Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] dvd-station + webcam doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Ik heb mijn laptop nu bijna een jaar en omdat ik maar een jaar garantie heb, sta ik nu voor een moeilijke keuze:

sinds de aankoop werkt mijn cd/dvd-schijf-draaiding-station maar half: telkens ik een schijfje in mijn laptop prop en hem probeer te openen vanuit vista, ziet hij de schijf als leeg. En dat geld voor alle cd's en dvd's (diegene die ik zelf brand met de laptop, maar ook de aangekochte). :(
Maar het is wel mogelijk de sommige cd's te openen vanuit andere programma's zoals winamp.

Branden via Windows gaat ook al helemaal niet.

Een ander iets dat het plotseling niet meer deed, is de ingebouwde webcam.

Zouden deze problemen hardware matig zijn, of ligt het eerder aan vista?
Als het aan de hardware zou liggen, moet ik hem snel binnen doen voor mijn garantie teneinde loopt. Maar als het zou opgelost zijn met vista opnieuw te installeren, dan doe ik dat liever zelf. (ik heb namelijk gehoord dat ik hem 3 weken moet missen als ik hem binnen breng |:(

Het gaat hier over een HP-laptop dv9540eb met vista home erop.

Via HP-chat heb ik al assistentie gevraagd, maar dat draaide op niets uit :/
Ze vertelden mij daar doodleuk dat het aan mijn schijfjes zelf lag. Volgens hen werkten alleen de allerbeste cd en dvd's 8)7

oja, ik heb ook al een keer het dvd-station opnieuw geinstalleerd, maar dat leverde niets op :|

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wat betreft het DVD-station, hier een luie copy-paste vanuit een ander topic die ook hier zou kunnen werken:
Glaanieboy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:21:
Ik neem aan met alle dvd's? Ook cd's? Probeer anders eens de DVD drive softwarematig te verwijderen en opnieuw te installeren. Hoe? Klik met de rechtermuisknop op 'Computer' in het startmenu en kies 'Eigenschappen'. Klik vervolgens op 'Apparaatbeheer' in het linkerbalk en zoek naar de DVD-drive. Klik met de rechtermuisknop op de DVD-drive en klik 'Installatie ongedaan maken'. Zeg ja of ok bij het waarschuwingsvenster en na de deinstallatie, klik je op het icoontje met een computer en een vergrootglas, om naar 'nieuwe' hardware te zoeken. Dan installeert'ie zichzelf opnieuw en moet je het opnieuw proberen. Werkt dat niet, kijk of je bij de fabrikant van de drive een nieuwe driver of firmware kan vinden. Anders lijkt'ie stuk te zijn...
Wat betreft de webcam: Waar doet de webcam het niet? Alleen in bijvoorbeeld MSN, Skype? Probeer het eens met fwink, een gratis programmaatje waarmee je foto's enzo kan maken met je webcam.

• Bridelance
Ik heb net op dezelfde manier reeds het dvd-station opnieuw geinstalleerd.

Over de webcam: ik gebruikte HP quickplay, maar daar deed hij het plots niet meer. Heb toen nog eens geprobeerd met MSN en een ander programma (geen idee meer welkeen het was), en hij deed het daar ook niet.

Verwijderd

Bridelance schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:51:
Ik heb net op dezelfde manier reeds het dvd-station opnieuw geinstalleerd.
Deed hij het toen weer ?

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Heb je hier nog gekeken voor drivers: http://h10025.www1.hp.com...us&product=3467241&dlc=en? Ik zie daar oa nieuwe(re) firmware voor de DVD drive, een update voor Quickplay en wat andere, misschien relevantie updates (chipsetupdates etc).

• Bridelance
Wel de eerste keer dat ik het deed, had ik geluk want het eerste cd-tje deed het. Alle cd's erna niet meer.
Heb het toen nog een tweede keer gedaan maar dat had geen effect meer
Glaanieboy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:53:
Heb je hier nog gekeken voor drivers: http://h10025.www1.hp.com...us&product=3467241&dlc=en? Ik zie daar oa nieuwe(re) firmware voor de DVD drive, een update voor Quickplay en wat andere, misschien relevantie updates (chipsetupdates etc).
Ok bedankt, dat ga ik deze middag eens uitproberen!!

• Bridelance
ok, heb een paar update's doorgevoerd, maar geen resultaat

heb ook weer contact opgenomen met hp: aangezien al lange tijd een vijsje loszit aan de binnen kant van mijn notebook, mag ik hem binnen brengen. Ze zijn dan ook bereid om naar die andere problemen te kijken.

Dus ik denk dat ik hem ga binnenbrengen (hoewel ik hem dan 10 dagen kwijt ga zijn :/ )

Toch bedankt aan iedereen om mij te helpen!! _/-\o_

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Wees blij met die tien dagen, ik heb laptops gezien die zeker anderhalve maand weg zijn! :p Maar goed, succes met het afkicken de komende periode :p
Pagina: 1