Toon posts:

Is mijn monitor nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik problemen met mijn LCD monitor. Donkere achtergronden kan hij blijkbaar niet meer correct weergeven, want er komt dan een witte waas over het scherm heen. Ook trilt en flikkert de monitor constant. Het enige dat een beetje helpt is de gamma in mijn videokaart opties omhoog schroeven, maar dat lost het ook niet op. Ik heb dit probleem vorig jaar ook gehad en toen ging het uit zichzelf plotseling weg, maar dit keer duurt het langer. Andere beeldschermen werken wel gewoon goed.

Iemand een idee wat hier aan de hand is en of het ding nog te redden is?

Verwijderd

is het tft of crt ? En natuurlijk de naam en serienummer aub.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
- Andere monitor op dezelfde kaart = geen probleem

Ligt dus (99%) niet aan de videokaart.

Dan moet je het bij de monitor zoeken. Probeer eens een andere kabel. Indien je kan kiezen tussen DVI en VGA, probeer eens beiden.

Verder kan je hier weinig aan doen, heb je nog garantie? Sommige merken geven zelfs 3 jaar garantie.

Edit: @ hierboven: lezen = "LCD Monitor". Lijkt mij geen CRT.

[ Voor 8% gewijzigd door 0X55AA op 26-08-2008 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen garantie meer helaas. Het is een Samsung Syncmaster 151s met serienummer GH15HJAT311936Z. Het is al best een oud ding, uit 2002, maar ik dacht, als er nog een simpele fix bestaat, hoeft 'ie nog niet weg.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 20:49 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Simpel niet maar ik vermoed dat de inverter kapot is. Lees je maar eens in over wat een inverter is en in een monitor doet. Hoewel... heb je nog backlight?

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 26-08-2008 20:58 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat precies checken? De monitor is in ieder geval nog helder genoeg, net als normaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 21:09 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Als je monitor nog licht geeft dan is de inverter niet kapot. Heb je al andere kabels geprobeerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook andere kabels geprobeerd, niks werkt meer. Ben bang dat het een verloren zaak is :P Maakt niet uit, ik heb inmiddels een Acer Al 1751. Wat een verbetering :)
Pagina: 1