[2003 + Exchange] Certificaat voor WM6 Active Sync

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
Hallo,

Ik weet dat je een self signed certificaat kunt maken voor IIS om zo via SSL Outlook Web Acces te gebruiken.

Wat ik me alleen afvraag is of je zo'n self signed certificaat ook kunt gebruiken om een Windows Mobile device via Internet met de Exchange server te kunnen laten synchroniseren via SSL. Uiteraard zal WM6 zeggen dat het certificaat niet geldig is. Maar ik heb gelezen dat je deze als trusted kan importeren. Vraag is dus:

Als ik het self signed certificaat importeer op de device, kan ik dan wel synchroniseren? Of heb ik echt een duur certificaat nodig?

Thx :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 21:35
Hoeft niet duur te zijn. Bij bijvoorbeeld godaddy.com heb je al een SSL cert voor $20.27 per jaar!

No production networks were harmed during this posting

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:37

Aapje

Opel-beun
Flappie schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:00:
Hallo,

Ik weet dat je een self signed certificaat kunt maken voor IIS om zo via SSL Outlook Web Acces te gebruiken.

Wat ik me alleen afvraag is of je zo'n self signed certificaat ook kunt gebruiken om een Windows Mobile device via Internet met de Exchange server te kunnen laten synchroniseren via SSL. Uiteraard zal WM6 zeggen dat het certificaat niet geldig is. Maar ik heb gelezen dat je deze als trusted kan importeren. Vraag is dus:

Als ik het self signed certificaat importeer op de device, kan ik dan wel synchroniseren? Of heb ik echt een duur certificaat nodig?

Thx :)
Zelfde probleem had ik ook met mijn MDA, ik dacht inderdaad zelf ook iets te herinneren van een menu waar je certificaten kon importeren op de WM6.. Maar nooit meer gevonden.

Heb toen uiteindelijk m'n MDA aangesloten op poort 80 http aan m'n mailserver... :(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
paella schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:42:
Hoeft niet duur te zijn. Bij bijvoorbeeld godaddy.com heb je al een SSL cert voor $20.27 per jaar!
Oke, maar ik heb liever een self signed certificaat om zo veel mogelijk de kosten te drukken :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zeg ga zelf eens op zoek dit is geen helpdesk en dat weet je dondersgoed.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.