Toon posts:

Windows 2003 server login screen

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik loop nu stage bij een school. Hier wordt gebruik gemaakt van een HP server met windows 2003 server er op.

Als je op een client wilt inloggen krijg je de login van de gene die voor jou is geweest te zien. Ik wil het zo doen dat dat tekstvak leeg is na het uitloggen.

Heb al nu een half uur gezocht op google, maar tevergeefs.

Zou iemand mij kunnen helpen?

gr, Michiel

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Dat kun je doen door een GPO:

Expand the Computer Configuration node, the Windows Settings node, and the Security Settings node.
Expand the Local Policies node, and then click Security Options.
In the right pane, double-click the Do not display last user name in logon screen entry.
Click Enabled.
Click OK.

[ Voor 7% gewijzigd door BFS op 27-08-2008 10:11 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Of:

HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\
CurrentVersion\Winlogon

(DWORD) DontDisplayLastUserName = 1

Beter zoeken de volgende keer: http://www.google.nl/sear...in+name&btnG=Zoeken&meta=

4de hit: http://www.updatexp.com/tip13.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 10:16 ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:16:
Of:

HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\
CurrentVersion\Winlogon

(DWORD) DontDisplayLastUserName = 1

Beter zoeken de volgende keer: http://www.google.nl/sear...in+name&btnG=Zoeken&meta=

4de hit: http://www.updatexp.com/tip13.html
Als we spreken over beheersbaarheid, kun je het beter via GPO doen. Jou oplossing is ook goed, maar omslachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 27-08-2008 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:31:
[...]

Als we spreken over beheersbaarheid, kun je het beter via GPO doen. Jou oplossing is ook goed, maar omslachtig.
Zijn oplossing is niet goed, deze werkt niet bij mijn win 2003 server.
Ik doe het t liefste via reg edit.. want het moet blijvend zijn en niet zomaar te veranderen

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:49:
[...]

Ik doe het t liefste via reg edit.. want het moet blijvend zijn en niet zomaar te veranderen
Die aanpassing moet je dan doen op de client... Niet op de server?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
[...]

GPO dus.... als iemand toch weer verandert heeft, maar je weet niet welke pc, dan kun je weer GPO uitrollen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk pas sinds 2 weken met win server 2003, weet niet precies waar ik dat kan vinden en wat ik precies moet doen. Hiervoor heb ik dan extra uitleg nodig denk ik, en screenshots. Ik heb wel een win server 2003 boek maar die is enorm dik, en daar staat te veel info in die ik niet nodig heb

• Silver7
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:02:
Ik werk pas sinds 2 weken met win server 2003, weet niet precies waar ik dat kan vinden en wat ik precies moet doen. Hiervoor heb ik dan extra uitleg nodig denk ik, en screenshots. Ik heb wel een win server 2003 boek maar die is enorm dik, en daar staat te veel info in die ik niet nodig heb
Elke boek heeft ook index.

Zoekmachine op internet is je vriend(in)

Stagebegeleider kan je ook begeleiden

Documentatie op je stage over ICT-infrastructuur

Collega's op je stage

Ontopic: ik weet niet hoeveel je weet hoe de infrastructuur is van die school. GPO werkt alleen als de computers (die van clients) aangesloten zijn op netwerk en aangemeld zijn op domein.

[ Voor 17% gewijzigd door Silver7 op 27-08-2008 11:07 . Reden: Collega's, maar je weet nooit met scholen... ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:02:
Dus...verwacht je nu dat we het voor je gaan uit kauwen ?

Begin eens bij het begin en dat is initiatief. Een voobeeld, zoek eens op Google naar GPO + Windows 2003 levert al dit resultaat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Silver7 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:05:
[...]

Elke boek heeft ook index.

Zoekmachine op internet is je vriend(in)

Stagebegeleider kan je ook begeleiden

Documentatie op je stage over ICT-infrastructuur

Collega's op je stage

Ontopic: ik weet niet hoeveel je weet hoe de infrastructuur is van die school. GPO werkt alleen als de computers (die van clients) aangesloten zijn op netwerk en aangemeld zijn op domein.
Mjn stagebegeleider is een leek, als iemand mij met zoiets moet helpen dan moet ik een bedrijf van buitenaf bellen. De clients zijn aangesloten en aangemeld op een domain.

@ Lier, ik wist niet dat ik bij de GPO moest kijke, ik zal er nu mezelf even in gaan verdiepen. T komt misschien later wel nog een keer van pas.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49

lier

MikroTik nerd

Het woord GPO kwam al zes keer eerder voorbij voordat ik het gepost heb...
>:)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Silver7
Als je niet uitkomt, laat ons dan wel weten.

Maar ik vertrouw dat het makkie voor jou zal worden.
Dus post ook even als het gelukt is!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gedaan!

Maar het werkt niet of niet zoals ik bedoel.

Ik wil gewoon dat als je pc opnieuw opstart dat de login weg is, en die blijft nu gewoon staan...

Heb m op enable gedaan, maar login namen kwamen nogsteeds.

Verwijderd

Welke GPO? Is die ook gekoppeld aan de OU's waar de clients/servers instaan?

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:12:
[...]

@ Lier, ik wist niet dat ik bij de GPO moest kijke, ik zal er nu mezelf even in gaan verdiepen. T komt misschien later wel nog een keer van pas.
Ga er maar vanuit dat je moet weten wat een GPO is, en wat je daarmee kan/moet doen! Zeker een vereiste voor de MS examens!

Verwijderd

ik denk dat je je eerst moet verdiepen in heel het GPO en W2k3 gebeuren, want je moet weten wat en hoe alles gekoppeld is en wat je moet instellen.
dus ik zou zeggen lees het boek maar door. kijk in de index waar je moet wezen voor je informatie.
en google dan eens rond, en er zijn hier al zat antwoorden gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Er is maar 1 server. Hoe kan ik zien welke clients er gekoppeld staan aan een bepaalde policy staan?

Ik heb nu deze 2 :

Domaincontroller

def. dom. contrl. pol.

Group policy
def. dom. pol.
def. dom. contrl. pol.

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40
[...]

Zoek naar DefaultUsername in regedit.
Als je deze altijd leegt na het aanmelden dmv script werkt het ook.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het topic eventjes gelezen en het is aan te raden een externe partij hier lekker naar te laten kijken.

Ik weet dat je nog stage loopt, maar in een productieomgeving moet je niet zomaar gaan klooien aan GPO's, voor je het weet ligt je hele netwerk open en iedereen kan doen en laten wat hij wilt (Zeker niet de bedoeling met scholieren).

Ga dit thuis op een testserver lekker uitzoeken en laat hier gewoon iemand met kennis naar kijken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga dit topic sluiten Boswottels - zoals je kan zien en weten verwachten wij hier op GoT wat meer inzet dan dat je hier laat zien, en dus heeft dit topic weinig overlevings kans :)

Dat je iets niet weet zou juist een uitdaging moeten zijn om zelf er naar op zoek te gaan - dat is uiteindelijk wat je in het echte werkleven ook zal moeten gaan doen, zelf dingen ontdekken en uitzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.