Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Clean install win XP x64 upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:33
Een tijd geleden heb ik de winXP home die op mn laptop draaide geupgrade naar winxp x64. Dit met de cd van surfspot.

Nu wil ik een schone installatie doen, maar het schijnt dat de upgrade cd's dit niet kunnen.
De originele cd's van winxp home die bij de laptop zaten die liggen bij mn ouders.
Nu wil ik dus een schone installatie doen, maar ik weet niet hoe dit moet, en het moet in 1x goed omdat ik daarna niet meer op internet kan als windows niet draaid.

Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen.
A) een illegale versie van winxp x64 kan downloaden, met deze cd kan booten en dat blauwe installatie scherm kan doorlopen. Dan gaat windows opnieuw opstarten, en dan snel de cd's wisselen.
B) illegale versie downloaden en heel de installatie mee doorlopen en bij het productnummer mijn upgrade cd nummer invullen.
C) 2 weken wachten, naar huis, daar formateren, winxp home installeren, daarna de upgrade uitvoeren.

Het liefst zou ik het vandaag of morgen doen aangezien over 2 weken de colleges etc al begonnen zijn en ik het graag voor 1sept. gefixt wil hebben.

disclaimer
Ik neem aan dat er niks illegaals gebeurd aangezien ik ergens een originele winxp home heb gehad voor deze laptop, en op surfspot een originele xp pro cd heb gekocht. Ik wil alleen het installatie proces zo simpel mogelijk houden.

Verwijderd

c) is de enige legale variant - beide andere installeren dus geen upgrade van x64. en heb je dus geen key voor.
Stap op de trein met je OV kaart en tuf even heen en weer?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
B gaat niet werken denk ik. Volgens mij accepteerd een volledige versie geen upgrade key.
A is het makkelijkst. Volgens mij hoeft de versie waar je vanaf gaat upgraden niet eens geactiveerd te zijn of heb ik het mis?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

Duinkonijn

Huh?

als het goed is moet je gewoon kunnen booten van die x64 en het kunnen installeren

en download eerst even de drivers voor je Nic e.d..

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?