• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:46
Mijn ADSL-verbinding van een nog even niet te noemen provider het een Signal/Noise ratio van 6 tot 7 dB. Gevolg is dat de lijnstabiliteit zeer instabiel is. Voorheen heeft het bij deze provider en bij Internet+Bellen wel goed gewerkt en is er aan mijn installatie niets veranderd.

Kan het zijn dat een provider zelf de SNR knijpt tot een minimum om zo een maximum aantal aansluitingen te kunnen realiseren, dan wel dat de SNR vanzelf naar een minimum gaat, omdat de provider te veel aansluitingen maakt op apparatuur met een beperkte capaciteit?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:44

SpamLame

niks

SNR heeft te maken met de lijnlengte en kwaliteit van de kabel, voorzover mij bekend is kan daar weinig aan veranderd worden door instellingen in apparatuur.

Zie http://www.kitz.co.uk/adsl/lowSNR.htm voor een uitleg.

Als het te erg wordt/ is zou je natuurlijk een lijnmeting kunnen aanvragen.

[ Voor 41% gewijzigd door SpamLame op 27-08-2008 08:54 . Reden: Laat ik het nu wel goed doen ]

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Het zou enorm stupide van een provider zijn om dit te doen, omdat ze dan weten dat ze ontevreden klanten hebben en instabiele lijnen.

Verlaagde SNR ligt meestal aan de interne bekabeling.

• pegagus
Het gaat om Xs4all, en frapant genoeg ben ik lang niet de enige die er sinds zo'n anderhalve maand last van hebt. Als je bij de helpdesk van Xs4all er al door heen komt, krijg je de verhaaltjes van idd je interne bekabeling, etcetera.

Maar op de nieuwsgroepen van Xs4all zijn nu al een heel aantal mensen met dezelfde klacht, en de helpdesk is ook al een maand compleet overbelast.

Daarom de vraag of het mogelijk is dat Xs4all om onduidelijke redenen er voor kiest het adsl-signaal om een minimum te zetten, of dat het echt alleen van de kwaliteit en lengte van de lijn afhangt.

• pegagus
Ik lees zojuist een bericht van een insider die in bedekte termen stelt dat het idd niet mijn verbinding is maar iets tussen KPN en Xs4all. En waarschijnlijk dus alles van doen heeft met de nawee"en van de grote storing.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Die grote storing had niets te maken met de verbinding tussen je modem en de centrale. Alleen die verbinding is van invloed op de signaalkwaliteit.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zr40 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:09:
Die grote storing had niets te maken met de verbinding tussen je modem en de centrale. Alleen die verbinding is van invloed op de signaalkwaliteit.
Misschien zit er wel nieuw firmware in al die centrales (waar de grote storing van komt/kwam) en geeft die gewoon een minder sterk signaal op de lijn.

* Speculatie modus uit

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:44

SpamLame

niks

Laat ik als mede xs4aller 070 dan melden geen problemen meer gehad te hebben na die grote storing.
SNR is voorheen en nadien op het zelfde stabiele nivo gebleven.

Verwijderd

ik heb er hier met telfort ook last van snr was eerst altijd rond de 18 of zelfs hoger, nu nog maar 11:| ik denk dat ze wel iets met opzet doen(de kpn dan)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Never attribute to malice that which you can attribute to incompetence :z

Het is zomer. Hogere temperaturen leiden tot meer ruis in kabelnetwerken. Een volledig klantvriendelijk bedrijf zou zorgen dat ze minimaal genoeg monteurs hebben om alle ruisproblemen op de drukste momenten van het jaar (zomervakantie) op te lossen. Helaas zijn alle ISPs natuurlijk marktgerichte bedrijven. Zo'n overbezetting voor 364 dagen per jaar is onbetaalbaar. Dus ze hebben genoeg monteurs om doorgaans problemen binnen acceptabele marges en tijdsduur op te lossen. In de winter staan die lui soms met de duimen te draaien, in de zomer kunnen ze het (zeker als de helft van de monteurs ook op vakantie zijn) soms niet allemaal aan. En dat merk je...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1