Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Automatische batch (resizen + banner)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Techneuten,

Regelmatig ben ik actief op de website nietrelevantesite.nl. Om het 'probleem' kort te omschrijven: mods werken zich elke dag uit de naad om handmatig de loads aan zogenaamde spots te verkleinen naar 800px en de banner er op te plakken. Dat eerste gaat nog redelijk volautomatisch via een batch in Photoshop, echter bij het tweede zit je met verschillende formaten in hoogte. 4:3 verhouding, Nikon vs Canon foto's die net 3 px minder hoog zijn, plus nog eens de crops die mensen uploaden.

Voorbeeld van een foto:
Afbeeldingslocatie: http://spots.autogespot.com/files/26_08_2008/c214748364826082008120136_1.jpg

Pas had ik het met de mods erover dat dit volgens mij eenvoudig makkelijker zou moeten kunnen. Sites als marktplaats gebruiken toch ook van die automatische scripts om een banner/watermerk er op te zetten!
Er is vast wel een script om bij het uploaden van de originele bestanden direct te verwerken, en dat het alleen nog gekeurd hoeft te worden door een admin voordat de 'spot' op de site verschijnt.

Nu heb ik zelf geen ervaring met het scripten, en verzorg het ook niet voor die site. Zou wel leuk zijn als ik mogelijkheden hoor, om even door te geven, of de jongens van autogespot hierheen te verwijzen.

Bedankt 8)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 26-08-2008 16:07 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vind ik...?
Zoeken kun je prima zelf, kant-en-klare scripts in overvloed. Daar zijn zoekmachines voor ;)

Als de mods een poging gaan doen voor zo'n script zijn ze hier van harte welkom met concrete vragen.

Verder zie ik niet wat dit in WEB doet; Waar hoort mijn topic?

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 26-08-2008 16:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.