geen EPG opzit.
Daarnaast kun je vlgs schrijvers niet op DVD+R branden (wel lezen maar niet branden)
DVD-R is wel te fikken.

Maar wie heeft zo'n recorder?
Is het een leuk apparaat (of eigelijk achterhaald vanwege o.a. ontbreken EPG, HD signaal, DVB-T / C kaartlezer etc. etc.)

Graag jullie advies. _O-

Verwijderd

Ik heb hem ook na veel wikken en wegen voor 99 euro gekocht. Ik had al een High Definition speler van Toshiba bij iBood gekocht, en dat is een behoorlijk degelijk apparaat zo te zien. Alleen zit er een erg brommerige en trillerige ventilator in.

Toshiba is op tv en pc gebied (laptops) een erkende topper, dus je moet maar hopen dat dit soort apparaat ook goed is. Lees ik reviews over HDD recorders van Deawoo, Philips, JVC en LG dan zie je dat andere fabrikanten toch erg veel moeite hebben met de complexiteit van het samenbrengen van dvd-brander en een harddisk, terwijl mijn HP Pavilion PC in 4 jaar tijd nooit enig probleem met die combinatie heeft gehad.

Alleen Panasonic, Sony en Pioneer lijken alles onder de knie te hebben. Ik heb twee Panasonic dvd-recorders (E60 en E55) via Marktplaats en die doen het al een jaar uitstekend. Op de een neem ik op en edit ik op RAM-schijven , en dan brand ik op de ander de cd-schijfjes.

Werken met de HDD is eigenlijk overbodig dus, maar ik kon het niet laten.

Verwijderd

Wat maakt het allemaal uit, EPG of niet? € 99 is een wereldprijs voor zo'n topmerk met die specs (HDMI en 160gb). Daarvoor kan je hem gewoon niet niet laten staan. Nu wel, want hij is uitverkocht.

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 19:12
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:04:
Wat maakt het allemaal uit, EPG of niet? € 99 is een wereldprijs voor zo'n topmerk met die specs (HDMI en 160gb). Daarvoor kan je hem gewoon niet niet laten staan. Nu wel, want hij is uitverkocht.
Het feit dat als hij even zonder stroom komt te staan al zijn instellingen verliest (dus ook kanaalinstellingen e.d.) was voor mij een te groot nadeel, gecombineerd zijn andere minpunten (geen EPG, relatie hoog standby gebruik (6w), een wat lawaaierige ventilator, schijnt af en toe vast te lopen).

Als je daarmee kunt leven is het mooie koop, zeker gezien de belachelijk lage prijs.