[PC] Euro truck Simulator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/235/eurotruckbannersg0.jpg

De opvolger van de 18 WoS is dan eindelijk gelanceerd. Het is de eerste Europese truck simulatie game met Europese trucks en trailers. Transporteer goederen van Madrid naar Amsterdam en vervolgens door de rest van Europa. Dit is het nieuwe spel voor onze truck-lovers ;)

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/4073/headerscreenmt3.jpg

meer screenshots: www.eurotrucksimulator.com

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/9239/headerdemoob9.jpg
De demo is inmiddels te downloaden!
http://www.eurotrucksimulator.com/download.php

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/9647/headerreqgs0.jpg
Aanbevolen systeem:
• Pentium 4 3 GHz
• 2 GB RAM
• graphic card 256 MB (GeForce 6800 or better)
• 600 MB HDD
• Windows XP/Vista.

Ook is het mogelijk om met een stuurtje het spel te besturen. Ook de G25 werkt hierbij naar behoren, van andere stuurtjes heb ik geen bevestigingen ofdat het werkt.

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/3771/headerlastdz6.jpg
Het doel van dit topic is om hier over het spel te discussieren. Houdt het netjes en wees lief voor elkaar. Voor opmerkingen of aanvullen op de startpost zie ik graag een DM tegemoet of plaatst het hier ergens in het topic. Veel plezier! And remember; don't drink and drive! :P

[ Voor 37% gewijzigd door Tomfish op 05-09-2008 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Hmm, is elke demo duits, of heb ik de verkeerde beet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Hoe moet ik dit spel eigenlijk zien? Zelf de route bepalen, zelf lading kiezen etc en that's it ala flight sim? Of komt er toch wel wat meer bij bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

la_fusion schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:41:
Hoe moet ik dit spel eigenlijk zien? Zelf de route bepalen, zelf lading kiezen etc en that's it ala flight sim? Of komt er toch wel wat meer bij bekijken?
In de vorige editie ging je eerst voor jezelf rijden en daarna kon je andere chauffeurs inhuren om voor jou te rijden, en op die manier een 'bedrijfje' runnen. Via jobs enzo kan je dan een nieuwe truck kopen of je truck upgraden :)

Ik vermoed dat het in deze niet anders is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij is de demo inderdaad alleen in het Duits. De auto's op de weg lijken ook allemaal Duitse kentekens te hebben, ook al rijdt je in Amsterdam (het is wel mogelijk, niet geloofwaardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Tot nu toe is de demo er alleen in het Duits te verkrijgen, maar ondanks dat is het heel goed te doen. Je hebt niet zo heel veel kennis nodig wil je aan de slag kunnen. De engelse versie komt als het goed is ook binnnenkort online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Vroeger best veel fun ritjes gedaan met verschillende delen uit de Hard Truck serie, begon alleen iedere keer wel vrij snel te vervelen door de eentonigheid.
Misschien ook omdat de omgeving altijd zo ver weg was :P Europa geeft misschien een wat "dichter bij huis" gevoel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ETzPliskin schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:47:
[...]

In de vorige editie ging je eerst voor jezelf rijden en daarna kon je andere chauffeurs inhuren om voor jou te rijden, en op die manier een 'bedrijfje' runnen. Via jobs enzo kan je dan een nieuwe truck kopen of je truck upgraden :)

Ik vermoed dat het in deze niet anders is :)
Uhm,toch wel.Dat zit er dus allemaal niet meer in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nakebod schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:01:
Vroeger best veel fun ritjes gedaan met verschillende delen uit de Hard Truck serie, begon alleen iedere keer wel vrij snel te vervelen door de eentonigheid.
Misschien ook omdat de omgeving altijd zo ver weg was :P Europa geeft misschien een wat "dichter bij huis" gevoel.
Mwah, van wat ik er net van heb gespeeld is het niet echt anders dan andere trucksims. De steden stellen nog altijd weinig voor en je bent in een paar minuutjes van Amsterdam op de Duitse grens.

Nu hoeft een sim nooit echt 100% realistisch te zijn wat mij betreft, maar een beetje langs steden e.d. komen is imho wel leuk. Pak desnoods een wat kleiner stuk land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

bij werkt de demo voor geen meter alles donker zie geen fluit.

zal wel aan mijn pc liggen die eigenlijk nooit gebruikt wordt voor games

amd 64 bit 3GHZ
1 gig ddr ram
ati radeon 9600 128 mb ddr

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ligt het aan mij of die filefront link stuurt je na op Download te klikken gewoon vrolijk terug naar de hoofdpagina van filefront?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Odessa schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:04:
[...]

Wat? Haal anders eens het doel uit het spel :/
SinergyX schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:05:
Ligt het aan mij of die filefront link stuurt je na op Download te klikken gewoon vrolijk terug naar de hoofdpagina van filefront?
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Leuk spel, hoop dat er snel een beetje mods voor komen die de map wat realistischer maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat is wel leuk! Ik vond de eerdere versies van WoS ook altijd wel geslaagd, en dat zal met deze ook wel zo zijn. Hopelijk komen er gauw mooie vrachtwagens voorbij van bekende bedrijven :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Odessa schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:04:
[...]

Volle versie kan ik gewoon mijn truck upgraden hoor, ik weet niet hoe dat in de demo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Xtresis schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:18:
[...]

Volle versie kan ik gewoon mijn truck upgraden hoor, ik weet niet hoe dat in de demo is.
Ja dat klopt wel, maar dat zijn geen visueele upgrades zoals je die had in Haulin.
Verder kun je geen bedrijfje starten of truckers inhuren.Ook kun je niet meerdere trucks hebben of trailers kopen. Dus als je eenmaal een klasse A truck hebt, kun je weinig meer doen met je verdiende geld...behalve bekeuringen betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hm, net als wat andere games loopt ook deze na een 15-20minuten vast. Denk dat het dus wel aan mijn computer ligt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Net evenstjes 22 minuten gespeeld :+, en het is eigenlijk precies 18 WoS, alleen dan andere trucks, en de wegen zien er iets anders uit.
Voor de rest weinig verbeteringen qua gfx, en met keyboard vind ik de besturing niet echt optimaal, te direct.
En zoals altijd, stad, weggetje, snelweg, en that's it. Omgeving is mij toch te saai om veel meer dan een paar keer te boeien, terwijl het spel an sich wel leuk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hmm ook even gespeeld maar idd binnen een paar minuten zit je van Amsterdam in Frankfurt. Beetje te onrealistisch dan. Spel draait hier prima alleen als ik ga tanken kan ik blijven tanken tot het spel afslaat..

Op zich wel leuk maar voor mij niet een blijver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Nakebod schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:26:
Voor de rest weinig verbeteringen qua gfx, en met keyboard vind ik de besturing niet echt optimaal, te direct.
En auto's remmen helaas nog steeds in the middle of nowhere...

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33

rCk

la_fusion schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:31:
Hmm ook even gespeeld maar idd binnen een paar minuten zit je van Amsterdam in Frankfurt. Beetje te onrealistisch dan. Spel draait hier prima alleen als ik ga tanken kan ik blijven tanken tot het spel afslaat..

Op zich wel leuk maar voor mij niet een blijver ;)
Tja wil jij dan een uur of 8 (bijv) achter een stuk door rijden? Ben je volges mij ook blij dat je het wat versneld gekregen heb.

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 15-09 14:02
Kan je ook realistische crashes maken?
Of een verkeersovertreding begaan en vluchtmisdrijf plegen?
Lijkt me nog wel wat fun.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

@ rCk, als je bijv kijkt naar MS Train Sim en Flight Sim (Als ik het goed heb dan), dan zie je dat je daar wel realtime de route volgt.
Tevens is de omgeving daar veel mooier, dus een echte sim.
In Eurotruck "Simulator" maakt het niet uit of je in Nederland bent, of Duitsland, of ergens anders, iedere snelweg ziet er even saai uit, een paar types afslagen en tankstations, en die kom je dan constant overal tegen.

Nu hoeft het van mij ook niet 1:1 nagebouwd worden, maar de snelweg in Nederland ziet er toch wel heel wat anders uit qua omgeving, uitstraling, e.d.
En volgens mij zou het niet eens onmogelijk moeten zijn om een sim te bouwen waar de echte liefhebben een 1:1 tijdsduur kan hebben, terwijl een prutser zoals ik een 5x zo snelle rit volg, om maar wat te noemen.

Volgens mij gaat dit een behoorlijk lang verhaal worden trouwens :+

@ Engeneer Stewie
Relistische crashes? Vergeet het maar, behalve wat ieeeeeeks/krssssssssssch ... geluiden kom je niet. Je truck heeft zogenaamd wat schade, al zou ik niet weten waar.
Heb gister 1x een boete gekregen door een onzichtbare flitser voor te hard rijden, en 1x voor rood licht, nooit politie gezien, gelijk boete.
Ik kan mij herinneren dat (minstens 1) van de 18 Wheels of Steels wel iets van politie had, geen idee welke, en of dat er meer waren.
Die zag je ook echt langs de weg staan en kwamen soms nog achter je aan.
Ook kon je truck overbeladen zijn, en als je pech had werd je gepakt. Volgens mij zit dat er ook niet meer in.

En als laatste, voordat ik 100 negatieve punten heb opgeschreven, ik mis files. Ja, de auto's remmen weer net zo hersenloos midden op de snelweg als altijd, maar een file op zijn tijd zou wel leuk zijn. Vooral omdat je dan weer de vluchtstrook kan misbruiken, toch geen politie :+

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Filefront en Gamers Hell lijken alleen de trailer te hebben en niet (meer) de demo. Heb de demo nu via een torrent binnen gehaald.
Ik heb vanmorgen even snel een kwartiertje gespeeld, maar de eerste indruk was niet al te best.
Wanneer je DirectX als render engine kiest, kan je geen AA instellen. Vanavond eens met OpenGL proberen.
Wat me verder tegenvalt, is de hoeveelheid bestemmingen. Je zou in een transportgame toch in ieder geval de grote havensteden verwachten bijvoorbeeld, maar in NL alleen maar Amsterdam en in B alleen maar Brussel. De besturing is zo op het eerste gevoel ook wel heel erg inrealistisch en onhandig zonder stuurtje. Ik heb in dat kwartiertje ook gewoon blind als een dolle kunnen scheuren zonder ongelukken. Wel een keer na een stuurfoutje en een flinke slinger de vangrail geraakt, maar er gebeurde verder niets, behalve kennelijk wat minimale schade aan de lading.
Zoals al eerder gezegt in dit topic, zie je ook niet aan het landschap waar je zit. Ik heb nog niet uitgebreid door een stad gereden, dus weet niet of daar landmarks zijn, maar het feit dat ik net buiten A'dam in de heuvels en zelfs bergen rij is wel een misser.
Ik zal waarschijnlijk nog wel wat uurtjes verdoen met de demo, maar ik verwacht niet dat ik het ga kopen. Er is zo op het eerste gezicht niets verbeterd ten opzichte van de WOS serie.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Nakebod schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:38:
Ik kan mij herinneren dat (minstens 1) van de 18 Wheels of Steels wel iets van politie had, geen idee welke, en of dat er meer waren.
Dat was Across America, de enige die ik heb gespeeld. Ik heb heel wat uurtjes getoerd door Amerika met mijn Medion-stuurtje :D
Toen ik dit topic zag werd ik direct razend enthousiast, maar echt veelbelovend ziet het er tot nu toe niet uit. Als ik mijn stuurtje gefixt heb (of een nieuwe) zal ik eens kijken of dit wat is.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb de demo van het spel ook gedownload en ik moet zeggen dat naast de andere trucks en wegen het spel niets meer toe te voegen heeft aan de reeksen in Amerika.
Vind de besturing wat vaag aanvoelen en de andere weggebruikers rijden nog steeds zo roekeloos als de pest.
Heb het spel nog niet geprobeerd met een stuurtje maar ik hoop dat er in de toekomst wat betere spellen uit gaan komen van dit genre zodat het hebben van een stuurtje ook een must is.
Verder mis ik in de demo de optie om de buitenspiegels te voorschijn te toveren als je rijdt op bumpercam wat nogal makkelijk is tijdens het inhalen etc.
Heb menig 'collega' van de weg gesneden en wat dat betreft is dit weer wel realistisch omdat in het echt een ingehaalde vrachtwagen ook nogal eens gas bijgeeft.
Leuk spel met een leuke opzet maar geen echte blijver vind ik.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

De besturing is zonder stuurtje een beetje vaag imo. Dan speelt een spel als trackmania beter met WASD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Van de week had ik wat mods geinstalleerd om de echte logo's op de trucks te krijgen en om trailers van bestaande maatschappijen de krijgen. Dat is op zich wel grappig.
Gisteravond heb ik nog wat gespeeld, maar ik denk dat dat voor het laatst was. De besturing slaat nergens op. Verder kan je de meest achterlijke capriolen uithalen (spookrijden, veel te hard, crashes veroorzaken), maar in het ergste geval kost het je een paar honder euro als de lading aflevert.
Ik vind er in ieder geval erg weinig aan.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat ik ook irritant vind is dat als je transmissie op auto staat hij niet slim genoeg is om terug te schakelen voor een heuvel ofzo, en je kan het alleen handmatig doen als de bak op handmatig staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:48
omg dit is het lompste spel dat ik ooit gespeeld heb :o . ik ben helemaal geen sim-gamer en speel daarnaast ook nooit racers. al mijn spellen zijn shooters op een enkele goede strategy als supcom en COH. Maar ik verveelde me en dacht zal dit eens proberen 8)7

ik zal even wat puntjes opnoemen:

- De graphics zijn gewoon rampzalig. Ok de trucks en auto's kunnen nog net wel dan als je AA op 32x zet, maar de omgevingen :'(
- je bent in 2 minuten rijden al in zuid-duitsland |:(
- de besturing is om te huilen. ik geef toe dat ik helemaal niet bekend ben met dit soort games, maar dan nog :| .
- en dan mijn laatste en waarschijnlijk iets te persoonlijke punt , Wat is dit spel OER en OERSAAI :X . ik snap niet dat er mensen op deze aardbol voorkomen die zoiets leuk kunnen vinden }:O . Ik bedoel je stopt bij een loods, dan haak je aan, en dan loopt er een route naar je eindbestemming, en dan dump je daar je achtereind en kun je weer terug........ Ik denk dat zelfs mijn opa in slaap zou vallen van dit spel. maarja er zal vast wel een "martkt " voor zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Skybullet schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:12:Wat is dit spel OER en OERSAAI :X . ik snap niet dat er mensen op deze aardbol voorkomen die zoiets leuk kunnen vinden }:O . Ik bedoel je stopt bij een loods, dan haak je aan, en dan loopt er een route naar je eindbestemming, en dan dump je daar je achtereind en kun je weer terug........ Ik denk dat zelfs mijn opa in slaap zou vallen van dit spel. maarja er zal vast wel een "martkt " voor zijn :?
Tsjah, dat is de hele opzet van deze games. Nu is dit wel een minder geslaagd voorbeeld, maar het is wel de opzet. Ik vond het heerlijk om met mijn stuurtje Amerika door te cruisen met 18 WoS: Across America, maar dat begon ook op den duur te vervelen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Skybullet schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:12:
Ik bedoel je stopt bij een loods, dan haak je aan, en dan loopt er een route naar je eindbestemming, en dan dump je daar je achtereind en kun je weer terug........ Ik denk dat zelfs mijn opa in slaap zou vallen van dit spel. maarja er zal vast wel een "martkt " voor zijn :?
Je vergeet om nog een lading aan te nemen, leeg terugrijden is niet efficiënt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
mace schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:11:
[...]

Je vergeet om nog een lading aan te nemen, leeg terugrijden is niet efficiënt. B)
_O-

Ik zit met smart te wachten op mijn versie, als het goed is wordt die binnen een paar dagen bezorgt. Je kan overigens de illegale spelert er altijd zo uithalen, die weten niet dat het een budget titel is, en redelijk knap voor het budget en prijs.

Ik heb begrepen dat mijn voornamelijk irritaties (welke idioot gaat er nu stil staan op de snelweg om een baan op te schuiven? :P )eruit zijn gehaald en ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
cardinal808 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:23:
[...]
Je kan overigens de illegale spelert er altijd zo uithalen, die weten niet dat het een budget titel is, en redelijk knap voor het budget en prijs.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Aangezien het een budgettitel is, is het een geweldig leuk, spannend en boeiend spel. Het is prima uitgewerkt, de besturing krijgt een dikke 10 en de gameplay is hemels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Onlangs Bus Simulator geprobeerd, dat was helemaal hilarisch. Ik ga morgen deze eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vunzz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:56:
[...]

Ja, je hebt helemaal gelijk. Aangezien het een budgettitel is, is het een geweldig leuk, spannend en boeiend spel. Het is prima uitgewerkt, de besturing krijgt een dikke 10 en de gameplay is hemels.
Een 10 voor de besturing? o_O
Ik zeg zelf een 6 of 7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
mace schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:33:
[...]

Een 10 voor de besturing? o_O
Ik zeg zelf een 6 of 7. :)
Sarcasme?

Ondanks dat het een budget titel is is hetgene dat gezegd is niet minder waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Curiosity killed the cat.
Ik kon het niet laten om dat Bus Simulator even te proberen. Damn, dat is echt heel heel slecht. Gewoon onspeelbaar.
Maar goed, mijn vorige post was inderdaad sarcastisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Bus simulator was nog wel grappig vanwege de passagiers, maar dit is echt gewoon te saai voor woorden, je mag maximaal een uur de demo spelen, maar dat haal ik echt niet => uninstall, delete.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

la_fusion schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:46:
[...]

Sarcasme?

Ondanks dat het een budget titel is is hetgene dat gezegd is niet minder waar ;)
De laatste paar dagen werkt mijn sarcasme detector niet meer zo goed om een of andere reden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geinig spelletje, maar niet leuk voor de niet-vrachtwagen-freak zonder stuur aan z'n computer.

Ik heb even m'n geld met een factor 1000 opgekrikt, en nu heb ik de dikste SWIFT met alle upgrades in het gifgroen. Da's wel leuk op zich, met zware vrachten.

Voor een B-titel is het een erg net spel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Op de website staat inmiddels de versie met meerdere talen waaronder engels, niet dat je dat nodig hebt.

Demo even geinstalleerd maar mijn god wat een drama, grafisch is het iets vooruit gegaan maar voor de rest krijg je vooral veel minder, Bv Frankrijk bestaat uit drie steden en parijs is samengevat in 5 straatjes, de rest van europa is net zo'n drama. Je kan nauwelijks praten over een wegennet, want het aantal wegen is op een hand te tellen. Alternatieve routes zowel in snelwegen als in zij het beperkte mate andere wegen zoals in 18 Wheels of Steel American Long Haul zijn verdwenen. Een kaart heb je nauwelijks nodig om de weg te vinden. Het aantal vrachtwagens en modellen is zwaar teruggebracht en je kan ze bovendien ook nog eens minder opleuken met lampen, toeters en andere accessoires.

Deze punten wil ze niet zwaar aanrekenen aangezien dit een b-titel betreft, maar wat voor mij de absolute afknapper is is toch wel wederom het gebrek aan serieuze uitdaging. In het uurtje dat ik heb gespeeld was ik al aardig op weg het eerste niveau te halen, dat is in mijn opinie geen goed teken dat je zo makkelijk door het spel weet te komen. Het is een monotone herhaling van trailertje aanhaken, naar losadres rijden, afzetten en op naar de volgende herhaling. Je hebt totaal niet met de moeilijkheden te maken waar een echte chauffeur wel mee te maken heeft, zoals tijdsdruk om op tijd bij de klant te zijn, het rijden in de stad, nauwe straten, krappe bochten, onvoldoende manoevreerruimte bij klanten om maar even wat puntjes te noemen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cactusman schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:04:
bij werkt de demo voor geen meter alles donker zie geen fluit.

zal wel aan mijn pc liggen die eigenlijk nooit gebruikt wordt voor games

amd 64 bit 3GHZ
1 gig ddr ram
ati radeon 9600 128 mb ddr
Bij mij werkt hij ook niet, maar ik heb een ati radeon 9250. Weet iemand waar het aan ligt? Ik heb het echte spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik denk aan je 9250, die is tegenwoordig niet echt meer geschikt om spellen mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er gewoon nog FIFA 08 enzo mee doen hoor, geen problemen ermee... En ETS is toch minder 'zwaar' als FIFA 08?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Bij mij werkt ie prima, maar ik krijg er een Davilex A2 Racer gevoel bij... :X Gauw weer prullenbakkeren! :P

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

"EXTRA GELD"
"EXTRA BENZINE"
"EXTRA TIJD"

_O_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 00:31

nFo

Je kan denk ik beter :colin mcrea dirt halen als je met Trucks wilt racen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Het is en blijft verslavend dergelijke games, al weet ik niet echt waarom.

Maar dit is eigenlijk echt een baggerspel.

- geen radio
- ALLES is zowat hetzelfde, .be, .nl, .it etc, wegen en afslagen hetzelfde, tankstations hetzelfde....
- verkeerslichten kloppen niet in belgie en nederland (rood - oranje - groen, en niet rood - groen - oranje)
- tot nu toe zelfde oplegger
- geen gps-functie

Er zijn betere truck games dan deze.

Wat ik wel leuk vind is de camera-view, met de muis kan je eenvoudig links en rechts kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nogmaals, de automatische versnellingsbak zuigt.

Als je de cruise control aan hebt staan en je komt een heuvel tegen is hij niet slim genoeg om even terug te schakelen, ook al zak je 40km/u in snelheid. Met Ctrl terugschakelen werkt dan gewoon niet.

De logica is gewoon te simpel, hij schakelt bij 2000 toeren omhoog, no matter what, en bij 1500 pas weer terug, no matter what. Dit zou niet zo erg zijn als je ffies zou kunnen terugschakelen, maar dat gaat dus niet.

Ondanks al het gezeik betrap ik mijzelf er wel op dat ik elke dag een ritje rijd, dus blijkbaar boeit het me toch wel iets.

Ik heb ook een logo mod voor de bedrijven en voor de trucks uitgevoerd, en het is wel een stuk leuker om in een Volvo te rijden dan in een valiant. :P

Jammer dat er geen DAF inzit, en MAN en Iveco zie je ook vaak, had er ook wel in gemogen, maar niet per sé. DAF is echt een gemis IMO, aangezien ik wat dat betreft wel chauvinistisch ben ingesteld. :+ Tevens komt het merk ook vaak voor in de truckwereld.

Er hadden ook wel wat meer wegen mogen zijn, maar daar zijn al een paar leuke mods voor, welke ik ga installeren als ik een betere truck heb en als ik in spanje en portugal kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
nFo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:42:
Je kan denk ik beter :colin mcrea dirt halen als je met Trucks wilt racen. :P
Nee -> Rig'n'Roll, www.rignroll.com

Als die ooit eens uitkomt dan ga ik die zeker kopen. De opvolger van de Hard Truck serie waar je echt met trucks moet racen, geweldig vond ik dat vroeger. Ik wacht nu al meer dan 3 jaar op Rig'n'Roll omdat ze maar blijven uitstellen. Het 'schijnt' in eind september/oktober uit te komen maar verwacht het niet want eigenlijk zou die begin 2006 uitkomen.

Ze hebben San Francisco nagemaakt en hebben ong. 40 trucks (echte, dus bijv. Peterbilt, Mack, Freightliner)

Voor een interview check de website.

Zelf vind ik deze serie matig. Ik heb Across America en Pedal to the Medal maar het is gewoon saai. Na een paar vrachten weet je het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 00:31

nFo

movo. schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:06:
[...]

Nee -> Rig'n'Roll, www.rignroll.com

Als die ooit eens uitkomt dan ga ik die zeker kopen. De opvolger van de Hard Truck serie waar je echt met trucks moet racen, geweldig vond ik dat vroeger. Ik wacht nu al meer dan 3 jaar op Rig'n'Roll omdat ze maar blijven uitstellen. Het 'schijnt' in eind september/oktober uit te komen maar verwacht het niet want eigenlijk zou die begin 2006 uitkomen.

Ze hebben San Francisco nagemaakt en hebben ong. 40 trucks (echte, dus bijv. Peterbilt, Mack, Freightliner)

Voor een interview check de website.

Zelf vind ik deze serie matig. Ik heb Across America en Pedal to the Medal maar het is gewoon saai. Na een paar vrachten weet je het allemaal wel.
Nee, ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=YwsxOuBIhMU

http://nl.youtube.com/wat...l8pTXbCXU&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Inderdaad, te flauw voor Spielerij

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De besturing met het keyboard is echt een ramp, maar als je er een stuurtje bij neemt en de gevoeligheid een beetje tweaked valt er nog wel mee te rijden. Valt ook redelijk wat te unlocken imho, landen, stukken stad en type's cargo (licentie kopen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
net ook even gespeeld, maar er missen idd echte v eel dingen, ook voor een B spel.

het allergrootste mispunt vind ik nog wel het feit dat als je met je truck achteruit rijdt, dat je niet eens gepiep hoort :P

en idd, straten zijn saai, mis kleine weggetjes e.d. heeft overigens wel potentie vind ik...jammer dat het niet wat verder uitgewerkt is.

grafisch gezien vind ik het nog wel acceptabel op 1200x1920

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

FireFoz schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:31:
net ook even gespeeld, maar er missen idd echte v eel dingen, ook voor een B spel.

het allergrootste mispunt vind ik nog wel het feit dat als je met je truck achteruit rijdt, dat je niet eens gepiep hoort :P

en idd, straten zijn saai, mis kleine weggetjes e.d. heeft overigens wel potentie vind ik...jammer dat het niet wat verder uitgewerkt is.

grafisch gezien vind ik het nog wel acceptabel op 1200x1920
ik vind met name de besturing erg vreemd. soms draai ik mijn stuurtje een klein tikje naar rechts, truck gaat een tikje naar rechts (logisch), maar dan draai ik mn stuur naar 'rechtdoor' en dan stuurt die ineens vol de andere kant op (dus weer terug naar links). En niet zo'n klein beetje ook, soms ga ik van rijstrook 1 weer 'terug' naar 3... Wat ook vreemd is, is dat als ik de truck in z'n achteruit zet, mn rempedaal het gaspedaal wordt, en mn gaspedaal het rempedaal. Erg logisch en totaal niet verwarrend.. 8)7

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Net gespeeld en valt tegen.. Een mooie grafische upgrade, geef ik toe, maar echt te veel nog een budget spel. Geen radio (hoe kan die nu ontbreken!), zeer beperkt aantal mogelijkheden, in het begin rijd je continu hetzelfde stuk, geen creatieve wegen, noch invloeden op het voertuig i.v.m. weersituaties, etc. etc. Nummerborden lijken allemaal Duits, ook als je in Nederland rijdt.

Een leuk spel kan het wel zijn (vind ik wel) maar de kwaliteit is gewoon te laag om er veel plezier aan te beleven.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben verslaaft aan dit spel, oké de besturing is moeilijk.. maar goed wat wil je dan!? Vrachtwagen rijden is niet zo makkelijk, maar sommige denken dat het net auto rijden is! |:(

Verder vindt ik het leuk gemaakt om contracten te rijden en so what, van Amsterdam naar Duitsland snel? Je doet er gauw 10 á 15 minuten over hoor. :)

En als je dat zo snel vindt ga dan van Amsterdam naar Spanje rijden, ben je denk ik nog wel wat langer bezig.. er zijn genoeg contracten en uitdagingen om dit spel nog uren te kunnen spelen en dat is wat deze sim natuurlijk weer als plus punt heeft.. grafisch en omgeving mogen altijd beter.. maar dat hebben veel spellen! ;)

Ik zou dit spel niet zo weggooien, ik wacht zelfs op het volgende deel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hey, dat je het leuk vind prima, maar de besturing is gewoon kapot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapot niet, het is wennen.. ik heb er nu geen last van.. maar geef je groot gelijk de besturing mocht wel wat beter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb american long haul en als ik aan het spelen ben loopt het spel vast en dat open ik taakbeheer en zeg ik taak beëindigen en dan open ik het spel en dan begint het weer van vooraf aan. dus zou iemand mij daar mee kunnen helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

nvm, probleem al opgelost

[ Voor 84% gewijzigd door Slavy op 08-02-2010 17:10 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45
Wat aan anti climax is dit spel zeg.. jemig! Het Davilex gehalte is mij iets te hoog.

[ Voor 31% gewijzigd door enveekaa op 09-02-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
ai, het is saai, heeft geen climax, ziet er niet echt heel goed uit, maar is wel (voor korte tijd) een beetje verslavend. Net als TDU. Tijdje vind je het wel leuk, ondanks dat het niks is, daarna kijk je er niet meer naar om.

Overigens ben ik bij dit spel wel blij met de 900graden van m'n g25!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Vertaling:
Je hebt een racestuur van Logitech dat naar beide kanten 1 1/4 keer gedraaid kan worden en daar ben je blij mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Vunzz op 17-02-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
tijdens een race in een f1 heb ik hem op 360 graden staan. Bij eeen vrachtwagen ben ik blij dat ik de mogelijkheid heb tot 900 ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokkel1982 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:13:
Leuk spel, hoop dat er snel een beetje mods voor komen die de map wat realistischer maken..
Er zijn mods voor het spel zoals sneeuw en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nee joh, anders quote je een 2 jaar oude post. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Lijkt mij wel weer eens leuk om dit spel toch weer op te pakken.
Moet deze week toch maar weer eens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik speel sinds kort weer German Truck Simulator. Maar moet wel zeggen dat mods de laatste jaren wel ergggg overkill achter fora en inloggen gestopt worden. Dan daarbij blijft het een drama om te spelen. Zelfs op een ruim boven specs machine is het niet soepel te krijgen. Toch maar weer van systeem afdonderen denk ik.

*empty*

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
fijn, heb ik eindelijk een xbox, ontdek ik dit soort games. In weze doe ik niks anders als ik GTA speel, lekker ondkarren en rondkijken. Dit zou best een goeie MMO kunnen zijn, dus dat je ook collega truckdrivers tegen komt en wie weet zelfs een storyline aka Convoy (de film) met flink veel mods en uitbreidingen zoals dat in fligt sims gebeurt. Maar ik begrijp dat dat er nog niet inzit. Ik heb hellaas alleen een acer revo pc, met ion graphics, daar draait zoiets als half life 2 redelijk op, maar deze sim moet ik nog uitproberen, we hadden wel al de heftrucksimulator, en die doet t wel hier, en ja dr loopt hier een gek in mijn huis rond die daar uren zoet mee kan zijn, al gaat mij dat alweer te ver. Ben benieuwd hoe t zit.

Ik begrijp uit de andere posts dat er betere truck sims zijn, kan je er een paar opnoemen.
Persoonlijk lijkt t me heerlijk, het rondreis equvalent voor een potje vissen. Wie weet bouwen we een hel cab na, met 3 schermen, in 3d:)

En ondertussen sparen voor een truck rijbewijs,

Zou je zoiets ook met kleine trucks kunnen doen? For real bedoel ik.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Er is een nieuwe game van de makers van Euro Truck Simulator: Trucks and Trailers

Maar zo te zien is het geen volwaardige opvolger maar een soort van zijstap? Ik ga hem wel even proberen te zijner tijd.

Oja, deze topper is ook uitgekomen bij dezelfde publisher: Street Cleaning Simulator _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Gisteren even trucks & trailers geprobeerd, vind er niet zoveel aan.

Speel af en toe nog wel German Truck Simulator, er zit alleen een vervelende bug in. Na verloop van tijd (ergens rond level 20) telt het spel de afgelegde afstand 10 keer en word je score dien overeenkomstig aangepast. Lijkt leuk om zo snel naar een volgend level te komen, maar toch geeft dit minder voldoening.
Pagina: 1