Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

3e voeding stuk in 2 jaar tijd????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik stuur dit bericht via mijn laptop want mijn pc is weer eens stuk.
vorige week begon mijn pc weer gek te doen en ff later POFFF voeding stuk.
Dit is nu al de 3e in 2jaar tijd en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
Misschien dat iemand van jullie me kan helpen.
Hardware:

MB Asus P5B-E
Sapphire HD3870 Toxic PCI-E
2048MB geheugn
P4 . 3.2GHZ
Voeding 550W
Xp home

de eerste voeding was 650 w.
binnen een jaar stuk , ben terug gegaan en ze hebben mij er 1 ingezet van 550w.
Deze is binnen een half jaar stuk.
:'(

SAlvast bedankt

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:56
Zonder merken is de kwaliteit natuurlijk al moeilijk in te schatten.
Verder las ik van de week op GOT dat je beter een geaard stopcontact kan hebben dan 1 zonder randaarde.
Wat hiervan waar is weet ik niet.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Heb je geen garantie geclaimd?

Daarnaast, is je computer aangesloten op een geaarde stopcontact met een werkende aarde? (op Google kan je vinden hoe je daar achter kan komen)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een voeding heb je erin hangen? Eentje van een deugdelijk merk, of een vaag wokkietokkie geval? In het geval van een deugdelijke voeding zou ik eens een multimeter in je stopcontact prikken en kijken of je geen vage stroompieken meet (en bij voorkeur ook voedingen geaard aansluiten).
In het geval van wokkietokkie voedingen... tja, dat krijg je als je bezuinigt op een essentieel onderdeel. Weggooien en een goede kopen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Wat waren de voltages tijdens gebruik van de pc, dus 5 volt en 12 volt. Waren de waardes te hoog od schommelem ze?

Verwijderd

Topicstarter
De laatste voeding was van König ?????
Geheugen banken zijn van Mushkin. 6400

Wat betreft garantie ga ik niet meer voor.
Het is altijd wat met mijn pc als ik er vandaan kwam.
Ik had daar ook aangegeven aangezien ik een leek ben op onderdelen gebied.
Dat ik fatsoenlijk spul wil.
En geen spul waar je twijfels over krijgt.
Die geheugen banken Heb ik wel mijn twijfels over. maar die zaak beweerde dat het klasse spul is en er zit levenslange garantie op.
Het amerikaanse leger zou ze ook gebruiken.
de voltages weet ik niet zover kwam ik niet meer.

• Xander
  • Laatst online: 11:10
König zou ik niet direct tot de A-merken rekenen, bij een A-merk denk ik aan Antec, Coolermaster, Corsair, Enermax, OCZ, Seasonic, Zalman, etc.

Ik denk niet dat slecht geheugen een voeding kan slopen, dus daar zou ik me niet druk over maken. Daarnaast is Mushkin geen slecht geheugen. ;)

Tevens ga ik met de rest mee: Zorg voor randaarde (als je dat niet al hebt)!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:21:
De laatste voeding was van König ?????
Merk zegt me eerlijk gezegd niets, als ik afga op de prijs dan lijkt het niet gelijk het allergoedkoopste spul dat je kunt krijgen, maar alleen de prijs zegt natuurlijk niets over de voeding.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 is wel handig als je op zoek gaat naar een nieuwe voeding.

Verwijderd

Topicstarter
De aarde is prima hier in huis 2 jaar terug hele keet verbouwt elektro bedrijf heeft het hele huis nieuwe elektra gelegd overal aarde aanwezig.

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:57:
Dit is nu al de 3e in 2jaar tijd en ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:44:
De aarde is prima hier in huis 2 jaar terug hele keet verbouwt elektro bedrijf heeft het hele huis nieuwe elektra gelegd overal aarde aanwezig.
Hm. :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:44:
Heb je het nagemeten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt als Beun de Haas electra b.v. - maar kan ook toeval/pech zijn.

Iig zijn voedingen geen PMG maar OH materie, ik move even :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
het elektra bedrijf is een hoog aangeschreven bedrijf met kwaliteit.
Ze hebben na installatie verschillende metingen verricht en daar een rapport van geschreven.
Dat rapport ligt alleen ergens .
waar weet ik niet precies.
Zal morgen dat rapport ff zoeken en anders die kwiebus ff bellen voor evt. een nieuwe meting.

groetjes

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 22:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:14:
het elektra bedrijf is een hoog aangeschreven bedrijf met kwaliteit.
Ze hebben na installatie verschillende metingen verricht en daar een rapport van geschreven.
Dat rapport ligt alleen ergens .
waar weet ik niet precies.
Zal morgen dat rapport ff zoeken en anders die kwiebus ff bellen voor evt. een nieuwe meting.

groetjes
Emitterende storingen zijn lastig. Rotte steeklasdop?

Wat was er kapot in de voeding? Randaarde is leuk maar niet noodzakelijk, daar zal het niet aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

De thermische zekering was stuk.
blijkt dat deze een keer of 5 kunnen schakelen maar bij elke schakeling slechter worden.
na ongeveer de 5e keer klapt hij er helemaal uit.
zo werd mij verteld.
Ik had wel gemerkt dat de voedingen tijdens normaal gebruik extreem heet waren.
zo heet dat je hem bijna niet kon vasthouden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 18:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:05:
hoi,

De thermische zekering was stuk.
blijkt dat deze een keer of 5 kunnen schakelen maar bij elke schakeling slechter worden.
na ongeveer de 5e keer klapt hij er helemaal uit.
zo werd mij verteld.
Ik had wel gemerkt dat de voedingen tijdens normaal gebruik extreem heet waren.
zo heet dat je hem bijna niet kon vasthouden.
En hoe stond de pc opgesteld, 15 cm ruimte aan de achterkant en boven vrij? Een krap bemeten voeding, kast met slechte circulatie en een ongelukkige opstelling zijn niet positief voor een lange levensduur.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb inderdaad de pc in een kast staan achter ongeveer 10 cm vrij .
temperatuur was altijd al vrij hoog vandaar dat ik 1 zij paneel er altijd af had .
De cpu koeler bleek ook niet optimaal te lopen dus heb ik vervangen.
toen bleef de cpu temp. rond de 50 graden.
MB temp lag rond de 35 a 40

• Xander
In een fatsoenlijke case met fatsoenlijke airflow worden de temperaturen alleen maar hoger als je een zijpaneel eraf laat. Je hebt niet zoveel aan een outtakefan achterin als ie al zn lucht door de open zijkant aanzuigt of aan een intakefan als ie de helft van de lucht niet over de componenten blaast maar weer naar buiten. Daar zou ik even naar kijken als ik jou was. ;)

Verwijderd

Topicstarter
probleem bestaat nog steeds .
Had even hoop dat het wat werd.
Hij draaide een paar dagen stabiel.
tot op vanavond .
Hij startte op tot op het moment dat je het bureaublad krijgt te zien PLOK stil...........
alles los gehaald achter en hem alleen op laten starten samen met het scherm.
Ik kreeg het eerst niet voor elkaar moest de stekker eruit halen en na 20 sec. weer terug geplaatst.
Toen startte hij weer op . ff later in de opstart fase PLOK weer het zelfde.
Toen het scherm ook los gekoppeld en alleen de de case op laten starten dat resulteerde in de zelfde
tragedie.

Ik heb de pc opgepakt en bij een vriend van me neer gezet daar aangesloten en hij heeft daar
3 dagen non stop gedraaid met een diavoorstelling geen probleem.

Das toch ook gek he?

Wat nu? :(

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
by the way:

650watt en 550watt is echt VEEL te VEEL voor jouw systeem. Jij hebt meer dan voldoende aan een 350-400Watt voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:03:
probleem bestaat nog steeds .
Had even hoop dat het wat werd.
Hij draaide een paar dagen stabiel.
tot op vanavond .
Hij startte op tot op het moment dat je het bureaublad krijgt te zien PLOK stil...........
alles los gehaald achter en hem alleen op laten starten samen met het scherm.
Ik kreeg het eerst niet voor elkaar moest de stekker eruit halen en na 20 sec. weer terug geplaatst.
Toen startte hij weer op . ff later in de opstart fase PLOK weer het zelfde.
Toen het scherm ook los gekoppeld en alleen de de case op laten starten dat resulteerde in de zelfde
tragedie.

Ik heb de pc opgepakt en bij een vriend van me neer gezet daar aangesloten en hij heeft daar
3 dagen non stop gedraaid met een diavoorstelling geen probleem.

Das toch ook gek he?

Wat nu? :(
Maandag mn nieuwe voeding opgehaald bij TNT, gisteren aangesloten en... Niks. Paar keer op het knopje drukken en een paar seconden aan, nog een keer aan en 3 uur draaien. Vandaag, nada noppes niet meer dan een paar seconden. Andere pc aangesloten, zelfde. Andere voeding, geen probleem.....

Ding gaat morgen DOA terug.

Nieuwerwetse dingen.....

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:12:
by the way:

650watt en 550watt is echt VEEL te VEEL voor jouw systeem. Jij hebt meer dan voldoende aan een 350-400Watt voeding.
De voeding die we nu hebben draaien is 350 watt.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 13:34
Dit probleem komt me heel, heel erg bekend voor. Door waterschade hebben wij (bij mijn ouders) een nieuwe groepenkast moeten laten plaatsen. Dit ging heel lang goed. Op een gegeven moment geknetter uit de voeding van mijn vader, mijn eigen PC abrupt dood. Aardlek schoot niet uit. Bleek de installateur onder bemeten draden gebruikt te hebben in de meterkast, deze schenen gesmolten te zijn. Heel maf, maar wel wat apparaten stuk en de aardlek deed niets.

Daarentegen, mbt. aarde, je zou als het waren de PC kunnen aarden aan de radiator van de CV, werd mij eens verteld. Dit zou een hoop problemen op kunnen lossen. Echter iedere keer als ik de radiator aan raakte kreeg ik een schok. Ik sta niet bekend als een persoon die overgevoelig om zichzelf statisch te laden (ken toevallig iemand die dat heeft).

Het klinkt heel warrig, maf is het zeker!

In mijn vader zijn computer was alleen moederbord en 1 reepje geheugen stuk, rest van het geheugen was nog prima.

Ook al neem je Trust of Qtec, het is gewoon stug dat ook met zulke plof voedingen met in acht te nemen powerreserves, dat ze steeds bezwijken van hun eigen kwaliteit. Ik verdenk dat de elektricien hier gewoon prutswerk verkocht heeft.

Was het zelf zat. Ben op mezelf gaan wonen, alle elektriciteit zelf aan gelegd omdat ik achterdochtig ben geworden. Met opleveren van mijn 'nieuwe' woning zou er ook een vakkundige elektricien er naar hebben gekeken, de hele centraaldoos van mijn slaapkamer kreeg niet eens spanning, bleek in de vloer te zijn afgezaagt. Met het los halen van de stopcontacten zag ik dat de kabels te ver waren gestript. Ook in de vloer lag een kapotte verzameldoos, met een kroonsteentje er aan. Vakwerk? Sure. Was zelf toch bezig, aparte groep voor mijn PC, aparte aardlek, aparte grondpin.

Ik kan je niet helpen met je probleem, maar ik raad zeker aan even de aannemer te vragen of hij als service even een ander mannetje langs laat komen om het door te laten meten. Een Faq zal mijn inziens geen probleem op lossen (om moderators voor te zijn).

@ post hier onder
toen bleef de cpu temp. rond de 50 graden.
MB temp lag rond de 35 a 40
Als je mee neemt dat een 350W voldoende is, en > 500W aan soep geleverd kan worden door de voeding, zou dit betekenen dat de voeding amper belast wordt. De voeding wordt qua koeling gedimensioneerd @ max leverbare vermogen, dus dit is niet aan de orde. Als zijn CPU rond 50 graden ligt, zal de voeding zeker onder de 80 graden blijven.

Met mijn vader zijn moederbord was enkel zijn S-B defect. De 'paar dagen stabiel' was genoeg om geen garantie te verlenen door de leverancier. Ook om dat gegeven leef ik mee met de topic starter. Dergelijk is zo moeilijk vast te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hardware Junk op 03-09-2008 22:51 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:40:
nou ik heb inderdaad de pc in een kast staan achter ongeveer 10 cm vrij .
En kan de lucht niet omhoog weg? Dan heb je hierbij je probleem gevonden...

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:35:
[...]

En kan de lucht niet omhoog weg? Dan heb je hierbij je probleem gevonden...
De pc staat in een kast maar de rug van de kast is uitgezaagd.
De pc staat met zijn achterkant buiten de kast

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 09:19
Hmmm, vriend van me heeft ongeveer soortgelijke ervaringen met König voedingen (2x 550W overleden). Werden aan hem verkocht als "goede" voedingen die z'n systeem makkelijk aan zouden moeten kunnen. (q6600, x1950 verder niets bijzonders qua voedings-eisen)
Hij heeft van begin af aan wat stabiliteitsproblemen met z'n systeem gehad en in drie maand tijd twee maal de voeding "opgeblazen". Na de tweede keer toch een A-merk voeding aangeschaft en tot op heden geen problemen meer ondervonden.

Zou dus goed kunnen dat de König voedingen toch niet in staat zijn de gelabelde voltages te leveren of dat het toevallig een slechte batch betreft o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens ,
We hebben hoogstwaarschijnlijk het probleem getackeld.

Mijn C schijf was een oudje van 40 Gb.
en volgens het logboek zat er een error in.

Ook mijn dvd brander gaf problemen die niet opgelost konden worden.
We hebben de C schijf verwijderd en de brander vernieuwd.
Heb ook meteen maar een nieuwe voeding van coolermaster erin gezet.
Tot nu loopt hij perfect.

Bedankt voor alle reacties en pogingen om me te helpen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 20:23 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En dat maakt je voeding stuk?
offtopic:
Wat is trouwens een C schijf?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dus je heb nu én schijf én brander én voeding vervangen.
Kortom: Je zult nooit zeker weten waar het aan gelegen heeft.

Maar belangrijk is natuurlijk dat hij weer functioneert, right?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Hardware Junk schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:30:

Daarentegen, mbt. aarde, je zou als het waren de PC kunnen aarden aan de radiator van de CV, werd mij eens verteld.
Dat is niet toegestaan volgens de voorschriften.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:49:
[...]

Dat is niet toegestaan volgens de voorschriften.
Nee dit mag volgens mij ook niet.
Ook een beetje link.
Radiator zit gekoppeld aan je cv net als de kraan onder de douche
Je zult maar net aan het douchen zijn en de kraan vastpakken.
terwijl er een spanningkje loopt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat niet alleen. Vroeger waren leidingen geaard doordat deze de grond in gingen. Tegenwoordig doen leidingen dat nog steeds, maar de kans is groot dat het tegenwoordig ipv een stuk koper of ander metaal kunststof is. En we weten allemaal hoe goed dat dat geleidt.
Pagina: 1