Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 23:16

Inleiding

Mijn zusje kwam vorige week thuis van de kermis met haar telefoon. Er zat een barst in het scherm maar voor de rest was deze nog goed. De telefoon had ze ook nog 'maar' een half jaar, echter wordt zulke excessieve schade niet gedekt door de garantie. Dus daarom maar op internet gekeken voor een nieuw frontje (want het display was nog goed) en hoe de telefoon open en dicht kon. Dit alles was makkelijk te vinden en de telefoon lag ook binnen no-time uit elkaar. Frontje ook besteld en de rest van de telefoon netjes opgeborgen.

Probleem beschrijving

Vandaag kwam dus eindelijk het frontje van de telefoon binnen en meteen weer even opgezocht hoe deze er op moest. Het geheel was niet moeilijk en ook binnen no-time zat het frontje er weer op. Echter zag ik toen ik de telefoon aanzette witte strepen op het scherm. Dit van beneden tot ongeveer het midden. Het ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PFWh503GNlItoWk7oCMHqJH4/full.jpg
getekend in Photoshop

Dit is natuurlijk zowat onbruikbaar.

Potentiële oorzaak?

Eventueel is het display kapot of is er toch iets kapot gegaan tijdens het openmaken of bevestigen. Echter weet ik totaal niet waar ik het probleem zou moeten zoeken en aangezien ik niet al te handig ben met telefoons, heb ik dus eigenlijk de vraagstelling van wat dit nou ongeveer zou kunnen zijn? Een kapot display of misschien toch een connector die niet goed vastzit?

Overigens bleek het display wel goed te werken voordat de telefoon uit elkaar ging, maar wat denken jullie?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:14
Brakke contactjes ergens, zou ik zeggen. Kan goed zijn dat als je ergens drukt dat het dan erger of minder wordt. Anders is er niet veel meer aan te doen dan naar een Nokia Servicepunt te gaan. Ik had zelf ook een keer een vergelijkbaar probleem (maar dan waren alleen de bovenste 5 lijntjes nog goed) en dat werd gewoon gefixt in twee weken.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

gertvdijk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:01:
Brakke contactjes ergens, zou ik zeggen. Kan goed zijn dat als je ergens drukt dat het dan erger of minder wordt. Anders is er niet veel meer aan te doen dan naar een Nokia Servicepunt te gaan. Ik had zelf ook een keer een vergelijkbaar probleem (maar dan waren alleen de bovenste 5 lijntjes nog goed) en dat werd gewoon gefixt in twee weken.
Mja TS heeft de foon wel opengemaakt, dus het zal 'm wel wat kosten als hij 'm binnenbrengt in een servicepunt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gertvdijk
Snake schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:11:
Mja TS heeft de foon wel opengemaakt, dus het zal 'm wel wat kosten als hij 'm binnenbrengt in een servicepunt.
Nee hoor. Voor frontjes e.d. hoef je geen rare dingen te doen met je telefoon. Mijne heb ik er al zo vaak afgehaald als mijn handen jeukten. :P

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• alex3305
gertvdijk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:01:
Dit is eigenlijk een heel goed idee. En overigens hebben wij deze video gevolgd. Geeft ook een idee wat het frontje precies inhoud. Het display hebben we er overigens niet uitgehad.

[YouTube: http://www.youtube.com/v/7JkDBptpquc&hl=en&fs=1]

• gertvdijk
Grappig filmpje. Hij is er veel te lang mee bezig om het ding uit elkaar te krijgen. :+
Anyway... ik kan me goed voorstellen dat er een contactje wat minder wordt als je alleen de casing vervangt of dat je het LCD beschadigd hebt... Het is het proberen waard om even wat te flexen en de ribbon cable aan te duwen.

• alex3305
Nja, waarschijnlijk wordt het gewoon even naar de winkel terug met de melding van "Ey, de telefoon was vastgelopen, deed het niet meer, opnieuw opgestart en nu dit!" oid. Hij ziet er in ieder geval wel weer netjes uit :)

Toch bedankt voor je reactie :)
Pagina: 1