hey guys
Ik heb een Gigabyte P35C DS3R mobo, met Kingston Hyper-X geheugen.
Na regelmatig crashen van IE en CoD 4, heb ik Windows XP maar eens opnieuw geinstalleerd.
En wat denk je, zelfde probleem.
Toen dacht ik meteen, geheugen niet goed!
Getest en idd wat error's.
Toen geheugen omgewisseld met mijn andere systeem (EP45-DS4)
En daarin geeft m'n hyper-X geen error's!
De Kingston value ram uit dat systeem geeft exact de zelfde error's in mijn P35 als het Hyper-X gaf.
Dus niet het geheugen, maar het mobo is het probleem.
Uiterraard heb ik ook deze lijst ge-checked:
http://www.gigabyte.eu/FileList/MemorySupport/motherboard_memory_ga-p35c-ds3r_2.1.pdf
Mijn KHX7200D2K2/2G (Hyper) en KVR800D2N5/4G (Value) staan er niet tussen, maar wel de 512mb en 1Gb versie ervan. Zou sterk zijn dat dit geheugen niet compatible is met dit mobo, toch?
Kan ik er van uit gaan dat mijn mobo defect is? (geheugen controller?!?)
Of heef iemand nog een tip voor me? (voor ik alles er uit schroef)
Oja, ik had het Hyper-X geheugen op 2.1 Volt ingesteld (en getest op auto en 2.0 ect.)
Ik heb een Gigabyte P35C DS3R mobo, met Kingston Hyper-X geheugen.
Na regelmatig crashen van IE en CoD 4, heb ik Windows XP maar eens opnieuw geinstalleerd.
En wat denk je, zelfde probleem.
Toen dacht ik meteen, geheugen niet goed!
Getest en idd wat error's.
Toen geheugen omgewisseld met mijn andere systeem (EP45-DS4)
En daarin geeft m'n hyper-X geen error's!
De Kingston value ram uit dat systeem geeft exact de zelfde error's in mijn P35 als het Hyper-X gaf.
Dus niet het geheugen, maar het mobo is het probleem.
Uiterraard heb ik ook deze lijst ge-checked:
http://www.gigabyte.eu/FileList/MemorySupport/motherboard_memory_ga-p35c-ds3r_2.1.pdf
Mijn KHX7200D2K2/2G (Hyper) en KVR800D2N5/4G (Value) staan er niet tussen, maar wel de 512mb en 1Gb versie ervan. Zou sterk zijn dat dit geheugen niet compatible is met dit mobo, toch?
Kan ik er van uit gaan dat mijn mobo defect is? (geheugen controller?!?)
Of heef iemand nog een tip voor me? (voor ik alles er uit schroef)
Oja, ik had het Hyper-X geheugen op 2.1 Volt ingesteld (en getest op auto en 2.0 ect.)
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.