[IMAP] Sent folder subfolder van Postvak IN

Pagina: 1
Acties:

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 10:16
Ik heb een vraag m.b.t. IMAP.

Mijn webhoster hanteert een systeem waarbij de verzonden items en prullenbak onder de Inbox hangen. Ik heb echter zelf ook nogal wat mappen in mijn Inbox. De verzonden items e.d. zijn dan wat minder goed te onderscheiden in de brij.

Mijn studentmail heeft wel precies het goede systeem: verzonden items en prullenbak zijn gelijkwaardig aan de Inbox.

Ligt dit aan de mailserver van mijn webhoster, of kan ik er zelf iets aan doen? In geval van het eerste, wie weet een webhoster die het tweede mappensysteem hanteert?

Afbeeldingslocatie: http://www.beintema.org/images/imap.jpg

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Hoe het bij Thunderbird zit weet ik niet,
Outlook geeft bij mij ook gewoon dezelfde soort mappen weer (alsof sent/trash/etc) subfolders zijn van de Inbox.

Ik heb even op mijn IMAP server gechecked, de sent/trash etc zitten gewoon in mijn maildir, en hangen dus niet onder de Inbox.

Volgens mij is dit een redelijk standaard IMAP structuur overigens.

Nou moet ik ook wel zeggen, dat je je hier druk om maakt (en zelfs bereid bent naar een andere webhoster te lopen hierom..), dat vind ik wel apart.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
IEF schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 02:44:
Hoe het bij Thunderbird zit weet ik niet,
Ik heb even op mijn IMAP server gechecked, de sent/trash etc zitten gewoon in mijn maildir, en hangen dus niet onder de Inbox.
Volgens de `courierimapsubscribed` in mijn maildir staan dingen als Sent toch echt als `INBOX.Sent` gesubscribed. En als ik met de rechtermuisknop op mijn account ga staan en op t itempje "Subscribe" klik, dan zie ik ook alleen m'n Inbox met vervolgens, als ik die uitklap, een waslijst met folders op m'n server. Die staan fysiek overigens wel in m'n maildir en niet in `cur` ofzo.