Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.sav bestand omzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een onderzoeksrappart gedownload maar dit is een .sav bestand. Hoe kan ik dit omzetten naar een leesbaar bestand in .pdf of iets anders leesbaars.

Alvast bedankt

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat ligt er volkomen aan wat het voor bestand is geweest. Je kan proberen de extensie aan te passen naar .pdf, .doc, .docx, .xxx wat je maar wil totdat je het zelf hebt gevonden.

.sav is te generiek om aan te geven wat voor bestand het is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
wordt .sav niet gebruikd door SPSS?

wild mutant space hamsters

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31
.sav is een databestand van SPSS.
Je kunt het proberen te importeren in Excel, maar het enige wat je krijgt zijn de ruwe data.. geen onderzoeksrapport.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Ja, dat zou in principe kunnen. Open het bestand in een .sav reader en gebruik een virtuele PDF printer om het naar PDF te exporteren. :P
Je kan bijvoorbeeld PSPP te gebruiken: http://www.gnu.org/software/pspp/pspp.html , waarvan je hier een Windows compiled binary kan vinden.

note: oorspronkelijk is .sav voor SPSS ontwikkeld, dus "your mileage may vary" met een gratis tool als PSPP :)

• Ludlum
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 12:51
To late

[ Voor 98% gewijzigd door Ludlum op 27-08-2008 11:27 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31
In deze context (onderzoek) denk ik niet dat een van de andere mogelijke files-types in aanmerking komt.
Ik zet mijn geld in op SPSS.
Pagina: 1