Inleiding
Mijn zusje kwam vorige week thuis van de kermis met haar telefoon. Er zat een barst in het scherm maar voor de rest was deze nog goed. De telefoon had ze ook nog 'maar' een half jaar, echter wordt zulke excessieve schade niet gedekt door de garantie. Dus daarom maar op internet gekeken voor een nieuw frontje (want het display was nog goed) en hoe de telefoon open en dicht kon. Dit alles was makkelijk te vinden en de telefoon lag ook binnen no-time uit elkaar. Frontje ook besteld en de rest van de telefoon netjes opgeborgen.Probleem beschrijving
Vandaag kwam dus eindelijk het frontje van de telefoon binnen en meteen weer even opgezocht hoe deze er op moest. Het geheel was niet moeilijk en ook binnen no-time zat het frontje er weer op. Echter zag ik toen ik de telefoon aanzette witte strepen op het scherm. Dit van beneden tot ongeveer het midden. Het ziet er ongeveer zo uit:
getekend in Photoshop
Dit is natuurlijk zowat onbruikbaar.
Potentiële oorzaak?
Eventueel is het display kapot of is er toch iets kapot gegaan tijdens het openmaken of bevestigen. Echter weet ik totaal niet waar ik het probleem zou moeten zoeken en aangezien ik niet al te handig ben met telefoons, heb ik dus eigenlijk de vraagstelling van wat dit nou ongeveer zou kunnen zijn? Een kapot display of misschien toch een connector die niet goed vastzit?Overigens bleek het display wel goed te werken voordat de telefoon uit elkaar ging, maar wat denken jullie?