Dag allen,
Ben in het bezit van een Aldi MD 8383 PC
(specs vindt u hier : http://www.diskidee.be/2004/11/25/wat-is-de-nieuwe-aldi-medion-8383-xl-multimedia-pc-waard-/5495/4
Op de DVI poort is een Medion 41079EB Monitor aangesloten. De AVI uitgang gaat naar de AVI van de TV, een Panasonic 42PV70. Dit speelde zeer voortreffelijk (clone mode)
Vorige week echter is er een probleem ontstaan. Na een kortsluiting binnenhuis en een plotse afschakeling van de spanning, speelt het PC-beeld op de TV niet meer goed. Op de monitor speelt alles perfect.
Symptomen:
Over het beeld zijn er lichte horizontale bewegende streepjes te zien. De symptomen kan je bijna vergelijken als zou er een slechte massaverbnding zijn op een inkomende TV-signaal.
Dit is zowel bij alle drie players in gebruik (GOM, VLC en Mediaplayer)
Wat heb ik ondernomen
***beeldkaart Medion nVidia GeForce 6610 XL
*** laatste driver (4.0.100.1190) opnieuw geïnstalleerd==> geen resultaat.
***TV aangesloten op de VGA van de laptop , en daar speelt hij prima.
***Oef .... De TV is niet stuk , het is dus enkel de beeldkaart
.Dus snel een nieuwe kaart besteld en geplaatst. ATI Radeon HD 2400, 256 MB DDR2. (Ben, geen gamer, dus deze zou volstaan)
***Niets van waar echter.
... hetzelfde slechte beeld op de TV.
***Nogmaals alles omgeschakeld naar de laptop ... beeld is OK
Dus zit er wel degelijk iets niet snor in de PC
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken ?? Moederbord ?, voedingsspanning ??
Grtz.. Ludo
Ben in het bezit van een Aldi MD 8383 PC
(specs vindt u hier : http://www.diskidee.be/2004/11/25/wat-is-de-nieuwe-aldi-medion-8383-xl-multimedia-pc-waard-/5495/4
Op de DVI poort is een Medion 41079EB Monitor aangesloten. De AVI uitgang gaat naar de AVI van de TV, een Panasonic 42PV70. Dit speelde zeer voortreffelijk (clone mode)
Vorige week echter is er een probleem ontstaan. Na een kortsluiting binnenhuis en een plotse afschakeling van de spanning, speelt het PC-beeld op de TV niet meer goed. Op de monitor speelt alles perfect.
Symptomen:
Over het beeld zijn er lichte horizontale bewegende streepjes te zien. De symptomen kan je bijna vergelijken als zou er een slechte massaverbnding zijn op een inkomende TV-signaal.
Dit is zowel bij alle drie players in gebruik (GOM, VLC en Mediaplayer)
Wat heb ik ondernomen
***beeldkaart Medion nVidia GeForce 6610 XL
*** laatste driver (4.0.100.1190) opnieuw geïnstalleerd==> geen resultaat.
***TV aangesloten op de VGA van de laptop , en daar speelt hij prima.
***Oef .... De TV is niet stuk , het is dus enkel de beeldkaart
***Niets van waar echter.
***Nogmaals alles omgeschakeld naar de laptop ... beeld is OK
Dus zit er wel degelijk iets niet snor in de PC
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken ?? Moederbord ?, voedingsspanning ??
Grtz.. Ludo