Toon posts:

Aansluiten HD recorder + LCD TV + Humax Decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik kom er maar niet uit...en dit is wat ik wil :-).
Ik heb:

- Samsung LCD HD TV (COAX ingan, 3 HDMI ingangen en 2 SCART aansluitingen)
- Samsung HD Recorder (COAX in- en uitgang, 1 HDMI uitgang en 2 SCART aansluitingen AV1 (TV) & AV2 (EXT))
- Humax Ziggo Decoder (COAX in- en uitgang, 1x TV SCART, 1x VCR SCART)

Nu weet ik niet welke volgorde ik moet gaan aansluiten.
Wat ikzelf denk is vanuit de muur met de COAX naar de decoder. Vanuit daar met de COAX naar de HD recorder en een SCART naar de HD recorder. Vanuit de HD recorder met HDMI kabel naar de TV.
Maar dit werkt dus niet :-(.

Wie o wie kan mij helpen de juiste oplossing te vinden (zodat ik digitaal kan kijken en opnemen)?!

Bedankt allemaal alvast.

Gr. Jeroen

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
decoder VCR scart >> hd recorder,
decoder TV scart >> TV

de rest zo laten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp:

- muur COAX >>> decoder COAX-in
- decoder COAX-uit >>> HD recorder COAX-in
- decoder TV scart >>> LCD TV
- decoder VCR scart >>> HD recorder
- HD recorder HDMI >>> LCD TV

De COAX-uit op de HD recorder gebruik ik dus NIET?

En de TV scart van de decoder naar TV, welke ingan moet ik dan hebben op de TV of maakt dat niet uit? En hetzelfde geldt voor de VCR scart naar de HD recorder toe, waar moet die in op de HD recorder?

Thanks...ben hier heel blij mee, zoek me eigen een breuk, haha.

Gr. Jeroen

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je zou die COAX uit op je HD Recorder weer doorkunnen lussen naar je TV. Zo kan je ook Analoge TV bekijken op je TV.

Het mooist is de ingang op je TV te gebruiken die RGB ondersteund. Stel je Decoder ook op RGB in.

Ik heb op het ziggo forum zojuist gezegt dat je niet Digitaal kan kijken en opnemen op hetzelfde moment. Die doorlus naar je TV komt dan mooi uit. Je kijkt dan analoog en neemt digitaal op. Is de opname afgelopen schakel je weer terug naar digitaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Friedchicken op 27-08-2008 13:12 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41
- coax van de muur naar je decoder en dan coax van je decoder naar je recorder. => digitaal opnemen
- hdmi van je de decoder naar je tv => digitaal kijken (werkt dit niet, gebruik dan een scart)
- scart van je recorder naar je tv => opnames bekijken

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Fire69 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:15:
- coax van de muur naar je decoder en dan coax van je decoder naar je recorder. => digitaal opnemen

Hoe kom je daar bij? Er wordt geen digitaal signaal verstuurd door de COAX. De decoder maakt van analoog --> digitaal. De overbrenging daarvoor gaat middels scart naar TV en HD-Recorder.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Lastig verhaal om digitaal te kijken en/digitaal op nemen.

Het kan..... maar daar is dan ook alles mee gezegd. Vooral digitaal opnemen is geen pretje.
Je stelt de hdrecorder in om op een bep. tijd het ext. kanaal op te nemen (bijv. ext1) op ext.1 zit dan je decoder. wil je rtl4 opnemen dan moet dus je decoder aanblijven staan en op RTL4 houden. Digitaal kijken is er dan niet meer bij.
Toen ik deze situatie had keek ik digitaal en nam analoog op. Maar nu heb ik gelukkig een HDD recorder met twee digituners.

Ik neem aan dat je de humax decoder enkel decoder is, dus zonder hdd

www.casarodriguillo.com

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41
Helemaal gelijk, ik haalde wat dingen door elkaar.
Ik krijg thuis over de coax ook nog analoge tv binnen en deze heb ik naar mijn tv laten lopen als backup in geval dat de digitale tv zou uitvallen. :)

- coax van de muur naar je decoder => digitaal signaal komt binnen in de decoder
- hdmi van je de decoder naar je tv => digitaal kijken
- scart van je decoder naar je recorder => analoog digitale tv opnemen :P
- scart van je recorder naar je tv => analoge digitale opnames analoog bekijken :+

Maar zoals Pinin zegt, handig is anders...

Verwijderd

- coax van de muur naar je decoder => digitaal signaal komt binnen in de decoder
- hdmi van je de decoder naar je tv => digitaal kijken
- scart van je decoder naar je recorder => analoog digitale tv opnemen
- scart van je recorder naar je tv => analoge digitale opnames analoog bekijken
Ik heb het exact zo aangesloten. (Pioneer hd recorder HS-545). De Pioneer "praat" met de TV en neemt de zenders over. dat zullen dan analoge zenders zijn. Hoe krijg ik het nu zo dat hij met de decoder praat en dus de digitale zenders opneemt? Dat zijn er veel meer. Tis dan wel mindere kwaliteit als rechtstreeks kijken maar dat neem ik voor lief.

Wie wil hier nog even op reageren?

Verwijderd

Hallo.
IK heb een HUMAX IR-FOX C digitale ontvanger.
JVC LCD TV LT-37G80SU.
Panasonic DVD recorder DMR-EH57.
Hoe ik deze coponenten ook aansluit ik kan nkiet digitaal opnemen. Wel kan ik digitaal tv kijken.
Nu heb ik scart kabel in digitaal ontvanger naar de LCD TV en ook de kabel die binnen komt van de provider.
Tevens een scart in digitale ontvanger en dvd recorder en van de recorder naar de LCD TV. tevens een coax kabel van digitale ontvanger naar DVD recorder.
Heb tevens alles al geprobeerd maar niets werkt.
Wie weet hoe ik dit moet aansluiten zodat ik digitaal tv kan kijken en digitaal kan opnemen tegelijk.

Gr. Robert 8)7

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:01:
Wie weet hoe ik dit moet aansluiten zodat ik digitaal tv kan kijken en digitaal kan opnemen tegelijk.
Gaat niet. Je hebt een ontvanger waar maar één digitale tuner in zit en daarmee kan je maar op 1 digitaal TV kanaal afstemmen. Je zal dus een keuze moeten maken of je digitaal wilt kijken en analoog opnemen of analoog kijken en digitaal opnemen.

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:01:
Hallo.
IK heb een HUMAX IR-FOX C digitale ontvanger.
JVC LCD TV LT-37G80SU.
Panasonic DVD recorder DMR-EH57.
Hoe ik deze coponenten ook aansluit ik kan nkiet digitaal opnemen. Wel kan ik digitaal tv kijken.
Nu heb ik scart kabel in digitaal ontvanger naar de LCD TV en ook de kabel die binnen komt van de provider.
Tevens een scart in digitale ontvanger en dvd recorder en van de recorder naar de LCD TV. tevens een coax kabel van digitale ontvanger naar DVD recorder.
Heb tevens alles al geprobeerd maar niets werkt.

Gr. Robert 8)7
Er staat toch 3 berichten boven je dat dit niet kan.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Coax doorlussen via alle apparaten:
muur => decoder => recorder ( => TV eventueel. vind ik persoonlijk wel handig als je even snel teletekst wil checken ofzo)

decoder met scart naar de TV
recorder met HDMI naar de TV, evt. met scart naar de decoder. Maar omdat ie een hdmi-uitgang heeft ga ik er even vanuit dat ie ook upscaled naar hi-def signaal en heeft hdmi dus de voorkeur.

Gewoon analoog opnemen. Ik heb zelf ook even geprobeerd digitaal op te nemen via de IR-Fox (ga ervan uit dat de OP ook zo'n ding heeft) maar dat is best ruk.

Heb nu een PVR-9200 (twin-tuner) en dat werkt echt fantastisch! 1 zender opnemen, de rest gewoon te bekijken. 2 zenders tegelijk opnemen, zenders in de 'opnamebundel' gewoon te bekijken. (lastig uit te leggen, maar bv ned3 en rtl4 opnemen, rtl5 kijken) Timeshift-functie. En heel erg simpel. 'Kind kan de was doen'.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 21:13 ]

• Pinin

Pinin

idd hier ook een Humax 9200, wat een genot ik kan nooit meer zonder zo'n app. denk ik. Over een jaar of 1,5/2 (of hij moet eerder kapot gaan) ga ik over op de HD variant. pvr5000

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 21:06:
Coax doorlussen via alle apparaten:
muur => decoder => recorder ( => TV eventueel. vind ik persoonlijk wel handig als je even snel teletekst wil checken ofzo)

decoder met scart naar de TV
recorder met HDMI naar de TV, evt. met scart naar de decoder. Maar omdat ie een hdmi-uitgang heeft ga ik er even vanuit dat ie ook upscaled naar hi-def signaal en heeft hdmi dus de voorkeur.

Gewoon analoog opnemen. Ik heb zelf ook even geprobeerd digitaal op te nemen via de IR-Fox (ga ervan uit dat de OP ook zo'n ding heeft) maar dat is best ruk.

Heb nu een PVR-9200 (twin-tuner) en dat werkt echt fantastisch! 1 zender opnemen, de rest gewoon te bekijken. 2 zenders tegelijk opnemen, zenders in de 'opnamebundel' gewoon te bekijken. (lastig uit te leggen, maar bv ned3 en rtl4 opnemen, rtl5 kijken) Timeshift-functie. En heel erg simpel. 'Kind kan de was doen'.
@Melkor82 dit ziet er inderdaad goed uit en zo kan ik mijn Samsung DCB-P850R hergebruiken als ik in de toekomst een HD decoder aanschaf. Ik begrijp alleen 1 ding niet helemaal. Omdat je alle coax signalen doorlust, betekent dat dan dat je in je decoder en je HD recorder een provider kaart hebt zitten? Ik bedoel, hoe kan de de recorder anders het coax signaal decoderen om op te nemen, of is de truc nu alles opnemen via de TV?

Tnx K.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:24:
[...]

@Melkor82 dit ziet er inderdaad goed uit en zo kan ik mijn Samsung DCB-P850R hergebruiken als ik in de toekomst een HD decoder aanschaf.
Ik ben bang dat dit niet zo makkelijk werkt.
De P850R kan waarschijnlijk alleen opnemen wat binnenkomt via de coax. De decoder doet echter niets met het analoge signaal en er is een kaartje nodig om het digitale signaal te decoderen.
Een DVD/HDD-recorder kan echter opnemen van coax (analoog) als scart (extern aparaat. bv decoder)
Je kunt echter via de tweede optie alleen digitaal kijken wat je opneemt. Dus kijk je tijdens het opnemen eigenlijk weer naar analoge tv om andere zenders te bekijken...
Ik begrijp alleen 1 ding niet helemaal. Omdat je alle coax signalen doorlust, betekent dat dan dat je in je decoder en je HD recorder een provider kaart hebt zitten? Ik bedoel, hoe kan de de recorder anders het coax signaal decoderen om op te nemen, of is de truc nu alles opnemen via de TV?

Tnx K.
De truc is juist dat je het digitale én analoge signaal doorlust. Je kan dus het analoge signaal opnemen. Daar heb je geen decodering voor nodig.

En even voor de duidelijkheid, gebruik in het vervolg HD voor High Definition (tv) en HDD voor Hard Disk (drive)
, maar dat geldt zeker niet alleen voor jou, Kababi ;)
Pagina: 1