Dit probleem komt me heel, heel erg bekend voor. Door waterschade hebben wij (bij mijn ouders) een nieuwe groepenkast moeten laten plaatsen. Dit ging heel lang goed. Op een gegeven moment geknetter uit de voeding van mijn vader, mijn eigen PC abrupt dood. Aardlek schoot niet uit. Bleek de installateur onder bemeten draden gebruikt te hebben in de meterkast, deze schenen gesmolten te zijn. Heel maf, maar wel wat apparaten stuk en de aardlek deed niets.
Daarentegen, mbt. aarde, je zou als het waren de PC kunnen aarden aan de radiator van de CV, werd mij eens verteld. Dit zou een hoop problemen op kunnen lossen. Echter iedere keer als ik de radiator aan raakte kreeg ik een schok. Ik sta niet bekend als een persoon die overgevoelig om zichzelf statisch te laden (ken toevallig iemand die dat heeft).
Het klinkt heel warrig, maf is het zeker!
In mijn vader zijn computer was alleen moederbord en 1 reepje geheugen stuk, rest van het geheugen was nog prima.
Ook al neem je Trust of Qtec, het is gewoon stug dat ook met zulke plof voedingen met in acht te nemen powerreserves, dat ze steeds bezwijken van hun eigen kwaliteit. Ik verdenk dat de elektricien hier gewoon prutswerk verkocht heeft.
Was het zelf zat. Ben op mezelf gaan wonen, alle elektriciteit zelf aan gelegd omdat ik achterdochtig ben geworden. Met opleveren van mijn 'nieuwe' woning zou er ook een vakkundige elektricien er naar hebben gekeken, de hele centraaldoos van mijn slaapkamer kreeg niet eens spanning, bleek in de vloer te zijn afgezaagt. Met het los halen van de stopcontacten zag ik dat de kabels te ver waren gestript. Ook in de vloer lag een kapotte verzameldoos, met een kroonsteentje er aan. Vakwerk? Sure. Was zelf toch bezig, aparte groep voor mijn PC, aparte aardlek, aparte grondpin.
Ik kan je niet helpen met je probleem, maar ik raad zeker aan even de aannemer te vragen of hij als service even een ander mannetje langs laat komen om het door te laten meten. Een Faq zal mijn inziens geen probleem op lossen (om moderators voor te zijn).
@ post hier onder
toen bleef de cpu temp. rond de 50 graden.
MB temp lag rond de 35 a 40
Als je mee neemt dat een 350W voldoende is, en > 500W aan soep geleverd kan worden door de voeding, zou dit betekenen dat de voeding amper belast wordt. De voeding wordt qua koeling gedimensioneerd @ max leverbare vermogen, dus dit is niet aan de orde. Als zijn CPU rond 50 graden ligt, zal de voeding zeker onder de 80 graden blijven.
Met mijn vader zijn moederbord was enkel zijn S-B defect. De 'paar dagen stabiel' was genoeg om geen garantie te verlenen door de leverancier. Ook om dat gegeven leef ik mee met de topic starter. Dergelijk is zo moeilijk vast te stellen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Hardware Junk op 03-09-2008 22:51
]