Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] install dir veranderen (zonder admin toegang)

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 23:36
Hallo!
ik probeer hier een programma te installeren van Logitech maar ik heb geen rechten op de C:.
Nu heb ik al geprobeerd om de standaard install directory te veranderen via REGEDIT maar hier heb ik ook geen toegang toe..
enig ander idee hoe dit te doen is?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Probeer eens handmatig het programma op een andere schijf te zetten, bij de installer is toch wel een optie om de locatie aan te geven?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Wellicht bij het installatieprogramma op 'custom' of iets dergelijks klikken en daar het pad direct veranderen? Of bedoel je een reeds geinstalleerd programma het pad veranderen (laatste lijkt me logischer).

• dZinee
nee voordat ik een optie heb om de install dir te veranderen krijg ik al een error..

firefox kon ik bijvoorbeeld wel gewoon installeren door hem op de D: te zetten.

Gaat overigens om logitech software voor "macro's" op mn G11 keyboard in te stellen..

zou me erg veel werk schelen want moet vaak 30x dezelfde handeling doen
Mss iemand nog andere suggesties?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dZinee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:42:

Mss iemand nog andere suggesties?
Contact opnemen met de beheerder van je werkPC? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Installeer de software op een ander station (waar je wel genoeg rechten hebt) op een usb stick. Neem die stick mee naar je werk en kopieer alles naar D of draai het gewoon vanaf je usb stick.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
je moet de %temp% variabele waarschijnlijk aanpassen.. de tijdelijke bestanden van de installer worden hierin geplaatst; en %temp% verwijst standaard naar

C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\USERNAME\LOCALS SETTINGS\Temp\

ik weet niet of dat kan zonder adminrechten; maar je kunt deze 'omgevingsvariabele' aanpassen..

deze computer > eigenschappen > geavanceerd > omgevingsvariabelen
(herstart benodigd)

[ Voor 30% gewijzigd door sjongenelen op 27-08-2008 12:50 ]

you had me at EHLO

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Ik mag toch hopen dat hij wel genoeg rechten heeft om in zijn eigen temp dir te mogen schrijven. Anders krijgt hij meer problemen dan alleen het niet kunnen installeren van software.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
-ET- schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:50:
Ik mag toch hopen dat hij wel genoeg rechten heeft om in zijn eigen temp dir te mogen schrijven. Anders krijgt hij meer problemen dan alleen het niet kunnen installeren van software.
zoals het printen van HTML pagina's ^^

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheNymf schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:48:

ik weet niet of dat kan zonder adminrechten; maar je kunt deze 'omgevingsvariabele' aanpassen..
Niet zonder admin rechten.

Je hebt het dan wel over de SYSTEM variables, want je hebt als user variables altijd al die %temp% verwijzing naar %usrprofile%\%tempdir% staan.

Maar we kunnen wel allerlei kreten gaan gooien, waar ik eerder benieuwd naar ben is of TS deze PC op z'n werk heeft staan.
Beheerders worden meestal niet zo vrolijk van $randomsoftware ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
als het software is voor je toetsenbord/muis, en je kan/mag het niet zelf installeren van je systeembeheeder kan je toch die systeembeheerder vragen om het voor je te installeren?, als het je van thus uit gebrachte toetsenbord is.... mjah had je miss van te voren moetne vragen of het goed was om je eigen toetsenbord te gebruiken op je werk.

• dZinee
Ja zit inderdaad op mijn werk.
mijn werk is echter toevallig bij mijn studie. Ik heb dan ook nog geen werkaccount maar een studentenaccount.
Deze accounts zijn belachelijk streng restricted. Krijg binnenkort wel account met rechten..maar dus nog niet

Ik heb systeem beheer al gemaild, maar die is er niet op woensdag (don't ask...).

Ik heb net geprobeerd die temp files te veranderen, in die map zie je inderdaad files erbij komen maar leverde verder niks op...Ik zal wel gewoon moeten wachten, bedankt jullie advies:)

• dZinee
edit:
ff extra info

hele gedoe is eigenlijk bedoeld om een simpele macro te runnen.
Ik moet vaak dezelfde opdracht doen.
Ik werk met G11 toetsenbord dus als ik via die linker knoppen bepaalde handelingen kan instellen(tab tab, a, tab blablabla .........) zou dat heel veel werk schelen.
Misschien weet iemand nog andere programma's die wel installeren >:)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
dZinee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:26:
Ja zit inderdaad op mijn werk.
mijn werk is echter toevallig bij mijn studie. Ik heb dan ook nog geen werkaccount maar een studentenaccount.
We helpen hier niet met het omzeilen van beveiligingen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.