OpenBSD-ondersteunde USB bluetooth modules

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een bluetooth module voor USB die door OpenBSD wordt ondersteund. In de documentatie op de OpenBSD-site en in de sources kan ik niet echt iets vinden, Heb zelf twee sitecom adaptertjes geprobeerd (CN512 en CN500) met Cambridge chipsets , die lijken helaas niet door ubt te worden ondersteund. De de documentatie van netbsd, waar de openbsd-versie een port van is, geeft aan dat apparaten die “HCI USB Transport Layer” compatible zijn werken... ik doe iets fout...

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2008 00:05 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Niemand een idee, ik krijg het niet voor elkaar de ubt-driver de bluetooth module te laten herkennen, terwijl dat toch een vrij standaard ding is...

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:57:
Niemand een idee, ik krijg het niet voor elkaar de ubt-driver de bluetooth module te laten herkenne, terwijl dat toch een vrij standaard ding is...
In je dmesg zie je de ubt driver niet terug neem ik aan?

Ik denk dat je het beste je vraag kan stellen op de misc@ mailing list.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
nee in de dmesg staat het volgende: 'ugen0 at uhub1 port 2 "Cambridge Silicon Radio Bluetooth" rev 2.00/31.64 addr 2'

Ik zal inderdaad eens kijken of de mailinglist me verder kan helpen...

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:56:
nee in de dmesg staat het volgende: 'ugen0 at uhub1 port 2 "Cambridge Silicon Radio Bluetooth" rev 2.00/31.64 addr 2'

Ik zal inderdaad eens kijken of de mailinglist me verder kan helpen...
Ik zag nog niks op misc@ dus ik reply hier maar even. Bluetooth is standaard uitgezet in de GENERIC kernel. Dus ik ben bang dat je een custom kernel moet bouwen.

code:
1
2
3
# Bluetooth controllers
#sbt*   at sdmmc?               # SDIO Bluetooth
#ubt*   at uhub?                # USB Bluetooth

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Nee, geen internet meer gehad ivm tripje... Goede tip, stom dat ik daar zelf niet even naar heb gekeken, ik zal proberen of het werkt (ongetwwijfeld omdat ik het als ik me goed herinner een tijdje terug al eens ubt icm die bewuste module had gebruikt...)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Het werkt prima, gek dat ik blijkbaar niet meer wist wat ik eerder al eens had gedaan...
bedankt flupzor

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Vanavond eens proberen mijn telefoon via de openbsd-server op het netwerk te krijgen... tips zijn welkom, niet echt iets to-the-points kunnen vinden nog, mocht dat goedkomen laat ik het hier natuurlijk wel even weten.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Hmm, een tijdje niet hiermee bezig geweest.

Mijn plan is nu om eerst een seriele poort te maken per bluetooth op de server. Daar kan ik de telefoon dan mee verbinden. PPP moet dan de rest doen.

Ik heb wat documentatie doorgekeken (mn voor linux en NetBSD) maar ik kom er niet uit. Het lukt me wel om een verbinding naar de telefoon te maken, maar van de telefoon naar OpenBSD lukt niet...

Hoe kan ik OpenBSD een bluetooth-seriele poort aan laten maken en daarop laten luisteren naar inkomende verbindingen? Uiteindelijk moet er een TCP-IP verbinding van de telefoon naar het inter(/intra)net komen.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
kickje het is me nog niet gelukt. Kan iemand een beetje helpen?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

wat voor telefoon.
Het is mij met linux gelukt. verschillende apparaten.
wat probeer je wat zijn je fout meldingen

>.< >.< >.< >.<

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
daft_dutch schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:31:
wat voor telefoon.
Het is mij met linux gelukt. verschillende apparaten.
wat probeer je wat zijn je fout meldingen
Met windows, linux, mac os X en freebsd was het me ook al gelukt. Heb niet echt foutmeldingen, meer een probleem met het openbsd laten luisteren naar verbindingen op de bluetooth module&het kenbaar laten maken van de mogelijkheid tot verbinden.
Pagina: 1