Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

adapter nog goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer uit te sluiten of mijn adapter van mijn notebook nog goed is, (notebook doet niets)

Hij moet een voltage afgeven van 19v, op mijn multimeter ingesteld op 200 V gelijkstroom, geeft die 42v aan. Nu las ik in andere topics dat je gestabiliseerde en ongestabiliseerde adapters heb. Kan ik ergens aan zien of het een gestabiliseerde of ongestabiliseerde adatpter is?
Er vanuit gaande dat dit een ongestabiliseerde adapter is en hij een hogere voltage geeft omdat hij niet aangesloten is op de notebook, hoe kan ik dan nagaan of de afgegeven voltage correct is?

edit: bljktdat batterij van multimeter bijna leeg was, dan blijkt die dus ook verkeerde waardes te geven
met nieuwe batterij geeft die direkt keurig 19V aan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 21:10 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:40:
mijn multimeter ingesteld op 200 V gelijkstroomgelijkspanning
Maar als er netjes 19V uit komt denk ik dat je het in het notebook zelf moet zoeken helaas. :)
Welk notebook is het btw?

[ Voor 4% gewijzigd door Elektronicanet op 26-08-2008 21:39 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
het is de acer travelmate 420, heeft 2 weken stil gestaan (vakantie) en nu terug doet die niets meer. Met stroom doet die helemaal niets. Ook zonder stroom doet die niets op de accu, alleen zie je dan kort flauw oplichten van de led-tjes, accu is natuurlijk al helemaal leeggelopen

Verwijderd

Zoek het in de accu. Ik heb de 540 en er moet iets in de accu zitten, met niets in de accu doet hij het niet. Beetje laden helpt bij bij.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Laptop kan draaien zonder accu. Als adapter accu niet kan opladen, is accu versleten. Maar als laptop niet kan draaien met accu eruit en aan adapter, is adapter defect.

Dat heb ik wel eens keertje meegemaakt. Als leds gaan flikkeren met adapter en accu aangesloten en floept weer uit, zijn meestal signalen van slechte adapter.

Verwijderd

Het ledje van het opladen, brandt ook niet?

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 22:35

T1psY

Dumo-Technics

heb juist het zelfde probleem met een laptop die hier ligt voor reparatie. Het is ook een acer travelmate maar het type weet ik niet vanbuiten. Het is iets op het moederbord maar weet nog niet zeker wat.

Batterij is het niet want als ik die vervang door een andere (waarvan ik zeker weet dat ze vol is) dan start de laptop nog steeds niet op.

http://www.dumo-technics.com

Pagina: 1