[Altiris] HP T5730 Thin clients Imagen en Image uitrollen

Pagina: 1
Acties:

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:34
Hallo,

Ik ben belast met de taak een aanzienlijk aan HP T5730 Thin clients klaar te maken voor ingebruik name.

Hierbij dienen de volgende zaken te gebeuren:

1. Image maken van een Thin client wanneer deze uit de doos komt. Zodat in geval van nood de terminals in nieuwstaat gebracht kunnen worden.
2. Software installeren op de Thin client: Een aantal door ons gebruikte applicaties en iconen dienen op de thin client gezet te worden.
3. Image maken met de geinstalleerde software.
4. Image uitrollen op alle thin clients en thin client naam aanpassen.

Nu gaan er echter een aantal dingen fout:

1. Image maken: Na het maken van zowel de eeste image (nieuw staat) als de image met geinstalleerde software gaat het fout met de terminal waarvan de image gemaakt wordt. Nadat de thin client reboot na het overdragen van de image (wat wel goed gaat) logged de thin client niet meer automatisch in op het useraccount "user" maar er komt een popup dat het user account niet meer kan inloggen. Inloggen op het Administrator account verhelpt dit na het doorlopen van een aantal settings en reboots.

2. Image uitrollen: Na het uitrollen van de test image met alle software treed het zelfde probleem op. Echter dit maal lost het zich niet vanzelf op na het inloggen als Admin, maar moet er ingelogged worden en settings worden aangepast in de HP logon manager.

Dit is voor ons zeer vervelend aangezien de thin clients (behalve de test client die ik hier op locatie heb) remote uitgerold moeten gaan worden en er dus in princiepe geen IT afdeling mensen actief zijn op de locaties waar ze geplaatst gaan worden. Tevens zal dit waarschijnlijk s'nachts gescheduled gaan worden (ook voor bijvoorbeeld geupdate images in de toekomst). Iets wat op dit moment niet mogelijk lijkt door boven genoemde problemen.

Nu is mijn vraag dus zijn er hier beheerders die deze situatie ook gemaakt hebben, en wat hiervoor de oplossing is zodat dit wel allemaal automatisch te doen is.

Een andere vraag is aangeven van namen aan de thin clients. Op dit moment hebben de terminals een standaard naam als HP-GFGWEQDW, deze naamgeving zal moeten veranderen in een vastgestelde naam zoals bekend in ons CMDB. Is er een makkelijke manier om deze naamgeving aan te passen naar deze zoals wij in ons CMDB gebruiken. De standaard naamgeving is namelijk nergens te vinden op de thin client wat identificatie lastig maakt.

Uiteraard de specs vermelden:

Altiris deployment server 6.9 voor HP Thin clients op Windows 2003 server.
Windows XPe op de Thin clients. voorgeinstalleerde versie, dit schijnt de laatste image te zijn volgens de HP website. Ook staan er op de HP site geen patches voor deze XPe versie.

Qua documentatie kan ik in de Altiris/thin client PDF manuals niets vinden. Wel heb ik een topic het het HP support forum gevonden met hetzelfde probleem. Echter dit topic had 0 reacties.
http://forums.altiris.com...eadid=50120&enterthread=y
Ik gebruik echter niet de linux pxe omgeving, maar de dos omgeving. Dit maakt dus geen verschil.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 27-08-2008 14:17 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat je nu vergeet te vertellen, en heeeeel belangrijk is: welke besturingssysteem staat er op, heb je dit al gepatched, en dan nog VEEL belangrijker: wat heb je la gevonden in de documentatie? Er is een schat te vinden op internet over embedded besturingssystemen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters