Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[LISP] Executable?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow iedereen!

Opeens kreeg ik een bepaalde drang om de programmeertaal LISP te leren, Lots of Irritating Superfluous Parentheses.
Nu, daar zit het probleem niet in.

Mijn vraag is; is het mogelijk om exetutables te maken van .lisp bestanden? Ik vind het zelf heel leuk om met command line te werken, maar om een programma op te starten zou dubbelklikken toch handiger zijn als via cmd. of ik zou er telkens een batch moeten bijsteken.

Heb hier al even op ge-googled, maar kwam zelf niets tegen. Iemand die raad weet?

alvast bedankt;
Gushe.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

offtopic
LISP, da's lang geleden dat ik daar mee gestoeid heb op school :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Voor Common Lisp zijn er iig de volgende compilers:
CMUCL
en
GCL

Wat handiger is denk ik, is scheme gaan leren. Er zijn op internet zat boeken (zie www.schemers.org) en tutorials, en het is iets makkelijker en meer gestandariseerd dan Lisp.
Met MrScheme en het SICP online boek moet je een aardig eind komen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit topic past beter in DTE.

*schop*

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Je hebt ook geen Word compiler nodig om een .doc file te kunnen dubbelklikken. Het enige wat je wil is dat de interpreter geregistreerd wordt als de default handler van .lisp files. Dat kan waarschijnlijk al met de "Open With..." dialoog in Windows.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
(R is 1 knop van klavir kapot, raadt maar ns wlk, alvast xcuss 8)7 )

Daar hb j n good punt. Maar zo is ht nit al t praktisch om aplicatis uit t wissln voor andr gbruikrs, nit idrn hft n LISP intrprtr ginstallrd staan.

@ darkmage:

Hb d sits n bkkn & zin r god uit, mr wt j of z .x bstandn bouwn?
Pagina: 1