.
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:38 ]
[ Voor 42% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-08-2008 20:25 ]
Neen lijkt me niet zo simpel voor iemand die wat van divx weet. DivX is gewoonweg een codec, en stelt eigenlijk weinig voor. Het probleem ligt hierbij meer bij de client applicatie. Hoe heet dit geval uberhaupt?Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:28:
Is een apparaat met 4 video ingangen waarop 4 camera's en een ethernet poort. Dus volledig embedded webserver.
Afspelen van video gaat allemaal perfect. Maar de streamgrabber vraagt om een divx codec.... het is een activex control dat dit allemaal regelt. Op geen enkele PC werkt dit nu. Lijkt me simpel voor iemand die wat van divx weet, toch?
[ Voor 27% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-08-2008 22:24 ]
Idd, dat heeft geen nut, zijn alleen decoders. Je moet echt DivX of Xvid installeren.LinuX-TUX schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:00:
Zelf zou ik heel ranzig een keer FFDshow installeren op je PC, dan weet je zeker dat je bijna alle codecs dekt IN MS Windows omgeving. (dus niet standalone zoals VLC doet)
Maar dan nog vind ik het een vage manier, wat als je nou Firefox gebruikt bvbyebye ActiveX
Meuktracker: meuk: ffdshow tryouts bèta 5
/me LinuX-TUX begint licht te twijfelen over FFDshow ... staat op de meuk site dat deze allen decoders bevat ... maar niet geschoten is altijd "de-installable"
Maar hoe werkt het dan precies? Open je dan b.v. http://192.168.1.102/stream1.wmv of iets dergelijks? In welk formaat komt de stream? Heb je uberhaupt een directe url van de stream? Zo ja, kun je deze ook openen in Mediaplayer, Winamp o.i.d.? Zo ja ja, kun je deze ook opnemen in b.v. Streamdown? Wat is 'streamgrabber' waarover je in een eerdere post schrijft?Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:58:
Het is een no-name made in china doos, maar dat maakt ook geen zak uit! Aan het apparaat kun je niets veranderen en dat wil je ook niet. Het zit hem in de client, dat is internet explorer of firefox (werkt allemaal prima) en dan met name in het stuk voor video creatie.
Persoonlijk denk ik dat het iets te maken heeft met het encoden van de film (dus creatie van divx) tijdens het grabben van de stream. Afspelen werkt allemaal prima. Maar als ik dat afspelen wil grabben dan krijg ik dus de genoemde melding.
Er zijn denk ik 2 oplossings richtingen:
- DivX probleem oplossen
- Andere manier om de stream te grabben
De 1e lijkt me de meest wenselijke optie.
Ik heb overigens gewoon de gratis divx versie gedownload.
Wat voor activeX control is dat dan? Zo'n ding heeft normaal gesproken toch ook een aanduiding (type/fabrikant/versie)? Is dit dan 'streamgrabber'? Staat er in de source van deze pagina niet een link naar een stream?Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:28:
Afspelen van video gaat allemaal perfect. Maar de streamgrabber vraagt om een divx codec.... het is een activex control dat dit allemaal regelt. Op geen enkele PC werkt dit nu. Lijkt me simpel voor iemand die wat van divx weet, toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Noork op 27-08-2008 00:05 ]
Als dat het geval is, dus als ie een directe URL heeft, dan zou het bijvoorbeeld met VLC moeten kunnen. Je kunt daarmee de stream dumpen zoals ie binnenkomt, dat levert dan in onderhavig geval zeer grote bestanden op, of on-the-fly coderen:Noork schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:48:
Maar hoe werkt het dan precies? Open je dan b.v. http://192.168.1.102/stream1.wmv of iets dergelijks? In welk formaat komt de stream? Heb je uberhaupt een directe url van de stream? Zo ja, kun je deze ook openen in Mediaplayer, Winamp o.i.d.?
Okay, zal ik het maar doen......Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:18:
Om alle verwarring op te helderen een screendump
[ Voor 34% gewijzigd door Noork op 27-08-2008 00:37 ]
Mooi! Wist niet dat ffdshow ook encoders bevatte, heb ik ook weer wat geleerd.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 00:45:
Na het installeren van FFD Show werkte het als een tierelier! TOP!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq