Toon posts:

[Whois] Persoon probeert op te lichten.

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er op internet van beschuldigd de contact persoon te zijn administratief en technisch voor een bepaalde .nl domein naam. Voor zover ik weet is het enkel mogelijk deze mutaties te doen via de SIDN welke verantwoordelijk is voor uitgifte en registratie van .nl domeinnamen.

Persoon in kwestie geeft referte aan een WHOIS check programma genaamd Ultimate Domein Checker zou ooit zijn gedownload via een nieuwsgroep en deze zou mijn naam naar voren halen. Echter over programma voornoemd is niets te vinden google.

Zou iemand mij kunnen vertellen of er andere mogelijkheden zijn om een .nl domeinnaam te checken dan de mogelijkheid dit via de SIDN of te doen.

Groetjes

Verwijderd

Ja, http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

en www.sidn.nl :?

Dat kan je gewoon publiekelijk opvragen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik via de SIDN.
Maar er is dus voor de duidelijkheid geen enkele andere manier om een .nl domein naam te controleren op gegevens dus een verhaal over Ultimate Domain Checker is onzin?

Verwijderd

Laat hem maar is wat meer bronnen geven, klinkt mij eerder als een geintje of iemand die je wil opnaaien.

Verwijderd

Wellicht werkt dat tooltje ook via SIDN. Ik snap niet waarom je je druk maakt. Of is het om de gegevens die erin staan?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

heb net mijn eigen domein is even opgezocht. eerste link hierboven geen niets en via sidn krijg ik inderdaad mijn gegevens als houder. Echter bij contact persoon staat de naam van iemand van mijn hoster ipv mijn naam.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik in verband wordt gebracht met een site waar ik absoluut niets mee te maken heb.
Ik heb gezegd dat SIDN de enige is die dat kan vragen.

Als er zo'n tool zou zijn dan zou je er toch iets over moeten kunnen vinden?
Ultimate Domein Checker bestaat niet.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
De informatie die je via SIDN krijgt is de juiste info, SIDN is namelijk de bron van deze informatie en de beheerder van het .NL domein.

Als één of ander wazig programmaatje iets anders zegt, dan zou ik er vanuit gaan dat het programma het fout heeft. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:07:
(...)

Ultimate Domein Checker bestaat niet.
Klinkt als iemand die je wilt opnaaien. Laat het maar bewijzen dat de informatie van dat programma correct is, of gewoon negeren. Laat hem maar nutteloze stappen ondernemen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-08-2008 21:09 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
En moet je volgens die persoon misschien geld betalen om sancties te voorkomen? En is het gezelschap in kwestie van nigeriaanse afkomst en misschien wel professor of doctor?

Een whois is een whois :)
En als de persoon in kwestie het niet aanstaat zou ik hem zeggen waar hij zijn Super Advanced Mega Domain Checker Extra Professional 2009 tooltje kan laten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lekker laten lullen :z

SIDN is de Nederlandse regelmeester van alle .nl domeinen, dus alles wat beweert anders te zijn dan SIDN mag wel hele goeie bron laten zien :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik moet niet betalen maar die persoon brengt mij in verband met een site die heel fout is.
De persoon zorgt er dus voor dat ik schade heb omdat ik ten onrechte in verband word gebracht met deze site.

SIDN is dus de enige die deze gegevens heeft en die correct dienen te zijn?
Ultimate domein Checker kan ik niet vinden dus bestaat niet denk ik, het veraal is onzin want waar je ook een WHOIS check doet alles verwijst naar de SIDN

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Omdat de SIDN de enige is die .nl domeinen kan uitgeven en dus enige is die alle gegevens beheerd.

Simpel gezegt, SIDN is eigenaar van .nl, alles gaat via hun, niets via een ander. Dat fijne tooltje is nep, flut, niets van waar. Een ieder die er wel in gelooft fijn doorsturen naar de site van SIDN, mogen ze zelf gaan kijken :)

@hieronder, heeft te maken met wie het domein aanvraagt. Zo kan jij holder zijn, maar de registrar het contact laten regelen.

[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 26-08-2008 21:17 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ray

Ray

moet zeggen nu ik er op aan het kijken kom de sidn info vreemd vind. Zoals gezegd kijk ik bij mijn eigen domein en wordt daar enkel als houder genoemd, Alle andere namen die er aan mijn domein verbonden worden (deelnemer, admin, technische persoon) zijn personen waar ik het domein gekocht hebt zeg maar.

Is er bij jou ook geen sprake van verwarring ?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

zie ook even: Oplichting? incasso uit het niets hoe dat uiteindelijk opgelost is, hier werd ook iemand verkeerd gekoppeld aan een site.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ray schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:15:
moet zeggen nu ik er op aan het kijken kom de sidn info vreemd vind. Zoals gezegd kijk ik bij mijn eigen domein en wordt daar enkel als houder genoemd, Alle andere namen die er aan mijn domein verbonden worden (deelnemer, admin, technische persoon) zijn personen waar ik het domein gekocht hebt zeg maar.

Is er bij jou ook geen sprake van verwarring ?
Dat hoort zo. Dat heb ik ook.

Wat de TS niet verteld is of hijzelf op SIDN staat of juist niet. Als je er niet bijstaat lekker negeren die handel.

• Ray

Ray

TS zegt in het sidn voor te komen als contact / admin persoon voor een bepaald domein. Als ik dat met mijn info bekijk zou hij dus bij een hoster / provider moeten werken aangezien hun info daar vermeld staat...

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Mocht de naam toch op jouw naam staan geregistreerd, dan heb je zomaar een domein cadeau gekregen, gefeliciteerd!

Homey — Critics are those without skills to create.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ray schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:19:
TS zegt in het sidn voor te komen als contact / admin persoon voor een bepaald domein. Als ik dat met mijn info bekijk zou hij dus bij een hoster / provider moeten werken aangezien hun info daar vermeld staat...
Administratief contactpersoon mag jij gewoon zelf zijn als particulier, als bedrijf mag je beide zijn.
Veelal wordt voor particulieren het technische contact op het bedrijf gezet via wie je het domein hebt gekocht, administratief is meestal postmaster/admin@jedomein.

Enkel houder is afwijkend, omdat een particulier afaik (nog) niet eigenaar mag zijn van een .nl.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 26-08-2008 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrijf welke de domein heeft geregistreerd heeft schriftelijk verklaard dat ik nooit contact persoon ben geweest bij het domein. Maar de persoon die stellig beweerd dat ik dat wel ben verwijst naar een programma te weten ultimate domain checker maar kan dat nergens vinden.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
En wat willen ze je maken dan? Schriftelijke verklaring in combinatie met de huidige uitdraai van de WHOIS van SIDN en ik wens ze veel succes in de rechtzaal. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-08-2008 21:39 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:37:
Het bedrijf welke de domein heeft geregistreerd heeft schriftelijk verklaard dat ik nooit contact persoon ben geweest bij het domein. Maar de persoon die stellig beweerd dat ik dat wel ben verwijst naar een programma te weten ultimate domain checker maar kan dat nergens vinden.
Programma bestaat niet punt. En al zou het bestaan dan verzint het zelf gegevens bij domein namen blijkbaar.

SIDN is de enige die de .NL beheerd en dus de goeie informatie geeft. Als die persoon dat niet vertrouwd dan is dat zijn probleem. Leg dat aan die persoon uit en als hij dat niet geloofd dan heeft die persoon blijkbaar meer vertrouwen in een programma wat ie ergens vandaan heeft gehaald...

Indien hij dingen doet die jouwn naam schaden kan je aangifte doen van smaad. Aangezien jij kan bewijzen dat jij niks met dat domein maken hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Die persoon meent dus hetvolgende over het programma Ultimate Domein Checker

"dit programma zoals ik al zei kijkt iets verder dan alleen het eerste administratieve contact."

dat kan toch helemaal niet dat kan alleen toch info van de SIDN zijn vder kan je toch nergens iets vinden over de registratie van een .nl domein

Verwijderd

is allemaal flauwekul.
.nl is van de sidn, sim-pel.

uiteraard kan de daadwerkelijke persoon achter een website een ander zijn als de figuur op wiens naam die site staat. maar dat doet er absoluut niet toe. de persoon die met z'n naw bij de sidn staat, is de persoon die verantwoordelijk is voor het adres. makkelijk zat.

en als ik jou was zou ik even terugmailen dattie z'n beschuldiging heel snel offline haalt, voordat je hem aanklaagt wegens smaad...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Pure bangmakerij dit.

Een WHOIS is een whois, een admin/tech contact is gewoon datgene dat er in de WHOIS staat.

Even voor alle duidelijkheid: DRINGEND in je TS zorgt niet voor meer aandacht, het is hier geen helpdesk. Deze informatie had je zelf ook prima kunnen vinden.

Omdat de discussie nergens meer over gaat en men in herhaling valt, gaat deze daarom op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.