Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[C#] Data in een kolom wijzigen in gridview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een gridview waar data in komt te staan. Als er een bepaald getal (partnerId) in de kolom "Reden" staat, dan moet hij dit wijzigen in "Inslag"

Onderstaande code kijkt iedere cell na in de gehele gridview of dat hij het getal kan vinden en zet er dan de tekst "Inslag" weg.

Dit werkt goed, maar vind ik niet correct. Hij moet alleen in de kolom "Reden" zoeken en niet in de rest. Iemand een idee?

code:
1
2
3
4
foreach (TableCell cell in e.Row.Cells) {
                if (cell.Text == Session["partnerId"] as string)
                    cell.Text = "Inslag";
            }

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 21:54

TeeDee

CQB 241

De Cells zijn op Index (e.Row.Cells[i]) te benaderen. Daar zou je imo wel wat mee kunnen doen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:42:
De Cells zijn op Index (e.Row.Cells[i]) te benaderen. Daar zou je imo wel wat mee kunnen doen.
Als ik dat probeer, dan krijg ik een error

Error:
"foreach statement cannot operate on variables of type 'System.Web.UI.WebControls.TableCell' because 'System.Web.UI.WebControls.TableCell' does not contain a public definition for 'GetEnumerator'"

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 21:54

TeeDee

CQB 241

Dus? Kijk of je die error op kan lossen, of kijk of je op een andere manier door de TableCellCollection heen kan loopen.

e.Rows.Cells[i] geeft al een TableCell terug. Logisch nadenkend klopt het dat je daar geen Collectie (foreach) meer uit krijgen.

Je zou ook een stap hoger kunnen gaan door de GridViewRow heen te loopen (met foreach), vervolgens in die loop de Cell op index te benaderen. Bevat die ene specifieke cell de gevraagde clausule; updaten.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored