Toon posts:

Nvidia GeForce FX 5200 - duel view

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bovenstaande videokaart met software van nvidia geinstalleerd.

Op mijn videokaart heb drie actieve uitgangen, 2 monitors (vga en dvi) en een tv out.

Er worden maar twee uitgangen tegelijkertijd ondersteund (duel view). Als ik op mijn computer werk gebruik ik de 2 monitors, wanneer ik een film kijk gebruik ik 1 monitor en de tv out.

Om te switchen tussen deze instellingen wijzig telkens de voorkeuren, dit zijn een aantal klikjes...

Ik zou graag snel willen switchen tussen, laten we het noemen, 'computer' en 'media'. Ik dacht slim te zijn om binnen XP een extra account aan te maken, maar helaas ... de nvidia instellingen zijn niet accountgebonden.

Zijn er andere tips om sneller te kunnen switchen?

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 19:16

H.Boss

Hugo Boss

Ultramon for dual monitor setups. Ultramon heeft heel veel extra mogelijkheden.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
MrJoker1985 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:06:
Ultramon for dual monitor setups. Ultramon heeft heel veel extra mogelijkheden.
En niet de optie die hij wilt hebben..

Ik heb hier alleen de knop van "Disable secondary monitor", niet "choose secondary monitor". Ik denk dat je die paar klikjes moet blijven doen.. Misschien dat een paar slimme gasten het op de een of andere manier in een .bat kunnen stoppen, maar geef je weinig kans :p

( tis trouwens wel een goed idee om hem sowieso te downloaden, mocht je hem al niet hebben )

[ Voor 28% gewijzigd door ChessSpider op 26-08-2008 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
okej...tnx...ga ik eens naar kijken....ik blijf wel nog open staan voor tips en suggesties...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is niet mogelijk om met Ultramon te switchen tussen de inputs, je kan wel de andere monitoren aanwijzen of clonen, maar het is onmogelijk om videobeelden te klonen.

Verder super handig progseltje als je een multimonitorsetup hebt :D, 2x 22" met 1 taakbalk is een hel :+

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een PCI grafische kaartje om daar je derde scherm op aan te sluiten, ik had onlangs even de beschikking over een tweede (dezelfde) grafische kaart voor in m'n tweede PCI-e slot en kon toen 4 monitoren aansluiten, 2x werkvlak, derde voor tijdelijk en de vierde werd gekloond van de derde (tv) ivm dezelfde resolutie.

Dus mijn advies om klikken te voorkomen: een extra grafische kaart er bij. Hoeft niet dezelfde te zijn, aangezien Sli of Crossfire maar 1 monitor ondersteunt en dat zonde is van je multimonitorsetup (been there, done that). Ook ondersteunt een PCI-grafische kaart geen sli of crossfire :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik weet dat je in de oude drivers van NV profielen aan kunt maken. Dit deed ik zelf ook altijd, met een profiel voor Monitor 1 + Monitor 2 en eentje voor Monitor 1 + S-Video out. Van wat ik mij kan herinneren was dit zelfs mogelijk met een sneltoets(-encombinatie) die je altijd gebruiken kunt.

De laatste keer dat ik dat gezien heb was in de drivers van voor de nieuwe interface. Dat zijn geloof ik de drivers van voor de Forceware 90.XX.

Ik kan het dus niet zo opzoeken, maar voor XP zijn de laatste beschikbare drivers met het 'oude' control panel versie 84.56 (WHQL) en 87.25 (BETA).

Respectievelijk hier te vinden:
Forceware 84.56 (WHQL)
Forceware 87.25 (Beta)

Heerlijk de tijd dat drivers nog 16~17MB waren. _/-\o_

Hopelijk help ik je een beetje op weg.

[ Voor 6% gewijzigd door pauldegroot op 26-08-2008 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor je advies..het blijft maar even bij het klikken ;)...extra kaart aanschaffen gaat me iets te ver..

Verwijderd

Topicstarter
ultraman geprobeerd...maar die ziet mijn tv out niet....forceware installatie mislukt (kan nvidia drivers niet vinden)..

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:28:
ultraman geprobeerd...maar die ziet mijn tv out niet....
kan kloppen, je kan maximaal 2 schermen tegelijk op 1 grafische kaart aansluiten dus zal je altijd het derde scherm moeten activeren en 1 van de eerste uitschakelen in windows.
forceware installatie mislukt (kan nvidia drivers niet vinden)..
Waarschijnlijk heb je nieuwere drivers geïnstalleerd en moet je eerst je drivers compleet verwijderen alvorens de oude met uitgebreidere interface te kunnen installeren.

Verwijderd

Topicstarter
alvorens ik forceware ging installeren had ik nvidia al geuninstalled...zelfde verhaal..

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

configuratiescherm deïnstalleren of veilige modus drive cleaner pro deïnstalleren?

Pagina: 1