Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MP3] Orde in de chaos

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een behoorlijke collectie mp3 bestanden, de albums staan los van de singles, albums op artiest, de rest op analfabetische volgorde. Ik speel ze doorgaans incidenteel af, dus gewoon stuk voor stuk in VLC laden. Ik kan zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer zien en wil nu orde scheppen.

Er staat me bij dat er vroeger een tooltje was dat je hele collectie kon analyseren, ID3 tags corrigeren, en opnieuw in mappen (artiest\album) indelen, normaliseren, artwork erbij zoeken etc. Het mag zowel voor OSX als voor Windows zijn en het liefst gratis natuurlijk ;).

Ook sta ik open voor mediaplayers die dit zou kunnen, als ik maar een handigere manier kan vinden om bij mijn muziek te komen.

De mp3's staan op mijn netwerk, dus importeren in iTunes zie ik niet zo zitten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

MusicBrainz Picard. Leest ID3-tags, doet aan akoestische fingerprinting, hernoemt, verplaatst, zoekt artwork... én gratis.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 11:24

Beugelfles

I love rusty spoons

Mp3Tag werkt bij mij ook prima

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Deze kan beter in CSA :)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
foobar2000!!!! Gewoon een default setupje nemen, freedb tagger tijdens install aanvinken en daar ga je.

mass-renamen op basis van tags, mass-herindelen op basis van tags (inclusief hernoemen/verplaatsen mapstructuur en dergelijke), replaygain (normalizen) op album of trackniveau (in tags weggeschreven, dus geen fysieke verandering aan je mp3's).

Artwork gaat via addons, check http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28
voor alle info over dit ultieme progje, hier te downen www.foobar2000.org.

Ook zonder herindelen is foobar je vriend. als je tags goed staan heb je met deze player een enorm snelle mp3-library, waarbij je door enorme collecties zoekt met de snelheid van een oogwenk. Ik heb een 15k files op een netwerkschijf staan, en foobar is er nog nooit langzamer op geworden, is nog net zo snel als toen mijn collectie lokaal op de pc stond en maar 5000 files bevatte.

foobar kan ook playbackstatistics enzo bijhouden, dus met een paar autoplaylistjes kun je makkelijk je luisterhistorie bijhouden. En je kunt last.fm gebruiken (zowel scrobblen als playlists maken op basis van last.fm statistics) wat een extra boost kan geven aan het uitbreiden/leren kennen van nieuwe muziek(soorten).

[ Voor 40% gewijzigd door Mar2zz op 26-08-2008 20:34 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hmm handig topic, dit was ik binnenkort ook van plan :). *bookmarked.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Mar2zz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:29:
foobar2000!!!! Gewoon een default setupje nemen, freedb tagger tijdens install aanvinken en daar ga je.

mass-renamen op basis van tags, mass-herindelen op basis van tags (inclusief hernoemen/verplaatsen mapstructuur en dergelijke), replaygain (normalizen) op album of trackniveau (in tags weggeschreven, dus geen fysieke verandering aan je mp3's).

Artwork gaat via addons, check http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28
voor alle info over dit ultieme progje, hier te downen www.foobar2000.org.

Ook zonder herindelen is foobar je vriend. als je tags goed staan heb je met deze player een enorm snelle mp3-library, waarbij je door enorme collecties zoekt met de snelheid van een oogwenk. Ik heb een 15k files op een netwerkschijf staan, en foobar is er nog nooit langzamer op geworden, is nog net zo snel als toen mijn collectie lokaal op de pc stond en maar 5000 files bevatte.

foobar kan ook playbackstatistics enzo bijhouden, dus met een paar autoplaylistjes kun je makkelijk je luisterhistorie bijhouden. En je kunt last.fm gebruiken (zowel scrobblen als playlists maken op basis van last.fm statistics) wat een extra boost kan geven aan het uitbreiden/leren kennen van nieuwe muziek(soorten).
Ziet er goed uit! Maar 1 nadeel, mijn mediacenter pc is een macmini, dus als ubermediaplayer kan ik m niet gebruiken :(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1